PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo CDTI

14. 6. 2018

Auta stejně jako knihy mají své osudy, někdy dramatické a komplikované. Značka Opel je krásným příkladem. Dnes po peripetiích promlouvá do automobilového světa pod křídly francouzského koncertu PSA. Svou obdivuhodnou životaschopnost prokazuje v současnosti nejlépe vozem Opel Insignia Country Tourer.

Díváme se

V čem tkví jeho kouzlo? Tento kombík je především na první pohled pěkným designérským kouskem. Jde pěkně elegantně proti vlně robustních a někdy nemotorných SUV a mnohým z nich dává nesmlouvavě tvrdou lekci. Je širší i delší než jeho předchůdce, takže se zvětšil i prostor pro posádku a zejména náklad, a přitom váží o 200 kg méně. Z exteriéru sálá dynamika i elegance, která se projevuje v čistých, táhlých liniích, tvarech předních světel i celé přední masky, své hraje – ačkoli možná lehce na vrub pohodlí interiéru – i ubíhají záď, která vizuálně ještě podtrhuje dojem skryté dravosti.

Nasedáme

Co se povedlo zvenku, je dobré i uvnitř. Tón interiéru diktují čisté linie a přehledné rozdělení přístrojového panelu, které člení ovládání asistenčních systémů, infotainmentu a tepelnému pohodlí do tří plánů. Špičkové technologie dělají tenhle vůz prémiovým. A technologie zaměřené na dosažení nejvyššího komfortu, se projevují i v dalších oblastech, i když někdy jen za příplatek. To platí o ergonomických sedadlech s certifikátem ARG, vybavených masážní funkcí, ventilací a pamětí nastavení.  A vyhřívaná mohou být i obě krajní sedadla v zadní řadě. Dokonalý kontakt s okolím vylepšuje i na přání montované rozměrné panoramatické střešní okno.

Opel dbá i na pohodlné nakládání zavazadel, a proto lze dveře zavazadelníku ovládat i bezdotykově – senzory, které zachytí kývnutí nohy pod zadním nárazníkem. Díky lepším funkcím světlometů budete lépe vidět v zatáčkách, systém přivolání pomoci při nehodě zajistí, že se vám dostane péče v nejkratší možné době, důležité údaje o jízdě se promítají přímo na sklo před očima řidiče, k dispozici je tempomat, kamerový systém, automatická korekce řízení při nechtěném výjezdu z pruhu a pomocník při parkování. Zavazadlový prostor o 520 litrech poskytuje jako cennou výhodu nízký práh a elektricky ovládané dveře řízené pohybovým senzorem. Abyste třeba doma nenarazili do stropu nižší garáže, můžete úhel vyklopení dveří sami naprogramovat.

Jedeme

Své ambice na číslo 1 v segmentu střední třídy nepokazí Country Tourer ani v tom nejdůležitějším. Vůz je postaven na nové odlehčené platformě a bezpečnou jízdu slibuje nový pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu, což znamená, že auto umí individuálně rozdělovat točivý moment u zadních kol bez ohledu na to, po jakém povrchu uhání.  Vůz zůstává stabilní a snadno ovladatelný v každé situaci. Řidička si může podle nálady a chutě předvolit požadovaný režim jízdy: standard, sport nebo tour. Insignia Country Tourer nabízí spravedlivě rozloženou škálu turbodmychadlem přeplňovaných zážehových (2,0 l) a čtyř vznětových motorů (1,5 – 2,0 l) s přímým vstřikováním paliva spolu s nejmodernějšími převodovkami. Hlavní novinkou je 8stupňová automatická převodovka, která je k dispozici pro nejvyšší (testovanou) verzi s výkonem 154 kW a s pohonem všech kol. Spotřeba se přitom u dieselu pohybuje kolem hranice 8 l/100 km. Jízda v takhle disponované Insignii je po všech stránkách opravdu nadstandardním zážitkem.

Hodnotíme

O tom, že je nový Opel Insignia opravdu povedené auto, jsem tušila už po prvním svezení. Nadchnul mě bohatý vnitřní prostor, nízká pozice za volantem, pohodlný podvozek, ale především téměř dokonalý klid na palubě. Ceník startuje na 739 900 Kč za benzinovou verzi, respektive 885 900 Kč za naftovou verzi. Testovaná, nejdražší verze jako jediná začíná až na milionem, základní cena je stanovena na 1 015 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018