S modelem Citröen C3 na cestách

14. 7. 2021

Citröen C3 – ideální auto do města – už několik měsíců důkladně testujeme. Život ale není jen o dojíždění do města za prací nebo převážení dětí na kroužky. Léto je jako dělané na výlety, a proto redakce Žena v autě.cz model C3 vyzkoušela také na křivolakých okrskách a dálnicích. Své postřehy připojila i vítězka soutěže Kristýna.

IMG_6270

Díváme se

IMG_6274

Zvenku je Citröen C3 kompaktní, zakulacený a plně respektující současný design Citröen. Úzké, dělené přední světlomety a vyšší kapota maličko celý model „nafukují“ a dělají ho větším. Bohatě oplastované nárazníky a zadní světla tento dojem jen podtrhují, přestože se jedná o model se standardní světlou výškou a rozměry malého auta.

Vícebarevná kombinace laku ve spojení se vzduchovo-gumovými prvky v podobě praktických airbumpů, které chrání lak dveří před drobným poškozením, vypadá atraktivně. Barva tří airbumpů na bocích je shodná s rámečkem mlhovek, vnějšími zrcátky a dalšími prvky v interiéru. Zvolená kombinace krémových, bílých a černých plastů modelu C3 víc než sluší.

IMG_5992

Nasedáme

Interiéru vozu překvapil svou prostorností nejen nás v redakci ale i vítězku soutěže Kristýnu. Model C3 nabízí dostatek prostoru, který je daný vyklenutou střechou, vzdušným interiérem a jednoduchým, ergonomickým designem na místě řidiče. Sedadla jsou maximálně pohodlná a měkká.

Palubní desce dominuje 7″palcová dotyková obrazovka s infotainmentem. Technologie Mirror Screen je kompatibilní se systémy Apple CarPlay™ a Android Auto a umožňuje připojit chytrý telefon. Aplikace tak je možné snadno ovládat přes displej vozu.

V zásadě není problém přestoupit do C3 z libovolného vozu a hned najdete a ovládáte všechny základní funkce. Každá žena se hned za volantem uvelebí a s jistotou si nastaví všechno potřebné před cestou. Pochválit musíme klimatizaci, která má opravdu velký výkon a i v horkém dni dokáže vychladit interiér téměř rychlostí blesku.

20210618_163356

Jedeme

Testovaný model je osazený prověřeným benzínovým tříválcovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Po nastartování je slyšet jen lehké ševelení motoru. Klasické uspořádání převodovky je hladké a jednotlivé stupně zapadají s jistotou. Malý tříválec dokáže udělit lehkému a malému vozu slušnou dynamiku.

Na dálnici využíváme celý rozsah převodovky a uháníme povolenou stotřicítkou. Citröen C3 rozhodně není brzda provozu. Nekonají se žádné velké náklony. Na silnici je i při vyšších rychlostech cítit stabilní podvozek, který žehlí všechny nerovnosti. Tady platí pravidlo, že francouzská auta jsou obvykle pohodlná jako křesílko v obýváku. 😊

20210619_102205

20210619_185128

Vítězka měsíční soutěže Kristýna k řízení a jízdě na wellness z Prahy do Brna doplňuje: „Cesta v C3 nám utekla v poklidu a pohodě. Jen v táhlých dálničních stoupáních jsem musela podřadit o jeden stupeň, tady už ve vyšších rychlostech dochází malému motoru trochu dech.

A nebyla by to D1, aby nás nepotkal nějaký zádrhel. Těsně před Brnem u Velké Bíteše jsme schytali požár kamionu na dálnici a museli jsme sjet na klikaté okresky. Což byla ve finále vlastně výhra. C3 se nejlépe cítí na běžných rychlostních silnicích.“

Oproti původnímu dvouhodinovému plánu dorazila Kristýna do Brna až po třech hodinách. I tak si ale testování C3 užila. „Takže už jen otevřít kufr (ten nabízí objem 300 litrů), vzít věci a vyrazit na zasloužený odpočinek ve vířivce, saunách a bazénu,“ uzavírá Krystýna svou cestu Praha – Brno.

Hodnocení po pár tisících kilometrech

„Kávový“ nádech karoserie v pískové a metalické barvě laku Sable si společně s použitými airbumpy zaslouží velkou pochvalu za svůj styl. Možnost desítek barevných kombinací je pro nás ženy velmi vítaná. Každá žena potvrdí, že styl dělají detaily a těch C3 nabízí skutečně mnoho.

V městském provozu, anebo při jízdě po okreskách, je Citröen C3 ve svém živlu. Pohodlný podvozek je příjemný a dobře kryje nerovnosti. Překvapivě i na delší cesty je C3 velmi příjemné auto. S průměrnou spotřebou 6,7 l benzínu na 100 km, kdy většina cesty vedla po dálnici s rychlostí na povoleném limitu, se nejedná o žádného velkého konzumenta paliva.

IMG_6256Benzínový tříválcový motor 1.2 PureTech se 110 koňmi se má i na dálnici k světu. Pro úplný řidičský komfort však doporučujeme raději automatickou převodovku. 😊

Sympatické na modelu Citröen C3 také je, že například v testované výbavě je pro většinu řidiček dostupný. Cena testovaného exempláře je 369 900 Kč a díky možnosti financování je „cétrojka“ skutečně atraktivní i v tomto ohledu.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018