První kilometry s novým Audi A3

25. 6. 2020

Prémiový hatchback od Audi píše svou novou kapitolu. Čtvrtá generace tohoto modelu dostala půvabný kabátek, který je vyšperkovaný kvalitními materiály, řadou vyspělých asistentů a vylepšenou konektivitou. Redakce magazínu Žena v autě.cz ji exkluzivně otestovala v ulicích Prahy.

Audi_A3_Sportback_30_TDI_lowres_02

Sportovní look A3 sluší

Ostře řezané křivky Audi A3 zdůrazňují sportovního ducha. Od roku 1996, kdy se A3 prodává, vypadá jeho právě uváděná 4. generace expresivně a dynamicky už na první pohled. Přídi dominuje nový přední nárazník, široká maska chladiče Singleframe s velkými otvory pro přívod vzduchu a světlomety Matrix LED. Ty jsou složeny z pixelového pole 3×5 segmentů LED a vytvářejí speciální světelný design. Nová A3 je díky tomu okamžitě rozpoznatelná.

Audi_A3_Sportback_30_TDI_lowres_36

V interiéru jako doma

Síla nové Audi A3 je vedle vnějšího looku také v interiéru, který je uživatelsky velmi příjemný a na první pohled zaujme rovněž svěžím designem. Podoba palubní desky s několika plochami s ozdobným obložením z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a modernizovanými výdechy ventilace je odlišná od stylu, na který jsme u Audi zvyklí. Historicky spíše střídmý styl palubky Audi A3 v tomto směru zaznamenává podstatný (r)evoluční posun.

Všechny ovladače jsou umístěny „po ruce“. Novinkou 4. generace je nová řadicí páka, ovládání audiosystému dotykovým tlačítkem, výrazné kliky dveří nebo zobrazovací plochy na přístrojové desce se vzhledem černého panelu.

Audi_A3_Sportback_30_TDI_lowres_54

Sedadla a koberce z recyklovaných PETek

Módní průmysl používá recyklované materiály k výrobě šperků, oděvů a tašek už dávno. Audi nyní poprvé nabízí čalounění sedadel z recyklovaného materiálu právě v modelu A3. Až 89 % použitých textilií je tvořeno recyklovaným termoplastem PET z láhví. Výsledkem jsou tkaniny, splňující stejné standardy kvality jako „klasické“ tkaniny. Díky tomu může být pro sedadla každého vozu Audi A3 využito až 45 láhví 1,5 litrových PETek. Dalších 62 láhví z PET se v A3 recykluje pro výrobu koberců.

Konektivita a ovládání

Středu přístrojové desky vévodí 10,1“ dotykový displej s pěknou grafikou a rychlou odezvou. Ten je možné ovládat také hlasem a rozpoznává i ručně psané písmo. Infotainment je 10x výkonnější v porovnání s předchozí generací a nabídka konektivity zahrnuje propojení s telefonem, služby Audi connect s rychlým připojením k internetu LTE Advanced a integrovaný hotspot WLAN.

Ty nejdůležitější funkce jde ovládat na multifunkčním volantu. Audi virtual cockpit před volantem nabízí přehledné zobrazování velké mapy navigace. Verze Plus má displej s úhlopříčkou 12,3 palce a tři různé režimy zobrazování. V nabídce je i průhledový displej, který barevně promítá důležité informace na čelní okno a přispívá tak k bezpečné jízdě.

IMG_1189

Novinkou je ovládání hlasitosti a přepínání multimédií na středovém tunelu. Přiznám se, že první dojem nebyl úplně pozitivní. Když jsem totiž poprvé chtěla přeladit stanici, tak jsem (aniž bych to věděla) nějakým způsobem na plošku nejen zatlačila ale i pohnula prstem. V tu chvíli se hlasitost reproduktoru zvýšila na maximum a já se pěkně lekla. Podruhé se mi to už nestalo. Je třeba si ale na ovladač zvyknout.

Kufr nabízí objem 380 až 1200 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru je výškově nastavitelná. Na přání se dodává elektrické ovládání zadního výklopného víka, které může reagovat také na pohyb nohy pod nárazníkem.

Audi_A3_Sportback_30_TDI_lowres_55

Parádní svezení s pohonem quattro

Nová A3 na trh přijíždí se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základem tvoří benzinový litrový tříválec s 81 kW (30 TFSI) a čtyřválcová patnáctistovka se 110 kW (35 TFSI). Naftové motory reprezentují verze 85 kW (30 TDI) a 110 kW (35 TDI).

Konkrétně jsem otestovala nejsilnější naftovou motorizaci 35 TDI s výkonem 150 koní, která mě překvapila svou kultivovaností ale také hospodárností (kombinovaná spotřeba kolem 5 litrů).

Ve městě se mi s A3 krásně manévrovalo v křivolakých uličkách, naopak po dálnici jsem si pochvalovala práci adaptivního asistenta řízení. Tento pomocník umí udržovat rychlost a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a drobnými zásahy do řízení pomáhá udržovat vůz v jízdním pruhu, což zvyšuje jízdní komfort. Audi A3 nabízí sportovní svezení a v zatáčkách krásně sedí. Vylepšený pohon všech kol quattro poskytuje modelu A3 maximální stabilitu a potěšení z jízdy.

Audi_A3_Sportback_30_TDI_lowres_34

Podvozek nového modelu A3 se čtyřprvkovou zadní nápravou pro agregáty s výkonem od 110 kW má sportovně vyvážené nastavení a kombinuje příjemný jízdní komfort s dobrou dynamikou. Testovaná A3 byla doplněna o příplatkový S line sportovní paket se sportovním podvozkem.

Audi se chlubí, že díky příplatkové adaptivní regulaci tlumičů dokáže nabídnout jak komfortně měkký, tak sportovně tuhý podvozek (světlá výška je snížena o 1 cm). Řízení jízdní dynamiky Audi drive select umí měnit základní nastavení tlumičů, charakteristiku plynového pedálu a posilovače řízení. Podle chuti je možné volit režim– comfort, auto, dynamic, efficiency a individual.

IMG_1185Během testování bych se přikláněla spíš k tomu, že je nové Audi A3 navrženo pro sportovnější jízdu a podvozek se mi zdál být tvrdší. Tak trochu jsem se totiž těšila, že se v režimu Comfort ukolébám měkkým pohoupáváním při jízdě jako je tomu u „nevlastních“ sester koncernu. Audi A3 se mi zdá v tomto ohledu tvrdší. Při sportovnější jízdě, v zatáčkách a při brzdění je Audi A3 přesné a ostré jako břitva. Audi A3 proto uvítají ti, kteří mají rádi sportovnější jízdu.

Namistrované asistenční systémy

Nové Audi A3 s sebou na palubě veze úctyhodný výčet asistentů známých z vyšších tříd. Systémy Audi pre sense front, asistent pro vyhýbací manévry a upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu přispívají k vysoké úrovni bezpečnosti. Na přání jsou nabízeny další asistenční systémy jako je asistent pro změnu jízdního pruhu, upozorňování na nebezpečí při vystupování nebo asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a parkovací asistent.

Nové Audi A3 Sportback (30 TFSI 6st. manuál) startuje na ceně 652 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018