Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Náš test: vyšperkovaný Talisman Grandtour

2. 9. 2016

Chic a elegance. Troufám si říci, že aktuálně není na trhu jiný kombík střední střídy, který by se pyšnil tak vyváženými a působivými liniemi. Inu, Talisman Grandtour to je Francouz každým coulem. My ženy víme, že za krásu a módní výstřelky se často musí platit… Jak si po týdenním testování tedy Talisman v těchto ohledech stojí, hodnotíme právě v tomto testu.

IMG_3865
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Talisman Grandtour to je luxusní kombík, na kterém jsem mohla já i řada dalších řidiček oči nechat. Tento modrý manažerský kombík s příplatkovou metalízou (+ 20 000 Kč) je definován mohutnou přídí s nízkým sportovním profilem. Nejvyšší výbava Initiale Paris o sobě dává znát i zvenku označením přímo pod logem na přední masce. Nezaměnitelný look nového Talismanu je ale také dán chromovými prvky karoserie a především specifickým podlouhlým tvarem zadních světel s LED diodami. Díky charakteristickému tvaru těchto světel si Talisman nejde na silnici s jiným kombíkem splést.

IMG_3876
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Talisman Grandtour sbírá body svým designem, a to i v interiéru. Už při nasednutí na mě Talisman v nejvyšperkovanější výbavě Initiale Paris udělal dojem svou moderně navrženou palubní deskou, kvalitou použitých materiálů a prostorností. Rozměrná dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8,7 palců vévodí s dodávaným imfotainmentem R-Link středu palubní desky. Je skvělé, jak se podařilo skrýt všechny ovladače do nabídky této obrazovky. Faktem ale také je, že se za toto multifunkční řešení musí platit značnou mírou trpělivosti. Nastavit ventilaci za jízdy pomocí kliknutí na malé tlačítko při dolním okraji obrazovky se mi zdálo docela motoricky náročné.

I přesto, ve mně interiér zanechal ten nejlepší dojem. Pohodlné, elektricky nastavitelné sedačky s parádní masážní funkcí v dvoubarevné kombinaci v kůži Nappa působí naprosto prémiově. Ambientní osvětlení se dá nastavit podle aktuální řidičské nálady v široké paletě barev. Další příjemná záležitost v Talismanu je i kufr, který se otevírá automaticky. Stačí pohybovat nohou pod 5. dveřmi a kufr se sám otevře. Jak praktické!  Zavazadlový prostor má šikovně nízkou nakládací hranu a objem 572 litrů objemu.

IMG_3886
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Jízda v novém Talismanu Grandtour, i díky pohodlnému, skvěle odhlučněnému a hezky osvětlenému interiéru, příjemně naladí. K našemu redakčnímu hodnocení se nám dostala nejvyšší benzínová verze motoru 1,6 dCi s výkonem 118 kW. Talisman nabízí velmi snadné řízení a dobrý výhled z vozu. K bezpečnému pocitu z jízdy přispívá příplatkový asistent sledování mrtvého úhlu (+ 20 000 Kč), rovněž headup displej s informacemi o  jízdě promítaný na sklíčku u okna v zorném poli řidiče, ale i bezpečnostní funkce jako je varování před opuštěním jízdního pruhu či rozpoznávání dopravních značek. Obavy z parkování s dlouhým kombíkem řeší příplatkový parkovací asistent (+ 15 000 Kč).

IMG_3894
Foto: Sabina Kvášová

Talisman nabízí 5 jízdních režimů Neural, Eco, Perso, Comfort a Sport, díky kterému se dá měnit nastavení tlumičů, odezvy plynu ale i barva podsvícení budíků a interiéru nebo zvuk výfuků. Během testování jsem nejvíce využívala nastavení Comfort, které je pro cestování s tímto kombíkem nejvíce příjemné. Režim Sport je agilnější. Nicméně na tohoto milionového krasavce, který aspiruje na to převést celou rodinu na chalupu nebo uvézt rozměrný náklad, je obsah 1,6 litrů a 160 koní kupodivu málo. Tento pocit jsem měla zejména na dálnici při předjíždění. Tehdy jsem také zkusila použít adaptivní tempomat. Překvapením, ale pro mě na německé dálnici bez omezení rychlosti bylo, že po dosažení 140 kilometrové rychlosti nešel výše nastavit. Vedle této vlastnosti jsem také úplně nejásala z hospodárnosti testovaného Talismana. Na to, že se jedná o manažerský vůz, má Talisman menší nádrž. Obsah 47 litrů a průběrná spotřeba 7,5 litru znamenala, že jsem při delší cestě musela častěji tankovat. Vedle nepříliš ekonomického motoru ztrácí Talisman body nedokonalým krytím nerovností, které je zapříčiněno elektronicky nastavenými tlumiči a úzkými 19 palcovými koly. Jízda po středočeských silnicích podobajícím se tankodromu nebyla vzhledem k tomu úplně komfortní a hladká.

IMG_3850
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Talisman Grandtour v nejvyšším stupni výbavy Initiale Paris je takový vytříbený šperk. Není žádných pochyb o tom, že si může Talisman Grandtour se svým atraktivním designem a luxusním interiérem získat srdce řidiček. Bohužel tato láska na první pohled něco stojí. Zatímco Talisman Grandtour (1,5 dCi, 81 kW, výbava Life) startuje na ceně 649 900 Kč. Cena testovaného modelu (1,6 dCi, 118 kW, výbava Initiale Paris) stojí 1 014 900 Kč, se všemi příplatky 1 076 900 Kč. Při výběru tohoto modelu s testovanou benzínovou motorizací, která nepatří na dálnici ke špičce co do výkonu a poměrně nadprůměrné spotřebě, nebude koupě tohoto kombíka volbou z rozumu, ale prostě volbou srdce, jak se patří.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018