Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

S DS 7 CROSSBACK do Paříže

31. 12. 2019

Domovem modelu DS 7 CROSSBACK, stejně jako pro Monu Lisu, je město lásky, inspirace, umění a módy – smyslná Paříž. Nikoliv náhodou jsou názvy provedení interiéru designového SUV DS 7 CROSSBACK inspirované majestátní Operou nebo bulvárem Rivolli s mnoha butiky. Redakce magazínu Žena v autě.cz vyrazila exkluzivně otestovat model DS 7 CROSSBACK do dějiště unikátní výstavy Leonarda da Vinciho v Louvre. Jak DS 7 CROSSBACK obstál v rušném velkoměstě ale i dálnici z Prahy do Paříže?

Foto: Sabina Kvášová

Viva la France!

Z Prahy je to do centra Paříže 1030 kilometrů. Zdá se Vám to jako holé šílenství? Pokud máte rádi umění, dobrou kuchyni a módu, uteče 10,5 hodiny v autě vlastně velmi rychle. A když sedíte v modelu DS 7 CROSSBACK, tak to platí dvojnásob. Testovaný benzinový motor 1.6 PureTech s výkonem 180 koní je s touto motorizací skutečně tichým a velmi komfortním parťákem na cesty. Pokud je třeba, nechybí mu dostatečná akcelerace a automatická osmistupňová převodovka řadí příkladně.

Téměř půl dne za volantem DS 7 CROSSBACK při cestě do kolébky módy mi dává dostatečný důvod toto auto zhodnotit. Na DS 7 CROSSBACK mě osobně nejvíc baví, jak se v komfortním režimu příjemně pohupuje. Přiznám se, že jsem během této „štace“ nezapínala sportovní mód, ve kterém jsou odezvy plynu sice ještě dynamičtější, ale DS 7 CROSSBACK je také ještě lačnější po benzinu.

Foto: Sabina Kvášová

Naše trasa vedla stále po dálnici, a to s dílčími body: Plzeň – Rozvadov – Norimberk – Heilbronn – Saarbrucken – Méty – Remeš – Paříž. Kombinovaná spotřeba se pohybovala po celou dobu jízdy kolem 8 litrů benzinu na 100 km. A to jsem na německé dálnici, kde byla neomezená rychlost, jela v průměru 170-180 kilometrů v hodině. Trasu Praha – Paříž jsem tak ujela na 1,5 nádrže. Jediné další cestovní náklady představují francouzské dálniční poplatky, které přijdou při cestě do Paříže na 29 €.

Neopomenutelnou kvalitou nového DS 7 CROSSBACK při dlouhých cestách je příplatkový DS Connected Pilot, který spojuje výhody adaptivního tempomatu a samočinného udržování vozu v jízdním pruhu. I díky tomu je každá dlouhá trasa v extra pohodlných sedačkách velmi příjemná. Navíc inteligentní adaptivní tlumiče umí reagovat na nerovnosti vozovky díky kameře na čelním okně. Kamera skenuje nerovnosti a v případě výmolu na silnici dokáže vyslat předem informace ke kolům. Kolo proto nezapadne, ale díky ztuhnutí výmol „přeletí“. I to je důvod, proč je cestování v DS 7 CROSSBACK opravdu pohodlné.

Foto: Sabina Kvášová

Během dlouhé jízdy do Paříže jsem v DS 7 CROSSBACK měla pocit bezpečí a kontroly nad vozidlem. K jistému pocitu přispívalo také vědomí o speciální DS asistenci, fungující 24 hodin denně. Jde vlastně o takové all-inclusive služby pro moderní řidičku. DS totiž nenechá žádnou řidičku (i řidiče) na holičkách. V případě poruchy, ztráty klíčů nebo natankování špatného paliva asistence poradí, co dělat dál…

Foto: Sabina Kvášová

Konečně Paříž – a teď už jen zaparkovat

Paříž aktuálně oslavuje Leonarda da Vinciho velkou retrospektivní výstavou v Louvre, a právě proto jsem se s DS 7 CROSSBACK vydala až sem. V době, kdy v Paříži probíhal už několikátý den stávky a nejezdilo metro ani vlaky, jsem si koledovala o dlouhé stání v městské koloně. Nakonec to však znamenalo komplikaci (jen) na posledních 4 kilometrech mé trasy, kdy jsem se do garáží umístěných přímo pod Louvre plížila 60 minut. No, alespoň jsem měla opravdu spoustu času detailně prošmejdit interiér DS 7 CROSSBACK.

