PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: manažerská Audi A5

10. 5. 2017

Sportovní sedany jsou prostě sexy. V případě Sportbacku Audi A5 to platí dvojnásob. Čím dokáže modernizovaná A5 přesvědčit právě české manažerky. Zjišťovala jsem při našem testování v uličkách Prahy a na dálnici do Drážďan.

IMG_9359

Díváme se

Její vzhled nese na první pohled punc vkusu a kvality. Linie jsou ostře střižené a vyladěné do posledního detailu. Tak například při pohledu zboku se křivka line přes bezrámová okna a obloučkem přechází v karoserii. Zvolený příplatkový odstín šedé Daytona (+30 600 Kč) společně s 19“ palcovými koly V-design (+27 100 Kč) dotvářejí dojem prémiovosti a konzervativní elegance zároveň. Audi A5 nezapře díky příplatkovému S-paketu (+34 600 Kč) v podobě upravených nárazníků, šedé masky chladiče, chromované koncovky výfuku a hliníkových prahů  sportovního dravého ducha. I přesto však A5 během testování vyžadovala zacházení v rukavičkách. Níže navržená karoserie se skvěle vypadajícími koly byly důvodem, proč jsem často u obrubníku s A5 trošku zápasila. Odřít disk nebo se „zakousnout“ přídí do chodníku při parkování jde totiž s tímto manažerským elegánem raz dva.

IMG_9379

Nasedáme

Do Audi A5 se nenastupuje dámám (vzhledem k jeho sportovnímu nízkém posezu) úplně snadno. Po vynaloženém úsilí zasednout elegantně za volant ale Audi A5 dokáže zapůsobit perfektním dílenským zpracováním. Palubní deska s dominantním středovým tunelem a barevným dotykovým displejem s navigací MMI včetně MMI touch a Audi Connect (+73 500 Kč) je navržena velmi moderně a jednoduše. Ihned jsem se s jednotlivými ovladači sžila a navíc jsem se nemohla nabažit pohledu na navigaci promítanou přímo na displej před volantem.

IMG_9382

Testovaná Audi A5 měla také další specialitku, kterou ocení zejména milovnice kvalitního poslechu, konkrétně je řeč o hudebním systému Bang & Olufsen s 19 reproduktory (+32 600 Kč). Díky tomu jsem se jako řidička snadno unesla při poslechu hudby k ostřejší jízdě. Ale záleží na žánru. .-)

Sportovní sedadla, jež jsou součástí příplatkového S-line paketu, jsou naprosto pohodlná a jako zrozená pro služební cesty a na dlouhé cestování. Vyzkoušela jsem si, že ani v druhé řadě sedadel není o dostatek prostoru nouze. Zavazadlový prostor je skvěle přístupný a vejde se do něj 480 litrů objemu. Ideální pro uložení 2 golfových bagů nebo kufrů na dovolenou! .-)

IMG_9367

Jedeme

Testovaná čtyřkolka vybavená pohonem quattro s naftovým motorem o objemu 2.0 TDi s výkonem 140 kW a automatickou převodovkou je naprosto ideální. Během testování jsem prověřila dynamiku Audi A5 na trase Praha – Drážďany včetně její obratnosti na okreskách, i v městských uličkách. Audi A5 je jako dělaná na cesty po dálnici. Ve městě se s ní dá lehce manévrovat, při jízdě po kočičích hlavách jsou ale otřesy ozývající se z vozovky v kabině slyšet. Ty 19“ palcová kola bych si proto skutečně rozmyslela…

Během testování se mi Audi A5 přesto odměnila komfortním svezením s příplatkovými adaptivními tlumiči, tichým chodem motoru a kombinovanou spotřebou 7,2 litrů, a to jsem jí vůbec nešetřila. Na dálnici se spotřeba dostane směle pod tuto hranici.

Neodpustím si také pár dalších pocitů z jízdy. Audi A5 byla totiž doslova vyzbrojena arzenálem bezpečnostních asistentů, díky nimž jsem se při řízení cítila jistě. Tak například diodové Matrix světlomety (+20 200 Kč), které automaticky zhasínají, rozsvěcují a upravují intenzitu 18 diod, aby neoslňovaly řidiče v protisměru. Velmi praktický při řízení je také adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v dopravní zácpě nebo rozpoznávání dopravních značek (+34 000 Kč). Dále byla Audi A5 vybavena asistenčním paketem City, jehož součástí je asistent hlídající mrtvý úhel, varuje při vyjíždění z pruhu a pomáhá při parkování ve městě díky asistentovi a zadní parkovací kameře (+20 300 Kč).

IMG_9356

Hodnotíme

Audi A5 vyniká svým vytříbeným lookem, který jednoznačně podtrhne jeho osobitost. Jízdně k němu nemám žádných výtek! Snad jen, že díky nižšímu podvozku je nutné s ním v městských uličkách manévrovat skutečně v rukavičkách.

Audi A5 Sportback (2.0 TDI/140 kW A5 Sportback) startuje bez pohonu quattro na ceně 1 084 900 Kč.  Testovaný model s pohonem všech 4 kol (2.0 TDI o výkonu 140 kW) stojí se všemi příplatky mnohem více – 1 794 200 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018