Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Náš test: Volkswagen Amarok V6

10. 3. 2018

Volkswagen Amarok se v loňském roce dočkal modernizace. Ta přinesla vedle viditelných kosmetických změn také silný šestiválcový motor ve dvou výkonnostních variantách. Zatímco ostatní výrobci své motory zmenšují a ubírají válce, Volkswagen se sympaticky vydal opačnou cestou a jako jediný nabízí svůj pick-up s šestiválcovým naftovým Biturbem. Testovaný Amarok byl navíc upraven ve speciálním offroadovém provedení.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Už základní provedení Amaroku budí svými rozměry a robustností na silnici respekt. Offroadový „tuning“ k tomu přidává sytě pískovou fólii, externí sání motoru v podobě šnorchlu, kryty motoru a převodovky, terénní 18palcová kola, krytou korbu s párem rezervních kol a také zvýšenou světlou výšku. Výsledkem je nefalšované, odolné a rychlé expediční vozidlo, které si v městské džungli dává malé hatchbacky k snídani – a nutno podotknout, je při tom pořádně zapíjí.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Zvenku exot, uvnitř střídmý elegán. Amarok uvnitř opravdu nevypadá jako pracant. Solidnost zpracování interiéru dýchne na řidičku z každého detailu. Ergonomie ovládání je příjemná, stejně tak jako sedadla nebo do ruky padnoucí volant. Funkce vozidla se ve výbavě Highline a výše pohodlně ovládají přes dotykový infotainment. Oproti bratrskému SUV Tuareg zde není pochopitelně tolik ušlechtilých materiálů ani měkčených plastů, nezapomínejme však, že se jedná stále o užitkový vůz. To znamená, že interiér obsahuje mnoho praktických věcí – madla pro držení, tři 12 V zásuvky nebo samostatné ovládání klimatizace pro zadní část kabiny. Jediné, co jsme postrádali, byl nedostatek menších odkládacích prostor.

Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Jedeme

Pod kapotou modernizovaného Amaroku, vážícího 2,3 tuny, se nachází upravený motor převzatý z Audi Q7. Jednotka s obsahem 3.0 litru BiTDi s výkonem 204 koní ve spojení s automatickou 8st. převodovkou ZF (s pádly pod volantem) dokáže pick-up slušně rozpohybovat. Navíc zásluhou funkce Overboost dokáže skokově poslat při sešlápnutí plynu dalších 20 koní na všechna čtyři kola. Jízda s Amarokem je jistá, díky dostatečnému výkonu se nezalekne zhoršených podmínek ani jízdy po dálnici. Expediční speciál si v našem případě zásluhou úprav rozumí s nefalšovaných offroadovým terénem a ke skotačení v něm přímo vybízí. V kontrastu s těmito výhodami je pak třeba počítat s nárůstem spotřeby oproti základní verzi. Ta si vezme kolem 8,5 litru nafty na 100 kilometrů, speciál potom 11 litrů na 100 km.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nový Amarok si zaslouží výše zmíněnou chválu oprávněně. Po svém vstupu na kolbiště třídy pick-upů před sedmi lety si Amarok vydobyl jméno i respekt. S modernizovaným modelem potvrdil, že neusnul na vavřínech. Šestiválcový motor z něj dělá jeden z nejlepších pick-upů na trhu, ne-li ten nejlepší. Volkswagenu se podařilo skloubit terénní schopnosti s uživatelskou přívětivostí a pohodlím pro každodenní používání. Speciální přestavba posouvá Amarok ještě více do offroadového světa.

Foto: Sabina Kvášová

VW dobře ví, že za kvalitu se platí a je si vědom toho, co nabízí. Nový „neupravený“ Amarok je nekompromisní v terénu, přitom nabízí ojedinělé jízdní vlastnosti na asfaltu. Cena základního provedení startuje na částce 980 tisíc Kč (vč. motoru V6). Testovaný speciál s porcí doplňkové výbavy překonal hranici 1,3 milionu korun.

Foto: Sabina Kvášová

 

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018