Nás test: Na cestě s Renault Talisman GrandTour

8. 11. 2016

Příznivci francouzského autostylu dlouho naslouchali skeptickým až neradostným zprávám o svých oblíbených značkách v segmentu střední třídy. Loni ve Frankfurtu se dočkali nástupu očekávaného hrdiny, který aspiruje na to vrátit lesk a slávu jejich miláčkům v konkurencí nabité skupině. Ten hrdina se jmenuje Renault Talisman.

img_8582

Díváme se

Konkrétní model, který jsem testovala, byl ve verzi Grandtour, po česku kombík. Líbil se mi. Proč? Kombinací mohutnosti do délky i šířky a současně ladností a dynamikou linií. Rozbujelá je zejména jeho přední část – hlavně kvůli světlometům se svítícími „hokejkami“ LED lamp a dominující mříži chladiče, zatímco řešení zádi je až na prodloužené zadní svítilny nepoměrně jednodušší a praktičtější. Hlavní prioritou kombíku mají být praktické a rozměrné prostory. To Talisman jednoznačně splňuje. Navíc se jedná o docela sympatického elegána, na kterém oko spočine s radostí.

img_8584

Nasedáme

Můžete si být jisti, že interiér je stejně elegantní jako pochválený zevnějšek. Pohodlná sedadla, dobře padnoucí a příjemný volant, dostatečný výhled doplněný „couvací“ kamerou a zvukovou asistencí pro mne znamenají jasné klady. A zápory? Nejsem technický typ. Proto je pro mne bludiště infotainmentu spíše záhadou než pohodovou službou. Rébusem je pro mne i komplikovaná sestava tlačítek tempomatu tam, kde stačí pouze dvě. Škoda těchto překombinovaných řešení.

Od manažerského, a rozumějme také rodinného vozu, se očekává na prvním místě prostornost. Vzdušnost, pohodlí ve všech směrech – pro nohy, hlavu, ramena a boky, pro osoby velké, mohutné, i ty nejmenší. Ti všichni potřebují během cesty prostor – nejen pro sebe, ale také pro převážená zavazadla. Talisman Grandtour má toho všeho požehnaně. Zavazadelník o objemu 572 litrů sice neznamená světový rekord, je spíše širší než delší. Hodně toho uveze a za konkurencí (Passat, Ford Mondeo, Superb) Talisman nijak nezaostává.

img_8602

Jedeme

To hlavní je ovšem jízda. Talisman (s naftovým motorem 1,6l a výkonem 118 kW) jsme nešetřili a vyrazili na cestu dlouhou 700 km. Vyrazili jsme odpočatí a dá se říct, že neznavení jsme také dorazili.  Mohutně působící Talisman uháněl tiše a spolehlivě, a i když jsme ho na německých dálnicích prohnali více než 130 km rychlostí, průměrná spotřeba se ustálila na 6,3l, ani o chlup víc. A to jsme polovinu cesty uháněli poměrně prudkým lijákem. Ani při projíždění prudkými řekami vody na vozovce Talisman ale k mé radosti neslevil ze své stability a jízdní dynamiky. Automatická převodovka sice nemá nijak agresivní start, zato během jízdy působí řazení plynule a neztrácí zbytečně vyprodukovanou energii. Při brzdění jsem zaznamenala malinko tendenci k „zakusování“, hlavně při pomalejší jízdě. I menší sešlápnutí znamenalo okamžitě prudkou reakci, takže jsem si stokrát opakovala: jemně, jemně. Až jsme si porozuměli.

img_8607

Hodnotíme

Talisman Grandtour opravňuje Renault po technické i estetické stránce k optimismu. Jak se mu ale zadaří na našem trhu, tak silně ovlivněném „německým duchem“ a jeho hodnotovou stupnicí všeho, co s auty souvisí, je otázka. Vzhledem k tomu, že vedle německého je u nás „francouzský duch“ tradičně hned na druhém místě, si myslím, že velká naděje na to, aby automobiloví fanoušci Renault Talisman přijali příznivě, tu je. Po mé vlastní zkušenosti tomu chci věřit.

img_8607

Nejlevnější Talisman Grandtour se vznětovou patnáctistovkou Energy dCi 110 o výkonu 81 kW můžete mít za 649 900 Kč. Přes linii ZEN a Intense se pak vyšplháte až k  Initiale Paris s motory Energy TCe 200 EDC a Energy dCi 160 EDC, kde budete muset sáhnout téměř pro rovný milion korun (a dostanete i čalounění kůží Nappa, litá 19“ kola, adaptivní tlumiče, systém řízení všech kol 4Control, vrcholný infotainment R-Link 2 s 8,7palcovým vertikálním displejem, ozvučení Bose, head-up displej, vyhřívaná přední sedadla nebo bezdotykové ovládání víka zavazadelníku). Za vše si podle ceníku budete připlácet, proto nezapomeňte popadnout kalkulačku a počítat, na kolik vás tenhle elegán nakonec přijde.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018