Zdroj: archiv webu

Rozhovor s Veronikou Kotkovou

2. 1. 2017

Přinášíme Vám rozhovor s Veronikou Kotkovou, vášnivou jezdkyní rally a zároveň milovnicí přípravků Mary Kay. Jak se cítí v prostředí automobilových soutěží, které je z velké části především doménou mužů a jak funguje spojení krásy a závodů, se dozvíte v našem článku.

Závodnice rallye není přece jenom zcela obvyklý koníček. Jak jste se dostala k závodění?

Auta, a vše co vonělo benzínem, mě bavilo vždy – odmala jsem četla různé motoristické knihy a časopisy, nadšeně sledovala závody Formule 1, Moto GP. Na rally jsem se vyrazila poprvé naživo podívat s partou kamarádů v roce 2007 a naprosto mě to nadchlo! Začala jsem jezdit nejdříve jako doprovod a svačinářka, v roce 2010 jsem si poprvé sedla na místo spolujezdce a v roce 2013 už jsem držela v rukou volant.

S jakým autem v současné době závodíte a proč jste si vybrala právě tohle?

Od začátku jsem vyzkoušela několik aut od Peugeota 206, přes Forda, Lancii až po historická auta – Škodovku, Wartburga a Trabanta, která jsou mému srdci tak nějak blíž, protože jsou to auta s duší… Již několikátou sezónu tedy jezdíme jako dámská posádka v Trabantu

Kromě závodění z pozice za volantem jezdíte také jako navigátorka. Co je podle Vás náročnější?

Obě funkce jsou náročné a mají svá specifika. Řidič se musí více soustředit na auto a jeho fungování, důvěřovat spolujezdci, nedělat zbytečné chyby a navigátor si musí hlídat mapy, počítat časy a vše včas a dostatečně důrazně řidiči hlásit, číst dobře rozpis. Nedá se tedy jednoznačně říci, co je náročnější, protože oboje má svoje. Mě osobně přijde náročnější role spolujezdce, kdy musí člověk sledovat a zpracovávat mnoho informací najednou, přizpůsobovat se změně tempa a umět zachovat klid v krizové situaci. Kdežto řidič, ten vlastně „jen“ kroutí volantem.

Kolik závodů do roka absolvujete?

Dohromady se účastním zhruba 8-10 závodů, když budu počítat i starty v zahraničí.

img_6588_2
Foto: Sabina Kvášová

Jakých úspěchů jste ve své závodní kariéře dosáhla a kterého si ceníte nejvíce?

Mezi mé největší úspěchy patří titul mistryně (2010) a vicemistryně (2012) Pošumavského cupu v automobilovém slalomu a titul mistryně rallye pravidelnosti středoevropského poháru (2013). V letošním roce jsem v Mistrovství ČR v Rally spatřila cíl z pozice navigátorky celkem třikrát, z toho dvakrát na prvním místě a jednou na místě třetím, což pro mě i celý tým byla zasloužená odměna.

Jak Vás vnímají ostatní mužští-závodníci, panuje mezi vámi rivalita?

Rivalitu ze strany můžu-závodníků jsem nikdy nezažila. Naopak – vždy spíše poradí, pomůžou, a když je nějaký technický problém, na který nám síla nestačí, neváhají a přiloží ruku k dílu. Atmosféra je na závodech přátelská, naplněná zdravým, kamarádským hecováním.

Jaké bylo vaše první auto a s čím jezdíte v současné době?

Úplně první auto, které jsem si pořídila jako majitelka čerstvého řidičského oprávnění, byl stařičký Peugeot 205, těsně před rozpadem… Zpětně ho hodnotím jako jedno z nejzábavnějších aut i když v opravně byl zhruba každé dva týdny. Dnes už volím spolehlivost, kvalitu a pěkný design, takže mým každodenním parťákem je Volkswagen Golf sedmé generace…

Kromě toho, že jste vášnivá řidička, jste i milovnice přípravků Mary Kay. Jaký je Vás nejoblíbenější přípravek?

Oblíbených přípravků mám několik. Mým nepostradatelným pomocníkem jsou ubrousky pohlcující mastnotu, součástí mé každodenní péče je hydratační tělové mléko a odličovač očí, bez kterého už bych se asi neuměla obejít. Z dekorativní kosmetiky bych určitě vybrala jako nejoblíbenější lesk na rty NouriShine Plus® a rozjasňující pudr.

3
Foto: archiv webu

Máte nějaké tipy na „sporty“ líčení, které byste doporučila našim čtenářkám?

Já používám na „sporty“ líčení pouze CC krém s ochranným faktorem, voděodolnou řasenku a světlý lesk na rty.

Líčíte se každodenně? Mnoho žen neodejde minimálně bez řasenky na očí, je to tak i u Vás?

Pro mě je líčení určitý způsob meditace J, a je to rituál, bez kterého se neobejdu, a také si myslím, že každá žena by si na sebe měla najít chvilku a vycházet z domu upravená. Pro mě je základ vždy kvalitní hydratační krém, řasenka, lesk na rty a navrch kapka parfému.

Jak často trénujete? Líčíte se i na tréninky?

Tréninky jsou přímo před závody, kdy se trať tzv. najíždí civilním autem a tam se líčím naprosto běžně, protože většinou trávíme celý den v autě a zapisujeme si poznámky o trati a tak nehrozí žádné rozmazání, pocení apod.. V průběhu roku si fyzičku udržujeme plaváním a jízdou na kole, a tam už člověk musí volit odolnější přípravky než na běžné nošení, pokud sportuje poctivě.

Máte nějaké rituály před závodem? Například „special look“? Oblíbený odstín rtěnky, která Vám ladí s přilbou nebo kombinézou? Líčíte se třeba výrazněji než na klasický trénink?

Jedním z mých zásadních rituálů je hydratační gelová maska, kterou si dávám vždy večer před závodem, abych pleť připravila na ten nápor, kdy je hodně namáhaná celodenním nošením nehořlavé kukly a přilby. Vždy si líčím oči řasenkou a očními linkami a mám ráda i upravené ruce, takže často volím různé laky na nehty. V základní výbavě mi v autě nikdy nechybí balzám na rty a krém na ruce.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018