PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: nový Volkswagen Arteon

20. 12. 2017

V předvánočním čase tu máme test jednoho sněhobílého krasavce. Pokud se vám v minulosti líbil Volkswagen CC, tak byste měla minimálně vědět, že se jeho nástupce jmenuje Arteon. A dlužno podotknout, stojí za hřích (a také minimálně milion korun).

IMG_5103

Díváme se

Dynamický look zcela nového Arteona vzbuzuje zájem okolí. Během testování jsem si několikrát všimla, jak na mě (tedy na Arteona) řidičky koukají a důkladně si nový přírůstek z rodiny Volkswagen prohlíží. Manažerský fastback je pěkný dlouhán – 4,8 metru jen tak nejde přehlédnout. Příď se všemi chromy je výrazná, zároveň však působí harmonicky. Maska chladiče je opticky spojená se světlomety. Z profilu působí Arteon na příplatkových 19“ palcových kolech velmi sebevědomě. Designérům se také povedla záď s nápisem na víku a spoilery.

IMG_5122

Nasedáme

Interiér nezapře elegantní a zároveň konzervativní design Volkswagen. Žádné kreativní výstřelky, „jen“ precizně odvedená práce s kvalitními materiály. Do lineární palubní desky jsou vkusně skryty výdechy ventilace. Digitální přístrojový štít Active Info Display je velmi přehledný a zobrazení pěkně provedené. Uprostřed pak „vévodí“ dotyková 9,2″ obrazovka s příplatkovou navigací Discover Pro a analogové hodiny. Neodpustím si ale u dotykové obrazovky poznámku, že mi (jakož i u ostatních současných hi-tech aut) vadí, že se displej velmi rychle ohmatá a jsou na něm vidět otisky. Tady by to chtělo ještě trochu vyladit… Na druhou stranu – Make-up zrcátka ve slunečních clonách nebo například ochrana proti natankování špatného paliva – to jsou detaily, které nás ženy potěší!

Interiér nového Arteonu s ambientním osvětlením a příplatkovým panoramatickým oknem vyniká pohodlným a bohatým vnitřním prostorem, a to i pro posádku sedící v druhé řadě sedadel. V tomto ohledu je Arteon skutečně plnohodnotným autem i pro pětičlennou rodinu. Kufr se otevírá díky výklopným dveřím, a to i bezdotykově – stačí pohyb nohy pod nárazníkem a víko se otevře. I rozměrná zavazadla jdou do něj dobře vložit. Jeho objem je 563 litrů.

IMG_5117

Jedeme

Testovala jsem naftový motor 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW a automatem se sedmistupňovou převodovkou DSG. Volkswagen Arteon oplývá dynamikou, chutí závodit a arzenálem bezpečnostních asistentů. Zároveň jsem se nechala naprosto unést perfektním projevem adaptivního podvozku DCC. Nastavení jednotlivých jízdních režimů jako je například „houpací“ režim Comfort nebo „dynamický“ režim Sport je zábava, záleží jen na aktuální náladě. Díky dobrému podvozku (ale také pohonu 4×4) sedí Arteon krásně v zatáčkách. Během cesty po dálnici jsem si pochvalovala agilitu a také práci adaptivního tempomatu ACC, který šel velmi snadno ovládat. Ve vyšších rychlostech mi vadilo horší odhlučnění. Zřejmě daň za bezrámová okna. V tomto ohledu bych od Arteona očekávala lepší odhlučnění. Ve městě potěší příplatkový parkovací asistent nebo systém pro monitorování okolí. Přece jen najít ideální místo k zaparkování tohoto dlouhána bývá oříšek. Lepší svěřit tento úkol technice. Kombinovaná spotřeba se ustálila na hodnotě 7 litrů.

IMG_5107

Hodnotíme

Nový Volkswagen Arteon – to je designový kousek, který směle naplní nároky početné rodiny a hrdě se zhostí i role manažerského prémiového vozu. Nabízí pohodlí a komfortní jízdní vlastnosti. Když se do Arteona prostě zamilujete a sáhnete hlouběji do kapsy (protože cena je stanovena za tento fastback vysoko), nebudete pravděpodobně řešit nedokonalosti jako odhlučnění nebo upatlaný displej.

Nejlevnější verze modelu (2.0 TDI/110 kW Arteon) startuje na ceně 1 007 900 Kč. Testovaný model (2.0 Bi-TDI/176 kW 4Motion DSG Elegance) stojí 1 313900 Kč, e všemi příplatky se cena vyšplhala až na 1 551 700 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018