PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: Miss pick-up Renault Alaskan

5. 5. 2018

Renault Alaskan je historicky prvním novodobým pick-upem francouzské značky. Jeden z nejnovějších off-roadových pracantů na českém trhu je postaven na základech technicky spřízněného Nissanu Navara. Naše redakce otestovala verzi s nejsilnějším motorem, automatickou převodovkou a vrcholnou výbavou. Má nový Alaskan šanci prosadit se v nabité konkurenci pick-upové smetánky, do které patří Toyota Hilux, Ford Ranger, Volkswagen Amarok nebo nový Mercedes-Benz X?

IMG_0497

Díváme se

Designéři Renaultu dostali nelehký úkol. Dostat tvář Renaultu na již předem předdefinované „pracovní“ tvary, kterými disponuje zmíněný Nissan Navara. Tedy mohutná příď, vysoko položená kapota, pětimístná kabina a korba. Výsledek je více než povedený a Alaskan je zásluhou toho snadněji identifikovatelný. Velké logo na masce chladiče, velká LED denní světla zasahující až do boků, 18palcová kola nebo jasné prolisy karoserie značí příslušnost k francouzské značce a jejímu rukopisu.

IMG_0492

Nasedáme

O tom, že jde v první řade o pracovní vůz napoví více interiér. Ten je zcela identický jako v Nissanu, odlišný je pouze znak na středu volantu. Rozhodně to není u pick-upu mínusem. Naopak. V pohodlných kožených sedadlech lze rychle nalézt příjemnou pozici za volantem, vnitřního prostoru je dostatek i pro pasažéry na zadních sedadlech. Vrcholná výbava Intens navíc zahrnuje například také střešní okno nebo kvalitnější dekory.

IMG_0461

Ovládací prvky jsou přehledně a intuitivně rozmístěny. Renault použil rovněž stejný infotainment s dotykovou obrazovkou. Jeho odezvy jsou rychlé a orientace snadná a na pick-up nám nevadila ani jeho obstarožní grafika. Zamrzí však zobrazení 360stupňového pohledu kolem vozu, který je při orientaci terénem při složitějším manévrování k nezaplacení. Zásluhou nekvalitního zobrazení ale postrádá detailnost.

IMG_0464

Jedeme

Srdcem Alaskanu je naftový čtyřválec se dvěma turby Renault dCi o objemu 2,3 litru o výkonu 190 koní a 450 Mn., který Renault používá také ve své největší dodávce Master. Jeho síla je pro velký Alaskan více než dostatečná a spolupráci s automatickou sedmistupňovou převodovkou zvládá bezchybně.

IMG_0491

Konstrukce a nastavení podvozku je identická s Navarou, jde tedy o jeden z nejlépe jezdících pick-upů dneška. Skvělým a přesným jízdním vlastnostem na silnici pomáhá i přední náprava a příjemné řízení. Alaskan se ani příliš nenaklání, a i když je jeho velikost oproti osobním autům nesrovnatelná, za volantem jsme si připadali jak v SUV. Do terénu je pak Alaskan bohatě vybaven. Na výběr je pohon zadních kol, všech kol, a ještě redukce na všechny čtyři. To vše je volitelné kruhovým ovladačem. Do extrémních podmínek lze zařadit i uzávěrku. Spotřeba se během testu pohybovala v závislost na terénu mezi 8–10 litry nafty na 100 kilometrů.

IMG_0441

Hodnotíme

Renault Alaskan si bere to nejlepší z Nissanu Navara a jeho všestranných jízdních vlastností a přidává navrch hezčí vizáž, se kterou neuděláte ostudu ani ve městě. Alaskan je nejen kultivovaný na silnici, ale především schopný v terénu. Základní cena v nejnižší výbavě LIFE se slabším motorem dCi 160 startuje na 737 900 Kč. Cena testovaného vozu s motorem dCi 190 a výbavou Intens činí 1 145 749 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018