PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Nezapomenutelný test Mercedes-Benz G 500

11. 2. 2019

Práskho! Tohle auto je legenda. Boří všechny přiblblé mužské rady, že se k autu musíte chovat v rukavičkách. Nene, s tímhle autem přejedete hladce jakýkoli kanál nebo retardér a s dveřmi musíte prostě třísknout, když chcete, aby se skutečně zavřelo. Směle s ním do divočiny! O další nesmazatelné zážitky se postará vrcholná výbava v interiéru, výkon 422 koní a mnoho dalších „detailů“.

IMG_4672

test Mercedes-Benz G 500

Díváme se

Prásk a cvak! Dveřmi tohoto dvouapůltunového „drobečka“ je nutné skutečně důrazně bouchnout. Záměrně. „Plechový zvuk při zavírání a hlasité, automatické uzamčení dveří“, takové bylo přání v průzkumu u majitelů „Géčka“. Mercedes-Benz třídy G se obratně prohání už od roku 1979 nepřístupnými vojenskými terény a zemědělskými latifundiemi. U právě uváděné (třetí) generace s cenovkou začínající na více než dvou milionech korun je zřejmé, na jakou klientelu míří. „Géčko“ je symbolem společenského statusu a budí na první pohled respekt.

IMG_4674

test Mercedes-Benz G 500

Může zato bezpochyby dokonalá kombinace „army“ espritu a luxusního looku. Příď zaujme Full-LED světlomety s kruhovým tvarem, záď naopak ikonickým krytem na pneumatiku. Oproti předchozím generacím je karoserie širší a mohutnější. Přesto charakteristické detaily v podobě blinkrů na kapotě, vystouplých klik a pantů na dveřích nebo rovného čelního skla zůstaly. Ostatně, když zmiňuji ty blinkry, s ohledem na dnešní vysoké nároky na bezpečnost, zajíždějí v případě nehody s chodcem či zvířetem automaticky dovnitř kapoty.

IMG_4694

test Mercedes-Benz G 500

Nasedáme

Posezení si v tomto modelu skutečně nechám líbit. Luxusní kožené sedačky jsou dokonale pohodlné a vybavené těmi nejrůznějšími možnostmi, jak se hýčkat masáží zad a stehen. Ambientní osvětlení příjemně naladí. Palubní desce dominuje ovládání tří uzávěrek diferenciálů uprostřed, sdružený displej se dvěma 12,3“ palcovými obrazovkami k ovládání infotainmentu, navigace a dalších vlastností auta včetně nastavení plejády bezpečnostních asistentů. Výrazné je v interiéru také madlo u spolujezdce. To když se s „Géčkem“ vypravíte cestou po skalách nebo bahenní lázní. .-)

IMG_4697

test Mercedes-Benz G 500

K dalšímu podstatnému detailu v testovaném „Géčku“ patří skvělý rozhled z vozu. Záměrně nepíši výhled! Vysoký posed, obrovská zpětná zrcátka a téměř kolmý úhel čelního skla jsou zárukou skutečně vynikajícího rozhledu za volantem! Interiér je maximálně prostorný pro všechny členy posádky. Zavazadlový prostor nabízí 621 litrů objemu, po sklopení zadních sedaček až 1941 litrů.

IMG_4688

test Mercedes-Benz G 500

Jedeme

Specialitou testovaného modelu bezesporu také je špičkový motor – konkrétně čtyřlitrový, zážehový osmiválec BiTurbo s výkonem 422 koní a kroutícím momentem 610 Nm. Díky němu je jízda s tímto luxusním offroadem, vybaveným hladce řadícím devítistupňovým automatem, opravdu svižná. Skutečně, na dálnici jsem předjížděla jedna báseň.

IMG_4696

test Mercedes-Benz G 500

Podvozek má Mercedes-Benz třídy G vyladěn skutečně špičkově, příčinnou komfortu je kombinace aktivních tlumičů, přední nápravy s příčnými lichoběžníkovými rameny a tuhé nápravy se čtyřmi podélnými rameny vzadu. Jen je třeba počítat s jedním „zanedbatelným“ detailem. Spotřeba dosahuje závratných hodnot! Během testování jsem jezdila v průměru za 19 litrů. Druhý nepříjemný moment nastává ve vysokých rychlostech a je jím poměrně značný aerodynamický hluk.

IMG_4699

test Mercedes-Benz G 500

Pro ještě záživnější pocit z řízení je tu ovladač různých jízdních režimů, kde lze mimo jiné vybírat i ze sportovního a „G“ režimu pro jízdu mimo zpevněné cesty. Kromě skvělého pocitu z jízdy a dojmu výjimečnosti nabízí Mercedes-Benz G 500 největší zábavu v terénu. Se světlou výškou 27 centimetrů se můžete s touto čtyřkolkou směle bahnit, brodit (do výšky 70 cm) nebo stoupat po kamení (v úhlu 45 stupňů, z boku 35 stupňů).

IMG_4686

test Mercedes-Benz G 500

Hodnotíme

Do bláta, do brodu, zkrátka do divočiny! Mercedes-Benz třídy G si poradí i tam, kde se běžná auta musí zákonitě zastavit. Jedinou skvrnkou na kráse „Géčka“ je vyšší aerodynamický hluk při jízdě po dálnici a vysoká spotřeba. To ale není pro majitele, kteří „Géčku“ propadli, téma. V žádné situaci „Géčko“ neztrácí punc svého luxusu. I proto ho většina majitelů dává na odiv právě ve městě, kam se svou nespoutanou a adrenalinovou podstatou vlastně nepatří. Není se ale čemu divit, vždyť Mercedes-Benz třídy G (G 500/310 kW) startuje na ceně 2 954 820 Kč. Cena testovaného modelu se všemi příplatky se pak vyšplhala na 3 682 613 Kč. Jen málokoho by „Géčko“ nechalo chladným… Ani mě ne. .-)

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018