Foto: Sabina Kvášová

První jízda s AUDI Q2

5. 2. 2021

Nejmenší SUV od Audi má nový look a vůbec nejvíc možností personalizace ze všech vozů rodiny Audi. Audi Q2 prošlo omlazovací kůrou a uvnitř překvapí rozšířenou nabídkou konektivity a množstvím asistenčních systémů. Naše redakce se na chvíli projela v benzínové předokolce Audi Q2 ve výbavě S line s výkonem 150 koní.

Foto: Sabina Kvášová

Žena v autě otestovala výkonný zážehový motor 1.5 TFSI, který dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a poskytuje maximální točivý moment 250 N.m.

Jízdní dynamika je příkladná a pocit bezpečí vysoký. Styl jízdy (odezvy plynu a řazení) se navíc dá měnit díky Audi drive Select. Paleta bezpečnostní asistentů se bez debat řadí k absolutní špičce. Detaily najdete v článku níže.

Spotřeba činí 5,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 119 gramů CO2 na kilometr. K hospodárnosti přispívá systém deaktivace válců, který přechodně deaktivuje druhý a třetí válec v nízkých otáčkách při nízkém zatížení.

Audi Q2 je za nás luxusní, reprezentativní a skvěle vypadající malé SUV. Za většinu vybavení a vychytávek, která dotvářejí dojem maximálně příjemného a zároveň bezpečného auta pro ženy, je nutno sáhnout hlouběji do peněženky. „Naše“ Audi Q2 se ve výbavě S line se všemi příplatky vyšplhalo na 1 175 800 Kč.

Co je tedy na nové Audi Q2 nového?

Charakteristický motiv mnohoúhelníku, který dosud utvářel příď a ramenní linii, je také na zádi. Do nárazníku je integrován difuzor s velkými pětiúhelníky. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je o trochu nižší, což přední partii vizuálně rozšiřuje.

Světlomety LED jsou nyní součástí sériové výbavy modelu Audi Q2, na přání se dodávají světlomety Matrix LED (+28 600 Kč). Q2 přitahuje k sobě pozornost také světelnými efekty, které při odemykání a zamykání vozu vytváří souhra předních světlometů a zadních svítilen.

Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Interiér nové Q2 je chytřejší 

V interiéru je vrcholem výbavy Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce a MMI Navigation plus s 8,3“ displejem. Tento multimediální systém se ovládá otočným tlačítkem na konzole středového tunelu (MMI touch) nebo hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči. V Audi Q2 je jedinečný prémiový audiosystém Bang & Olufsen s výkonem 705 W a 14 reproduktory.

Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Součástí systému MMI navigation plus je modul LTE pro rychlý přenos dat a hotspot Wi-Fi. Vrcholný informační a zábavní systém poskytuje cestujícím v modelu Q2 služby Audi connect včetně dopravního zpravodajství online. Nově jsou nabízeny služby Audi connect emergency call & service a Audi connect remote & control.

Díky tomu jde na dálku auto uzamknout nebo zjistit množství paliva v nádrži a zbývající dojezd. Zavazadlový prostor má i nadále objem 405 litrů a jde za příplatek otevírat automaticky (+14 200 Kč).

Foto: Sabina Kvášová

Co Audi Q2 ukrývá pod kapotou?

V nabídce je pět výkonných pohonů: tři motory TFSI a dvě jednotky TDI.

Na přání nabízí Audi sportovní podvozek, jehož světlá výška je o 10 milimetrů nižší. Alternativou je podvozek s adaptivními tlumiči, který zvětšuje rozsah nastavení mezi krajními komfortními a dynamickými charakteristikami. S elektronicky řízenými tlumiči se pojí systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který lze objednávat také samostatně.

Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Asistenční systémy pro model Q2 pocházejí přímo z vyšší třídy

Sériově dodávaný systém Audi pre sense front sleduje radarovým senzorem oblast před vozem, aby zabránil hrozícím nehodám nebo alespoň zmírnil jejich následky. Standardní výbava zahrnuje také funkci, která upozorňuje na hrozící vyjetí z jízdního pruhu. Na přání tu je parkovací asistent (+27 500 Kč), asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Nový adaptivní systém Drive (+ 100 900 Kč) pro vysoce automatizovanou jízdu se dodává ve spojení s prvky výbavy MMI navigation plus, Audi virtual cockpit a S tronic. Tento asistent dokáže v mnoha situacích zajišťovat místo řidiče akceleraci, zpomalování a řízení vozidla v jízdním pruhu.

Součástí systému je volant s kapacitním snímáním. Řidič dává najevo svou pozornost tím, že se volantu alespoň lehce dotýká. Ve spolupráci s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek zajišťuje v určitých situacích automatické zpomalení vozu, například před vjezdem do obce. Q2 znovu zrychlí, jakmile je povolena rychlejší jízda.

Foto: Sabina Kvášová
Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018