PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: Miss pick-up Renault Alaskan

5. 5. 2018

Renault Alaskan je historicky prvním novodobým pick-upem francouzské značky. Jeden z nejnovějších off-roadových pracantů na českém trhu je postaven na základech technicky spřízněného Nissanu Navara. Naše redakce otestovala verzi s nejsilnějším motorem, automatickou převodovkou a vrcholnou výbavou. Má nový Alaskan šanci prosadit se v nabité konkurenci pick-upové smetánky, do které patří Toyota Hilux, Ford Ranger, Volkswagen Amarok nebo nový Mercedes-Benz X?

Díváme se

Designéři Renaultu dostali nelehký úkol. Dostat tvář Renaultu na již předem předdefinované „pracovní“ tvary, kterými disponuje zmíněný Nissan Navara. Tedy mohutná příď, vysoko položená kapota, pětimístná kabina a korba. Výsledek je více než povedený a Alaskan je zásluhou toho snadněji identifikovatelný. Velké logo na masce chladiče, velká LED denní světla zasahující až do boků, 18palcová kola nebo jasné prolisy karoserie značí příslušnost k francouzské značce a jejímu rukopisu.

Nasedáme

O tom, že jde v první řade o pracovní vůz napoví více interiér. Ten je zcela identický jako v Nissanu, odlišný je pouze znak na středu volantu. Rozhodně to není u pick-upu mínusem. Naopak. V pohodlných kožených sedadlech lze rychle nalézt příjemnou pozici za volantem, vnitřního prostoru je dostatek i pro pasažéry na zadních sedadlech. Vrcholná výbava Intens navíc zahrnuje například také střešní okno nebo kvalitnější dekory.

Ovládací prvky jsou přehledně a intuitivně rozmístěny. Renault použil rovněž stejný infotainment s dotykovou obrazovkou. Jeho odezvy jsou rychlé a orientace snadná a na pick-up nám nevadila ani jeho obstarožní grafika. Zamrzí však zobrazení 360stupňového pohledu kolem vozu, který je při orientaci terénem při složitějším manévrování k nezaplacení. Zásluhou nekvalitního zobrazení ale postrádá detailnost.

Jedeme

Srdcem Alaskanu je naftový čtyřválec se dvěma turby Renault dCi o objemu 2,3 litru o výkonu 190 koní a 450 Mn., který Renault používá také ve své největší dodávce Master. Jeho síla je pro velký Alaskan více než dostatečná a spolupráci s automatickou sedmistupňovou převodovkou zvládá bezchybně.

Konstrukce a nastavení podvozku je identická s Navarou, jde tedy o jeden z nejlépe jezdících pick-upů dneška. Skvělým a přesným jízdním vlastnostem na silnici pomáhá i přední náprava a příjemné řízení. Alaskan se ani příliš nenaklání, a i když je jeho velikost oproti osobním autům nesrovnatelná, za volantem jsme si připadali jak v SUV. Do terénu je pak Alaskan bohatě vybaven. Na výběr je pohon zadních kol, všech kol, a ještě redukce na všechny čtyři. To vše je volitelné kruhovým ovladačem. Do extrémních podmínek lze zařadit i uzávěrku. Spotřeba se během testu pohybovala v závislost na terénu mezi 8–10 litry nafty na 100 kilometrů.

Hodnotíme

Renault Alaskan si bere to nejlepší z Nissanu Navara a jeho všestranných jízdních vlastností a přidává navrch hezčí vizáž, se kterou neuděláte ostudu ani ve městě. Alaskan je nejen kultivovaný na silnici, ale především schopný v terénu. Základní cena v nejnižší výbavě LIFE se slabším motorem dCi 160 startuje na 737 900 Kč. Cena testovaného vozu s motorem dCi 190 a výbavou Intens činí 1 145 749 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018