Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Náš test: Kia Niro Plug-in Hybrid pro rodinu

19. 4. 2018

Kia jede! A to doslova. Po záplavě nových modelů je tu crossover Niro. Vyšší stavba karoserie dnes prostě táhne a Kia s novým modelem rozhodně nešlápla vedle. Jihokorejský výrobce vybavil novinku navíc plug-in hybridním pohonem, který slibuje příjemně nízkou spotřebu po městě. Už na začátku našeho testu musíme prozradit, že se hybridní crossover povedl.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Vzhled Nira nepůsobí na první pohled tak výrazně jako předchozí SUV značky, modely Sportage nebo Soul. Po stránce designu nabízí střídmost a uhlazenost tvarů. Niro je ale líbivé a dokázalo nás zaujmout. Metalický černý lak a 18palcová kola podstatně přidávají vozu na vizáži. Indicií, které  vedou k identifikaci použití hybridního pohonu mnoho nenajdeme. Kromě víčka konektoru pro nabíjení v levém předním blatníku a pár modrých doplňků a nápisu se neliší od ostatních verzí s konvenčním pohonem.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Odvážný design nečekejte ani v interiéru. Palubní deska je střídmá a přehledná s převažujícími měkkými plasty v duchu nejnovější modelové řady.  Niro si tak po stránce ergonomie od nás vysloužilo pochvalu především díky přívětivému a přehlednému uživatelskému ovládání. Středový panel testovaného Nira ve výbavě Exclusive zdobí 7palcový dotekový displej infotainmentu s navigací. Výbava Exclusive nabízí také nepřeberné množství bezpečnostní asistentů a chytré funkce konektivity, zaručující pohodovou atmosféru na palubě. Místa je zde všude naprostý dostatek a dokážeme si tady v klidu představit čtyřčlennou rodinku. Velká baterie si však vzala svou daň v kufru. Objem kufru u plug-in hybridu činí 324 litrů, což je o 103 litrů méně než u klasického hybridu.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Základ plug-in hybridního Nira tvoří pod kapotou benzínový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 105 koní a 147 Nm. Soustavu doplňuje elektromotor s dalšími 43 koňmi. Motoru sekunduje příjemně řadící automatická dvouspojková převodovka DCT, která pohání výlučně přední kola. Baterie nabídne kapacitu 1,56 kWh, což nevypadá nijak závratně, ale auto umí s energií šikovně pracovat a v běžném provozu jsou vždy akumulátory z půlky nabité. Kombinovaný výkon 141 koní zajišťuje Niru vcelku slušnou dynamiku, navíc elektromotor vyplňuje výkonové pauzy benzínového motoru. Díky instantnímu přísunu točivého momentu tak Niro disponuje skutečně dobrým odpichem z místa. S dálničními přesuny je to o poznání horší a vyplatí se zde lehčí noha na plynu, jinak ukazatel spotřeby letí raketově vzhůru.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Jak nové Niro obstálo? Velmi dobře. Na městské dojíždění je to přímo ideální společník, který potěší nejen svým komfortem, ale také prostorným interiérem a nenuceným ovládáním. Maminkám bude dělat příjemného a spolehlivého parťáka při každodenních úkolech. Bonusem je pak rozumná spotřeba. Cena Nira ve výbavě Exclusive atakuje částku 650 tisíc, což rozhodně není málo a zváží se zauvažovat, zda se nevystačíte pouze s hybridem bez extra dobíjení kabelem.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018