Náš test: Opel Crossland X

18. 12. 2017

Opel neponechává nic náhodě a na módní vlně nových crossoverů a kompaktních poloterénních SUV přichází s novinkou v podobě modelu Crossland X. Nový crossover nahrazuje v hierarchii Opelu MPV model Meriva. Jedná se také o první model značky, který vznikl ve spolupráci s koncernem PSA, do kterého patří značky Peugeot, Citroën a DS. Zejména po technické stránce se tedy jedná více o francouzské než německé auto. Od toho se odvíjí také jeho výhody a nevýhody.

20171009_172059

Díváme

Po stránce designu byste francouzské geny novému Crosslandu X tipovali jen těžko. Vzhled se nese v duchu posledního designového jazyka nových modelů Opel. Znaky karoserie typické pro Opel jsou dobře čitelné (maska, lomená LED světla, mřížka chladiče), vše navíc v našem případě umocňovala líbivá zlatá metalíza v kombinaci s kontrastními černými doplňky. Vyšší přední maska spolu s výraznými bočními prolisy karoserie a zajímavě řešený C sloupek budí dojem většího vozu, než ve skutečnosti Crossland X je.

Nasedáme

Kabina Crosslandu X působí vzdušně a prostorně. Celková koncepce palubní desky včetně volantu navazuje na aktuální modely. Svým zpracováním a použitými materiály se nemá zač stydět, byť působí jednodušeji a v dolní části jsou více zastoupeny tvrdé plasty. Jako celek je kvalitní a ergonomicky přívětivá. Přestože středovému panelu dominuje dotykový displej palubního systému, zachovala se rovněž konvenční tlačítka a klasický přístrojový štít. Vyšší posaz za volantem bude vyhovovat všem řidičkám. Výhled je dobrý vpřed a do stran, při couvání bychom určitě zvolili příplatkovou kameru s parkovacími senzory. U vozu značky Opel téměř vždy hodnotíme kladně pohodlná a v několika směrech polohovatelná sedadla s nastavením délky sedáku. Prostoru na předních sedadlech je dostatek, v druhé řadě je to horším s místem pro nohy, zejména na pozici za řidičem. Jistý kompromis představuje posuvná druhá řada sedadel, ovšem za příplatek. Kufr nabídne v dané třídě královských 410 litrů objemu, respektive 1 255 litrů po sklopení sedadel.

20171009_172349

Jedeme

Pod kapotovou testovaného vozu byla naftová jednotka o objemu 1,6 l s výkonem 120 koní, která je mimo jiné známá z vozů PSA, kde nese označení BlueHDI. Motor zaslouží pochvalu. Je kultivovaný, zatahuje od nízkých otáček a nevadí mu ani vytáčení. Další jeho nespornou výhodou je nízká spotřeba. Kombinovaná spotřeba (90 % město) se ustálila na 6 litrech nafty na 100 km. Mimo město, tipujeme, spotřebuje kolem 4,5 litrů nafty. Naše výtka směřuje k řazení. Na dlouhé dráhy a nepřesnou kulisu si lze zvyknout. U Opelu bychom ale očekávali vyšší standard. Po stránce jízdních vlastností na kvalitních silnicích není co vytknout. Vůz se příjemně pohupuje a poskytuje dobrý komfort. S ostřejšími průjezdy zatáček a rozbitými silnicemi však ztrácí jistotu a začne mírně poskakovat. V tom případě nastupuje elektronika, která drží vůz na uzdě. Tím se ale stává jeho chování trochu nečitelné a řízení odtažité. Cílová skupina malého městského crossoveru ale ocení  bezpečné chování při standardních rychlostech, a ještě víc právě úsporný a tichý turbodiesel.

20171009_172302

Hodnotíme

Opel Crossland X těží ze spojení s francouzskou technikou nejen po stránce povedené motorizace, ale také ze zvolené platformy. Ta dovolila postavit velmi prostorný crossover. Kromě agregátu si zaslouží pochvalu také zpracování a kvalita interiéru. Ano, stabilizace má pevnou ruku a ostrou jízdu či jiné dovádění nedopustí. Řazení není z nejpřesnějších a při ostřejším tempu na rozbitém asfaltu začnete přicházet o komfort, který jinak podvozek nabízí. I přes tyto výtky lze zařadit Crossland X mezi povedené crossovery na trhu. Příznivě vyznívá také v poměru cena/kvalita, neboť model startuje s benzínovým tříválcem na částce 309 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018