Nová Toyota Yaris z Kolína

18. 6. 2020

Představujeme Vám zbrusu nové (české) auto! Čtvrtá generace Yarise se totiž vyrábí v Kolíně a je opravdu sexy. Svou výbavou už od základu překvapí. Nová Toyota Yaris, která bude za čtvrt roku uvedena na český trh, s sebou veze designovou a technickou revoluci ve třídě malých vozů. Proč se o ní zajímat?

toyota yarisPovedený design

Přídi vévodí velká maska chladiče a centrálně umístěné logo Toyota. K dynamickému vzhledu přispělo posunutí základny předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty. Nová světla používají LED zdroje a jejich součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení. Světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům – tento stylistický prvek zároveň opticky zkracuje přední převis vozidla.

Toyota Yaris se zkrátila o 5 milimetry, ale současně prodloužila rozvor o 5 centimetrů, což vozu propůjčuje lepší jízdní vlastnosti. Zůstal však zachován vnitřní prostor a vůz poskytuje pohodlný interiér – což jsou základy pro jeho „velký-malý“ charakter.

Yaris_Mte_2020__Dynamics-24_16Tužší konstrukce, nižší podvozek a lepší posezení

Díky platformě GA-B bylo možné vůz snížit o 4 centimetry, avšak prostor pro hlavu zůstal zachován, neboť celá posádka sedí o něco níže. K lepšímu výhledu řidiče směrem vpřed napomáhá i snížení kapoty. Platforma GA-B umožnila posunout sedadlo řidiče níže a zároveň dozadu ke středu vozidla (+6 centimetrů v porovnání se současným Yarisem), což přispělo ke snížení těžiště. Zároveň se tím zlepšila poloha za volantem, včetně ergonomie ovládání a širších možností nastavení. Volant je blíže k řidiči a jeho úhel sklonu narostl o 6°.

Yaris_Mte_2020__Dynamics-4_33Ruce na volantu, oči na silnici

Klíčovou prioritou celé kabiny je smysly vnímaná kvalita, ať již na dotek, z hlediska chodu nebo zvukového doprovodu ovládacích prvků, stejně tak jako ve výběru barev, osvětlení, tvarů, vzorů a grafiky nebo celkového vzhledu.

Návrh kokpitu byl postaven na koncepci ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘. Informace se řidiči přímo a srozumitelně předávají pomocí trojice vzájemně propojených zdrojů: centrální dotykové obrazovky systému Toyota Touch, multi-informačního TFT displeje v kapličce přístrojů a 10″ barevného head-up displeje.

Yaris_Mte_2020_Details-26_86Díky většímu head-up displeji se řidič lépe soustředí na vlastní řízení bez zbytečného odvádění pozornosti. Na čelní sklo v zorném poli řidiče se promítají klíčové jízdní údaje a varování, jako např. pokyny navigace a rychlostní omezení.

Nový Yaris může být vybaven řadou dalších high-tech prvků komfortní a funkční výbavy, jako je např. bezdrátová nabíječka s dostatečnými rozměry i pro chytré telefony nejnovější generace, vyhřívání volantu a speciální ambientní osvětlení kabiny kolem kokpitu řidiče.

Díky ergonomickému provedení je zajištěna intuitivní práce s ovládacími prvky a samotná přístrojová deska je tenčí a nižší a navazuje na širší a vyšší středový panel. V relativně mělké kapličce přístrojů před řidičem najdeme dvojici digitálních ukazatelů, které lemují multi-informační TFT displej. V neposlední řadě se zmenšil volant kvůli lepšímu výhledu v souladu s koncepcí ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘.

Yaris_Mte_2020_Details-19_78Navržen jako nejbezpečnější malý vůz světa
Nový Yaris je díky novým vyspělým technologiím připraven nabídnout zákazníkům v jejich každodenním životě nejvyšší možnou míru bezpečnosti. Z vyspělých systémů na podporu řízení jmenujme inteligentní adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí nebo asistent pro udržení v jízdním pruhu, tedy systémy představené i v nedávno uvedených modelech Toyota (např. Corolla).

Všechny tyto prvky najdeme již v základní výbavě každého nového Yarisu. Například kvůli lepší ochraně posádky v případě bočního nárazu bude nový Yaris prvním malým vozem, který přestaví centrální airbag.

Yaris_Mte_2020__Dynamics-11_2Nový motor 1.5 HybridDynamicForce

Nový Yaris nabízí nové hybridní ústrojí – konkrétně už jde o jeho 4. generaci. Vychází z dvoulitrového hybridního systému známého z Corolly a C-HR. Uvedená jednotka dokonce vykazuje celosvětově nejrychlejší spalování, což napomáhá k vysokému točivému momentu za nízkých otáček i dobré spotřebě paliva. Kromě toho je vybavena vyvažovacím modulem, který pomáhá potlačovat hluk a vibrace motoru.

Nová Li-Ion baterie je lehčí a má větší kapacitu. Nová je také převodovka. Hybridní Yaris bude mít výkon 116 koní a o 20 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 než stávající Yaris.

Nový Yaris se bude nabízet i s benzínovými tříválci 1,5 a 1,0 litru. Základním motorem pak bude tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 72 koní, „jedna pětka“ nabídne výkon 125 koní.

Yaris_Mte_2020__Dynamics-50_45

Mnoho úrovní výbavy

Toyota Yaris bude dostupná v 5 stupních výbavy: Active, Comfort, Selection Elegant, Selection Style a Premiere Edition. Už základní verze výbavy překvapí paketem Toyota Safety Sence.

Ten obsahuje rozpoznáváni chodců a cyklistů, zmírnění rizika kolize při zatáčení na křižovatkách, nouzový asistent řízení, asistent průjezdu zatáčkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu a také automatické přepínání dálkových světel. N tak malé auto, se jedná už v základní výbavě o špičkovou výbavu.

Verze je možné vylepšit ještě paketem Style a Tech.

Atraktivní financování

Yaris je vůbec nejdostupnějším hybridním modelem Toyoty. Nová Toyota Yaris startuje na ceně 335 000 Kč. Aktuálně nabízí výhodné financování nebo například sadu zimních kol zdarma.
Yaris_Mte_2020__Dynamics-4_33

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018