PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: podmanivé Volvo XC60

20. 3. 2018

Model XC60 je pro automobilku Volvo stěžejním modelem. Toto esúvéčko se těší popularitě díky svému vytříbenému vzhledu, použitým materiálům a také příkladným jízdním vlastnostem. Naše redakce ho pod drobnohledem otestovala v městské džungli i zasněženém terénu.

IMG_6530

Díváme se

Celkový look modernizovaného Volva XC60 jde ruku v ruce s holistickým, skandinávským designem. Funkční a jednoduché křivky. Žádné manýry, ani líbivé kudrlinky. Právě sebevědomé řešení karoserie dokáže udělat dojem. Na Volvo XC60 se mi vůbec nejvíce líbí řešení detailů: vedle charakteristických LED světlometů ve tvaru T s odkazem na kladivo severského boha Thóra, je to i například řešení zadních světlometů, které umí získat pozornost. I díky tomu si Volvo XC60 na silnici nespletete.

IMG_6559

Nasedáme

Interiér na první pohled dýchá luxusem a kvalitou zpracování. Palubní deska se středovým dotykovým displejem a obklopujícím „ocelovým“ profilem krásně podtrhuje moderní vzhled. Po seznámením se s tím, jak obrazovka infotainmentu pracuje, jsem neměla potíž najít jednotlivé ovladače. Pravda, jednodušší by možná bylo mít všechna tlačítka na palubce. To by ale interiér nevypadal tak pěkně „uklizeně“.

IMG_6562

Ve středovém tunelu se nachází stříbrný ovladač startování vozu a elegantní rolovátko s jízdními režimy, jejichž struktura je velmi podobná broušenému křišťálu. Šedé kožené sedačky, ve kterých nesmí chybět švédská vlaječka, nabízejí podobný komfort jako trendy skandinávské sofa a navíc mají velmi slušné boční vedení. Nechybí možnost otvírat kufr bezdotykově, mávnutí nohy pod nárazníkem. Zavazadlový prostor nabízí 505 litrů objemu.

IMG_6560

Jedeme

Konkrétně jsem testovala naftovou motorizaci s přeplňováním dvěma turbodmychadly o objemu 2,0 litru s výkonem 190 koní. Specialitkou testovaného modelu je software Polestar, díky kterému je řízení rychlejší a přesnější. Volvo XC60 se překvapivě (na SUV) lehce a snadno řídí, volant je příjemně přeposilovaný. Kličkovat v městském provozu s tímto modelem je hračka. Chod automatické, osmistupňové převodovky je příkladný. Jízda po dálnici s danou motorizací skutečně krásně svižná. Během jízdy jsem si pochvalovala také tichý chod a práci tlumičů. Stabilita, jakou mi tato čtyřkolka se světlou výškou 21,3 cm nabídla v zasněženém terénu, mě velmi překvapila. Tak jisté, stabilní esúvéčko jsem dlouho netestovala.

IMG_6534

Volvo je spojováno historicky s tématem bezpečnosti a vysoké cíle v podobě nulových smrtelných nehod v autech Volvo si klade také do blízké budoucnosti a roku 2020. I proto v testovaném modelu nechybí systém ochrany před srážkou s protijedoucím autem, asistent pro jízdu v kolonách, semi-autonomní řízení Pilot Assist, asistent mrtvého úhlu, nebo citlivý systém City Safety, který dokáže v rychlostech od padesáti do sta kilometrů rozpoznat zvěř, chodce nebo auto a udělat samočinně vyhýbací manévr, aby se vyhnulo srážce. Prostě auto nabité technologiemi. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování čtyřkolky ustálila na osmi litrech na 100 kilometrů.

IMG_6537

Hodnotíme

Dokonalý outfit dotvářejí detaily. Stejně tak tomu je v případě testovaného Volva XC60. Zaujme svým povedeným designem jak při pohledu zvenku, tak zevnitř. Při řízení překvapí stabilitou a skvělými jízdními vlastnosti, na které si každá řidička velmi rychle zvykne. Model Volvo XC60 startuje (nafta D3, předokolka Drive-E) s cenovkou 1 133 900 Kč. Cena testovaného modelu XC60 (nafta D4, čtyřkolka AWD) činí bez příplatkové výbavy 1 315 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Volvo

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018