Náš test: Tricky Ford Fiesta

31. 12. 2014

Populární městský model Ford Fiesta se představuje ve své 4. generaci. Čím dokáže tento model pořádně překvapit a pro koho se ideálně hodí? To vše zjišťovala naše redakce Žena v autě.cz během týdenního testování.

Díváme se

Při pohledu zepředu se Ford Fiesta se svou chromovou maskou podobá vozům luxusní značky Aston Martin proslavené agentem 007. Její look se opravdu vydařil. Nejen díky své příplatkové barvě Blue Candy a 15´palcovým kolům je Fiesta atraktivní a přitom roztomilá. „A ta prosklená střecha, hmm… vypadá úžasně,“ říkala jsem si při prvním letmém pohledu. Teprve až po nasednutí jsem zjistila, že nejde o prosklenou střechu, ale jen černý efektní lak. Fiesta zkrátka mate „tělem“.

IMG_5679 (800x520)

Nasedáme

Na první pohled zvenku vypadá jako malé městské autíčko, po usednutí za volant jsem jako řidič našla spousta prostoru, jak do šířky tak především do výšky. Z auta je opravdu velmi dobrý výhled vpřed. Tvrdší sedadla jsou pohodlná a mají překvapivě komfortní délku sedáků.

Tříramenný volant nabízí (už od základní výbavy) vlevo ovládání audiosoustavy. V rámci testované výbavy EcoBoost je k dispozici systém SYNC – propojený telefon přes bluetooth dokáže volat či číst SMS – ovšem jen anglicky. .-( Navíc v případě nehody automaticky zavolá 112 a uvědomí záchranný systém.

Palubní deska je provedena v kvalitních měkčených plastech a dominují jí početná tlačítka pod 3,5 palcovým displejem, který přináší informace o radiostanicích, jízdě a času. Osobně si myslím, že by Fiestě neublížilo počet tlačítek redukovat. Fiesta pod změtí tlačítek disponovala jednoduchou manuální klimatizací.

Velmi se mi líbila příplatková sada Fashion, která některé detaily interiéru zvýraznila modrým prošíváním. Volant a potahy včetně řadicí páky tak působili kvalitně.

Jako pasažér jsem se vzadu (se svými 180 centimetry) cítila trošku stísněná. Z příplatkových ztmavených skel mi nebylo během delší jízdy úplně dobře (tento příplatek zejména maminkám s dětmi proto nedoporučuji). Zavazadlový prostor nabízí 276 litrů objemu.

IMG_5694 (800x533)

Jedeme

Testovaný benzínový motor 1,0 EcoBoost se 100 koňmi pod kapotou nabízí opravdu slušné svezení a komfortní akceleraci. Na rozdíl od testovaných tříválců konkurence musím uznat, že motor je velmi tichý a měla jsem skutečně problém odhadnout, zda se opravdu jedná o tříválec.

Zejména jako auto pro dospívající děti nabízí Fiesta zejména rodičům jednu specialitku – a sice systém My Key. Klíče k autu jde totiž naprogramovat tak, aby každý klíč s sebou nesl zcela jiné nastavení. Rodiče tak mohou omezit maximální rychlost nebo hlasitost audiosystému u auta, které například teeneger dostal k narozeninám. To je ale dárek!

Ve městě je nasnadě v kolonách používat příplatkový systém prevence nárazu v malých rychlostech Active City Stop anebo v kopci komfortní asistent rozjezdu. K praktickým vlastnostem Fiesty patří také systém Ford Easy Fuel, který dokáže detekovat správnou palivovou pistoli. Už se tak nemůže stát, že člověk natankuje například naftu místo benzínu a zničí motor.

Pokud vám ale dojde benzín jako mě (zaběhla jsem si 2 kilometry koupit kanystr s benzínem), umí být Fiesta obzvláště tricky. Tento bezzátkový systém doplňování paliva totiž dovnitř jen tak nějakou hadičku nepustí. Na to je třeba mít redukci, kterou se otvor nádrže otevře. Ale kde ho hledat? Tak na to jsem si v neděli večer musela zavolat na Ford Asistenci. Kdyby se vám stalo totéž, vězte, že ta redukce je pod plnohodnotnou rezervou – je to taková bílá 15 centimetrů dlouhá trubička. .-)

Výrobce udává kombinovanou spotřebu této motorizace na hodnotě 4,3 litru. Má kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem hodnoty 6,5 litrů. To už je pořádný rozdíl. .-(

IMG_5667 (800x532)

Hodnotíme

Fiestu musím pochválit jednoznačně za design, rozšířenou nabídku základní výbavy a kvalitu použitých materiálů, díky kterým stojí v rámci tohoto segmentu malých městských aut na vrcholu. Na závěr si však neodpustím poznámku, že když palubní počítač ZROVNA zahlásí dojezd 0 kilometrů, znamená to, že je nutné HNED dojet na čerpací stanici. Tak pozor na to a nezapomeňte jako já, že případná redukce na hadici kanystru je pod rezervou. .-)

Ford Fiesta startuje v třídvéřové variantě (1,25 Duratec 60k) na ceně 218 990 Kč. Cena testovaného modelu 1,0 EcoBoost se všemi příplatky je 359 590 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018