Zdroj: archiv webu

Nejbezpečnější pneu na zimu

13. 2. 2020

Téměř polovina evropských řidičů je přesvědčena, že největším rizikem spojeným s jízdou v zimě je vysoká rychlost. Jako druhou největší hrozbu většina řidičů označila sněhem pokryté, kluzké vozovky. Na otázku, jak je možné zvýšit bezpečnost v zimních jízdních podmínkách, nejčastěji volili užití speciálních zimních pneumatik.

Speciální zimní pneumatiky jsou klíčové

Průměrně pouze 29 % respondentů uvedlo jako nebezpečné jezdit s opotřebenými pneumatikami. Tím se tento rizikový faktor dostal na nízkou osmou pozici. Zároveň ale na otázku, jak je možné zvýšit bezpečnost v zimě, uváděli řidiči nejčastěji užití speciálních zimních pneumatik (téměř 2/3; v Itálii téměř 80 %). Druhým zmiňovaným způsobem, jak zvýšit bezpečnost, byla kontrola hloubky běhounu, zatímco třetím nejdůležitějším krokem bylo udržovat dobrý stav brzdového systému.

„Pneumatiky představují jediné kontaktní body vozidla s vozovkou a jejich stav je klíčový pro bezpečnost silničního provozu, například při brzdění na zasněženém povrchu nebo prudkých změnách jízdních pruhů na asfaltu pokrytém rozbředlým sněhem. Opotřebené pneumatiky prodlouží brzdnou dráhu vozidla a zhorší jeho ovladatelnost, především na kluzké silnici. Takové pneumatiky navíc nejsou schopné odvést pryč sníh a sněhovou břečku a ztratí se tak přesný kontakt s vozovkou,“ říká Martin Dražík, produktový manažer pro Evropu ve společnosti Nokian Tyres.

Stojí za zmínku, že jen malé množství řidičů cítí potřebu používat na zimních silnicích sněhové řetězy. Pouze 14 % evropských řidičů uvedlo sněhové řetězy jako faktor zvyšující bezpečnost. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že sněhové řetězy jsou nezbytné jen v opravdu prudkém kopci, například na horských silnicích. To by do značné míry vysvětlovalo, proč je toto vybavení tak důležité pro téměř čtvrtinu Francouzů a pro mírně nižší procento Italů.

Foto: archiv webu

Kdy vyměnit pneumatiky

Společnost Nokian Tyres je celosvětově proslulým výrobcem prémiových zimních pneumatik, která před více než 80 lety vynalezla první zimní pneumatiky na světě. Existuje mnoho dohadů ohledně toho, kdy je třeba koupit nové zimní pneumatiky. Zákonem stanovená minimální hloubka běhounu u zimních pneumatik je ve většině evropských zemí 3 mm.

Všechny zimní pneumatiky od Nokian Tyres mají patentovaný indikátor bezpečnosti DSI (Driving Safety Indicator) a symbol sněhové vločky (indikátor zimní bezpečnosti), které rychle a snadno ukáží zbývající hloubku běhounu. Symbol sněhové vločky zůstane viditelný až do hloubky drážky 4 milimetry, tedy hloubky potřebné pro bezpečnou jízdu v zimních podmínkách. V okamžiku, kdy symbol sněhové vločky zmizí, by měl řidič pro záruku dostatečné bezpečnosti koupit nové zimní pneumatiky.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018