Foto: Sabina Kvášová

Design se inspiroval strukturou diamantu a jsou zde jen vytříbené materiály. Palubní deska a výplně dveří jsou čalouněny semišem a kůží s perlovým prošitím a sedadla kvalitní kůží s motivem luxusního pásku od hodinek Bracelet. Interiéru vévodí dva obří displeje. Jeden plní funkci přístrojového štítu. Druhý je dotykový a slouží jako snadný přístup k infotainmentu, navigaci a nastavení vozu. Nad dotykovou obrazovkou jsou umístěny ikonické hodiny B.R.M R180 s efektním vyklápěním.

Foto: Sabina Kvášová

Když jsem v DS 7 CROSSBACK jela poprvé, měla jsem připomínky k umístění tlačítka s výstražným světlem u dotykové obrazovky úplně napravo a ovládání otevírání oken na středovém tunelu. Nyní po několika tisících kilometrech se mi zdá umístění těchto tlačítek v pořádku. Odlišné umístění ovladačů je v DS 7 CROSSBACK zkrátka jen o zvyku.

DS 7 CROSSBACK
Foto: Sabina Kvášová

Lidí bylo v ulicích v době stávky skutečně mnoho, a tak jsem velmi ocenila příplatkovou funkci nočního vidění, která upozorňuje na pohyb chodců. Po 1030 kilometrech a 12 hodinách cesty (počítáno i se zdržením v centru města) jsem konečně zaparkovala v garážích v Louvre (za přispění šikovného parkovacího asistenta se senzory vpředu a vzadu včetně zadní, příplatkové, parkovací kamery) a šla obdivovat dílo génia. Výstava nabízí skutečně nevšední podívanou. Ostatně už po pár dnech od zahájení byla vyprodaná. I 500 let po smrti tohoto mistra vzbuzují malby, ale také kresby a jeho vynálezy údiv.

Ve stopách inspirativního velkoměsta

Prémiové SUV DS 7 CROSSBACK je ikonou stylu. Každá žena mi jistě potvrdí, že styl dělají detaily. Zajímavých prvků designu je navenek i uvnitř DS7 CROSSBACK jako barev na malířské paletě. Tohle auto mě ani po tisících kilometrech nepřestává zajímat. Zlatavá barva karoserie s metalízou Byzantin jako by se inspirovala rámem samotné Mona Lisy.

Foto: Sabina Kvášová
Foto: Sabina Kvášová

DS 7 CROSSBACK  ale není jen o designu a cestování jako v bavlnce. DS 7 CROSSBACK je nabitý technologiemi. Edith Piaf by se pravděpodobně toto auto také líbilo. Tou nejhlasitější vychytávkou je bez debat příplatkový HiFi systém Focal Electra, který má na starosti špičkový hudební zážitek. Já navíc ocenila bezdrátovou nabíječku mobilu. .-) Při odemčení vozu full LED světlomety rozehrají působivé taneční kreace. Všechny tři světelné drahokamy se jeden po druhém za doprovodu barevných efektů otočí o 180 stupňů.

Ostatně v Paříži jsem našla spoustu odkazů, které v sobě testovaný model DS 7 CROSSBACK ukrývá. Zadní svítilny s 3D motivy jakoby se inspirovaly strukturou pyramidy v Louvre nebo samotnou Eifellovou věží. Při pořizování snímků auta na luxusní pařížské adrese Place Vendome, kde sídlí značky jako Louis Vuitton nebo Bulgari nezůstala (k mému překvapení), ani tady DS 7 CROSSBACK stranou zájmu kolemjdoucích.

Foto: Sabina Kvášová

DS 7 CROSSBACK je za nás jedním z nejstylovějších současným SUV, který nejede cestou mainstreamu. Unikátní kombinace avantgardního designu, vytříbených materiálů a pokročilých technologií je důvodem, proč tento model dokáže vzbudit pozornost na českých silnicích, ale i na pařížských bulvárech. DS 7 CROSSBACK je opravdové, komfortní a prémiové SUV, které dokonale reprezentuje, ale nabízí notnou dávku jízdních emocí za volantem.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018