Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Při stavbě vozu jde o desetiny milimetru

12. 11. 2018

K montáži vozu u Seat je zapotřebí 4000 dílů od téměř 100 dodavatelů z různých zemí. Je to složitá „skládanka“, na jejíž složení dohlíží oddělení technického měření. 

Spojování dílů automobilu je nejprve simulováno na hliníkových maketách ve skutečné velikosti. U nejdůležitějších dílů interiéru a exteriéru jsou analyzována různá tvarová řešení. Před několika lety bylo možné uskutečňovat jedno měření za sekundu. V současnosti zahrnuje měřicí zařízení fotometrii a laserové skenování, které zvyšují kapacitu na 200 000 měření za sekundu. Pokrok ve vývoji technologií měření umožňuje vytvářet virtuální modely každého vozidla. Virtuální realita již umožňuje exponenciálně zvyšovat počet bodů měření.

Lícování každého dílu je analyzováno s přesností na desetinu milimetru. Tým oddělení technického měření se při své práci zaměřuje nejen na fázi před uvedením vozu na trh, ale také na kontrolu a optimalizaci celého procesu výroby. Jakmile oddělení ověří vhodnost dílů, následuje jejich důsledná analýza a nepřetržitý monitoring, aby byly během procesu výroby vozidla splněny veškeré požadavky na kvalitu.

Sdílet článek:

Více na webu Seat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018