Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Náš test: Osobitá Opel Astra

8. 1. 2016

Ideální auto roku 2015 určené pro ženy? Těžká otázka? Pětidveřový Opel  Astra 1,6 DTH by si možná získal vaše srdce stejně, jako se mu to podařilo v mém případě. Důvody? Perfektní vzhled, skvělý motor a jízdní vlastnosti. Svěží parťák, ať už jedete po městě za přáteli, na nákupy, nebo před sebou máte namáhavou celodenní služební cestu.

IMG_2563
Foto: Sabina Kvášová

DÍVÁME SE

Jsou designéři, kteří si dokáží poradit s otázkou, jak dosáhnout zalíbení.  A pak je to už zřejmě docela snadné. Boční linka, která jakoby zobrazovala neviditelné proudění větru kolem svištících kol a karoserie, výrazné ráfky, poutavá zadní i přední led světla s motivem křídla, a je to téměř hotovo. Když jede nový Opel ATRA Innovation 1,6 DTH kolem vás, už od něj sotva jen tak odtrhnete oči.

IMG_2577
Foto: Sabina Kvášová

NASEDÁME

Interiér od prvního okamžiku prozrazuje vyspělý evropský standard ve všech ohledech. Jak je vidět značka Opel dělá vše pro to, aby se jí navrátil její dávný lesk.  Na prvním místě musím připomenout nastavitelná ergonomická AGR přední sedadla a Wellness AGR sedadlo řidiče s masážní a ventilační funkcí (Tu má astřička ovšem jen jako doplňkovou výbavu stejně  jako elektricky ovládané střešní okno.)  S ohledem na stav svých financí každá zájemkyně patrně  ztratí hodně času  zkoumáním rozdílů v jednotlivých výbavách: SELECTION, ENJOY, DYNAMIC i INNOVATION vám pravděpodobně zamotají hlavu rozmanitostí i kvalitou nabídky, kterou raději nebudu vypisovat a odkážu laskavé čtenářky raději přímo na ceník, případně odbornou poradu prodejce.

Plný počet bodů jsem ochotně připsala nejen rádiu, ale celému balíčku infoteinmentu, který pracuje se zařízeními vybavenými operačními systémy Android a iOS.  Apple CarPlay™ nebo Android Auto™ vám nyní umožní promítnout vybrané aplikace z telefonu na velký dotykový displej na palubní desce. Pro systém Navi 900 IntelliLink® je standardem zobrazení map ve 3D stylu.

IMG_2557
Foto: Sabina Kvášová

Vlastně mi na astřicce neseděly jen dvě věci: komplikované ovládání tempomatu a omezovače rychlosti na volantu, ve kterých jsem se během testovacího týdne nedokázala zorientovat a elektrické ovládání oken, která si se mnou hrála hru nahoru/dolů, jako by neexistovala možnost zastavit je třeba v půli cesty.

JEDEME

Co mne potěšilo na Opelu Astra 1,6 DTH Innovation nejvíc? Hádejte. Jednoznačně spolehlivý, dynamický, skoro bych řekla efektní výkon motoru. Těch 100 kW, což je Astřino  maximum z nabídky nafťáků, si počíná v jakékoli situaci tak samozřejmě, že mě to opravdu potěšilo. Přála bych si ještě vyzkoušet  benzinovou 110 kW nebo automat, abych poznala rozdíly, ale  diesel  zabudovaný v nejvyšší verzi Innovation je opravdu povedený. A nebral si při svižné jízdě a v občas hodně nepříznivých povětrnostních podmínkách více, než 5 l.

HODNOTÍME

Suma sumárum – velká spokojenost. Každé auto má samozřejmě své určení a podle toho je třeba se na něj dívat. Opel Astra 1,6 DTH Innovation je vůz, který je  jakoby na tělo ušitý moderní, temperamentní manažerce, která dokáže hravě zvládnout nejen své pracovně  reprezentační, ale i rodinné povinnosti. Astra, třebaže s letitou tradicí názvu, je ve svém posledním vydání dokladem toho, že vytříbený vkus spolu s technickým umem dokáží hodně, ale opravdu hodně potěšit toho, kdo má svět aut opravdu rád.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018