Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Nová Třída S od Mercedes-Benz

15. 9. 2020

Už aby byl rok 2021! To se budete moci svézt v novém „esku“. Mercedes-Benz v modelu Třídy S předvede nepřeberné množství inovací v oblastech asistence, bezpečnosti a konektivity. Novou Třídu S, která umí díky digitalizaci vnímavě reagovat na potřeby a přání řidiče a cestujících, už vyzkoušela například zpěvačka Alicia Keys. Novou Třídu S lze prožívat všemi smysly – zrakem, hmatem, sluchem a čichem.

Třída S je klasickým sedanem s dokonalými proporcemi. Světlomety určují nový výraz tváře vozidla. Mají pro Třídu S typická tříbodová světla pro denní svícení, jsou však nižší a celkově menší. Zapuštěné kliky dveří (výbava na přání) byly zcela nově vyvinuty.

V nové Třídě S přichází poprvé na trh druhá generace systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), jehož výpočetní výkon vzrostl o 50 %. Milník ve vývoji rozhraní mezi řidičem, cestujícími a vozidlem zahrnuje až pět displejů, zčásti s technologií OLED. Nový displej 3D pro řidiče poprvé umožní po stisknutí tlačítka prostorové vnímání zobrazení s opravdovým dojmem hloubky díky sledování očí.

Pozoruhodný je rovněž obzvlášť velký průhledový displej s rozšířenou realitou. Při aktivní navigační funkci jsou na vozovku virtuálně a precizně promítány např. animované šipky pro odbočování.

Nový centrální displej OLED má rozměry 239,06 mm x 218,8 mm a nabízí aktivní úhlopříčku displeje 12,8 palce. Zobrazovací plocha je o 64 procent větší než v předchůdci. Displej řidiče má rozměry 291,6 mm x 109,4 mm a úhlopříčku 12,3 palce.

Interiérový asistent MBUX rozpoznává různé záměry řidiče v oblasti ovládání pomocí kamer na stropní ovládací jednotce a algoritmů se schopností učit se. Systém přitom interpretuje směr otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent MBUX automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem.

Aktivní ambientní osvětlení s cca 250 diodami LED je propojeno s asistenčními systémy a může vizuálně umocňovat jejich výstražná upozornění. Kromě toho jsou možná také zpětná potvrzení při ovládání klimatizace nebo hlasového asistenta „Ahoj Mercedesi“.

O špičkový zvukový požitek se stará 30 reproduktorů a osm nízkofrekvenčních převodníků zahrnuje audiosystém Burmester® High-End 4D Surround Sound.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Špičkové bezpečí

Nejnovější generace standardně dodávaného paketu asistenčních systémů zahrnuje nové funkce i velký počet zdokonalených funkcí původních. Příkladem je předvídavé přizpůsobování rychlosti jízdy platným rychlostním limitům. Nový asistenční ukazatel s celoplošným zobrazením na displeji řidiče srozumitelně a transparentně informuje o činnosti asistenčních systémů.

Zadní airbag (výbava na přání pro Třídu S s dlouhým rozvorem) dokáže výrazně snížit zatížení hlavy a šíje připoutaných cestujících na krajních sedadlech vzadu při těžké čelní kolizi. Čelní airbag pro zadní sedadla se rozvine velmi šetrně díky nové konstrukci s trubkovitou strukturou.

Hrozí-li boční náraz jiného vozidla, zdvihne podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL (výbava na přání) karoserii během několika desetin sekundy. Jedná se o novou funkci systému PRE-SAFE® Impuls Seite. Tím se sníží zatížení cestujících, protože náraz může směřovat na mimořádně odolné struktury ve spodní části vozidla.

Dokonalá jízda a obratnost

1000krát za sekundu analyzují řídicí jednotky podvozku E-ACTIVE BODY CONTROL jízdní situaci a podle ní přizpůsobují nastavení podvozku.

Díky řízení zadních kol (výbava na přání) se Třída S ovládá stejně snadno jako kompaktní vůz. Kola na zadní nápravě se mohou natáčet až o deset stupňů. Průměr otáčení se například u Třídy S s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol zkrátí o 1,9 metru na obdivuhodných 10,9 metru.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT (výbava na přání) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomocných značení nebo výstražných symbolů na vozovku.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

K maximálně komfortnímu sezení na sedadle spolujezdce dopomáhá až 19 elektromotorů (8 pro nastavování polohy, 4 pro masážní funkci a 5 pro ventilaci, jeden pro bederní opěrku a jeden pro změnu polohy monitoru na zadní straně opěradla). Nová Třída S nabízí 10 různých masážních programů. Uvolňující efekt masáže může být umocněn působením tepla, podobně jako u masáže zahřátými lávovými kameny Všechna sedadla nabízená pro Třídu S jsou proto oceněna početí AGR od organizace Aktion Gesunder Rücken.

Dokonalá atmosféra

Cestující je po stisknutí tlačítka ENERGIZING COMFORT nebo po hlasovém povelu vtažen do světa nevšedních zážitků. Současně se v interiéru vytvoří vhodná atmosféra – například osvěžující při monotónní jízdě nebo uvolňující při zvýšené hladině stresu. Přímý přenos nízkofrekvenčního zvuku do sedadel doplňuje trojrozměrné zážitky z poslechu o další úroveň – zvuk ve formátu 4D, inspirovaný masážemi v rámci zvukové terapie. Pro každé sedadlo lze individuálně nastavit intenzitu vnímaného zvuku.

Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Pohon: více elektrifikace, více hospodárnosti

Nabídka motorů pro novou Třídu S začíná řadovými šestiválci na benzin nebo naftu v různých výkonových stupních. Brzy po uvedení Třídy S na trh bude k dispozici také motor V8 s integrovaným zařízením ISG (Integrated Starter-Generator) s funkcí spouštěče a generátoru a 48V elektrickou sítí.

V roce 2021 bude následovat verze Plug-in-Hybrid s externě nabíjitelným hybridním pohonem, který umožní dojezd cca 100 kilometrů při použití výhradně elektrického pohonu.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018