Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

První dojmy z crossoveru Kia Niro

4. 10. 2022

Změna stylu značky Kia se promítla do znovuzrozeného modelu Niro. Ten ujel od prvního uvedení v roce 2016 pořádný kus cesty. Jako jediný model na českém trhu je dostupný s hybridním, plug-in hybridním a čistě elektrickým pohonem. Žena v autě.cz se během národní novinářské prezentace svezla v plně elektrické variantě Kia Niro EV.

Kia-Niro_5
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Nevšední vzhled

Niro upoutá neokoukaným vzhledem s charakteristickou přídí Kia s výraznými světlomety a zajímavým řešením C-sloupku z profilu. Ten však není na parádu, ale přispívá k vvlepšenému obtékání vzduchu a lepší aerodynamice.

Mladší sestřička od Kia EV6 působí kompaktním dojmem. Nové Niro je díky novému podvozku v porovnání s předchozí generací větší a prostornější.

Progresivní design 4,42 metru dlouhého crossoveru má za následek, že si toto auto na silnici, ani zaparkované někde ve městě (díky nulovým emisím na modrých zónách zdarma), nespletete. Sexy záď zvýrazňují odvážně tvarované světla ve tvaru bumerangu.

Kia-Niro_37
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Přátelský interiér

Pohledné použité materiály (z veganské kůže nebo recyklovaných příměsí) a ambientní osvětlení jsou důvodem, proč se člověk hned v Niru cítí příjemně.

Interiéru vládne jednoduchost a pohodlí. V zorném poli řidiče je 10palcová, digitální obrazovka s nejdůležitějšími údaji o jízdě a vpravo pak druhá, 10palcová obrazovka s infotaimentem, navigací a online službami Kia Connect a Kia Live. Nechybí USB-A a USB-C porty nebo podložka pro bezdrátové nabíjení.

Interiér nového Nira je také překvapivě prostorný. Platí to nejen pro pasažéry sedící vepředu, ale i vzadu, a pro jejich zavazadla. U hybridní verze se kufr zvětšil na 451 litrů, u elektrické verze má kufr objem 475 litrů a u plug-in hybrid 348 litrů.

Kia-Niro_38
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Komfortní jízdní vlastnosti

Vedle designu patří k silným stránkám elektromobilu příjemné jízdní vlastnosti a smysluplný dojezd na jedno nabití. Naše redakce se svezla v Niro EV o výkonu 150 kW a točivým momentem 255 Nm. Z 0 na 100 km/h to Niro EV umí za pouhých 7,8 vteřin.

Kia-Niro_57
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Jízda s elektrickým Nirem po městě je až návyková. Při rozjezdech nebo na semaforech svou agilitou dokáže Niro EV pořádně „zasadit“ do sedačky a akcelerovat. Přitom tak činí v absolutním tichu a s grácií.

Podle chuti a potřeby šetřit energii jde nastavit několik úrovní rekuperace. Nejvýraznější je jednopedálové ovládání, kdy po sundání nohy z plynu Niro zpomalí až do úplného zastavení.

V městských uličkách se s ním snadno a jemně manévruje. Svým jízdním projevem mě Niro příjemně překvapilo. Na točitých okreskách díky nízkému těžišti a v podlaze ukrytým bateriím krásně drží stopu a velmi schopně tlumí nerovnosti vozovky.

Crossover Niro kombinuje příjemné jízdní vlastnosti s inovativními technologiemi. Niro v nejvyšší výbavě nabízí špičkové bezpečnostní asistenty jako například sledování mrtvého úhlu, zabránění kolizím při parkování nebo inteligentní parkování s dálkovým ovládáním.

Kia-Niro_70
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Deklarovaný dojezd až 460 km

kia-niro
Kia Niro EV, Niro hybrod a Niro plug-in hybrid: foto KIA CZECH

Nabíjení je velmi jednoduché. Stačí vyndat kabel z praktického předního kufru (tzn. frunku o obsahu 20 litrů), a zapojit ho nabíjecího otvoru vpředu na nárazníku.

Niro EV (s akumulátorem o kapacitě 64,8 kWh umístěným v podlaze) jde dobít z 10 na 80 % za cca 40 minut na rychlonabíječce o výkonu 100 kW.

Kia udává u Nira EV dojezd až 460 km. Během našeho testování na trase Praha-Brdy-Praha se reálný dojezd na jedno nabití pohyboval kolem 400 km a spotřeba byla kolem 19 kW/h.

Zajímavostí u nabíjení je, že se nové Niro EV umí předem nastavit na proces nabíjení. Aktivně se předehřeje, aby nabíjení bylo efektivnější. Jen je nutné preferovanou nabíječku nastavit v navigaci.   

Kia-Niro_17
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Bezkompromisní mobilita

Díky kartě Kia Charge mají řidičky a řidiči v Česku přístup k více než 2 350 dobíjecích stanic. K dispozici mají i druhou univerzální kartu s názvem Kia EV Power Card. Tu lze využít u téměř 630 dobíjecích stanic ČEZ, PRE a E.ON. S touto kartou je možné dobíjet i v síti IONITY a ve všech sousedních zemích.

Kia-Niro_9
Kia Niro EV: foto KIA CZECH

Druhá generace Kia Niro s nabídkou několika pohonů na výběr stojí za bližší seznámení a projížďku.

Elektrická verze Niro EV, kterou Žena v autě.cz otestovala, je komfortním a překvapivě prostorným crossoverem se špičkovými technologiemi na palubě. Část z nich je přítomna navíc už v základní výbavě.

Nevšední vzhled Kia Niro společně s pohodlím, prostorností a dojezdem kolem 400 km na jedno nabití patří k podstatným argumentům, proč by o něm řidičky, holdující elektromobilitě, měly začít přemýšlet.

Ceny nového modelu začínají od 729 980 Kč pro Niro Hybrid, 1 049 980 Kč pro Niro Plug-in Hybrid a 1 169 980 Kč pro Niro EV.

Již v základním stupni výbavy nechybí centrální středový airbag mezi předními sedadly, kolenní airbag pro řidiče, zadní parkovací senzory s kamerou nebo v případě čistě elektrického pohonu také technologie Vehicle-to-device pro dobití elektrokola nebo jiného elektromobilu jakékoliv značky.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018