Startujeme testování SUV Ssangyong Korando

3. 9. 2021

Modely značky Ssangyong působí neokoukaně. To my ženy dokážeme ocenit. Konkrétně Korando je (jako auto ze segmentu SUV, který je mezi ženami populární) zajímavé také cenou. Ta totiž startuje už na 449 900 Kč. Žena v autě.cz Korando během čtvrt roku důkladně otestuje. Chybět nebude ani hodnocení motoristické novinářky Terezy nebo šéfredaktorky Sabiny. Co na Ssangyong říká další žena v naší redakci – řidička a maminka Martina? Čtěte dále…

test Ssangyong Korando

DÍVÁME SE

Vybírat auto ke koupi podle vzhledu není ta největší priorita. Nicméně mne velmi zaujaly tvarované prvky jako je příď nebo boky u zadních dveří. Ze začátku jsem si musela na „promáčklou“ a svažitou kapotu auta z místa řidiče zvyknout. Upřímně jsem nevěděla, kolik místa před sebou ještě mám, a to i po úpravě sedadla do jiné polohy.

Zprvu jsem měla pocit, že se jedná o auto velkých rozměrů, se kterým budu mít možná potíže. Po 14 dnech řízení musím říci, že se Korando osvědčilo v městském provozu, stejně tak jako na dálnici či na silnicích mimo město.

Jako matka dvou dětí jsem velmi ocenila automatické otevírání pátých dveří pouhým stiskem tlačítka na klíčích. Stejně tak bylo velmi pohodlné otevírání dveří bez nutnosti vyndat klíče z kabelky/kapsy.

test Ssangyong Korando

NASEDÁME

Praktičnost zvýšeného posazu je bezkonkurenční. Elegantně se vystupuje i nastupuje, včetně dětí. Dveře, ač vypadají bytelně a robustně, se zavírají lehce a tiše. Sedadlo řidiče mi připomínalo křeslo u zubaře, ale v tom dobrém slova smyslu. 🙂 Nastavení pohodlných sedadel do všech směrů je skvělým bonusem a auto se přizpůsobí jakékoli výšce a potřebě posádky. Interiér v testované výbavě Premium s příplatkovými, koženými sedačkami působí velmi hodnotně a kvalitně.

KorandoProstornost v druhé řadě sedadel je příkladná. Testovala jsem auto s dvěma dětmi vzadu. Sedačky se díky Isofixu snadno nainstalovaly, a navíc vznikl dětem velký prostor na nohy, i pokud před nimi seděl dospělý (velký) chlap.

Oceňuji i možnost zablokování otevírání zadních oken tlačítkem na dveřích u řidiče. Kdo má děti, ten moc dobře ví proč. 😊

test Ssangyong Korando

Palubní počítač je přehledný, je jen třeba více nastudovat funkčnost všech tlačítek. Příplatková, dotyková, 9″palcová obrazovka s navigací a zadní parkovací kamerou je intuitivní a skutečně dobře ovladatelná. Poskytuje dostatečný komfort pro běžnou jízdu – poslech hudby/rádia, navigaci či jejich kombinace. Chytrý telefon jde snadno sprárovat přes Android Auto a CarPlay nebo propojit kabelem přes USB.

test Ssangyong Korando

Trochu nešťastně na mne působilo umístění otvorů na kávu či čaj mezi řidičem a spolujezdcem vpředu. Umístila bych ho trochu blíže k palubní desce, při řízení se obtížněji káva v termohrnku brala do ruky a opět vracela zpět. Pokud jede člověk sám, mohlo by to způsobit nepříjemnosti.

Do kufru o objemu 551 litrů se vešlo vše, co 4členná rodina potřebuje na dovolenou. Ale pro běžný provoz a menší nákup stačí kufr zmenšit mezipodlahou.

korando

JEDEME

Do redakce se nám Ssangyong Korando dostal v benzínové verzi s motorem 1.5 Turbo e-XGI s výkonem 163 koní a 6stupňovou automatickou převodovkou. Tato testovaná verze s nadstandardní výbavou Premium stojí 723 600,- Kč a je dokonale „nabušená“ bezpečnostními asistenty, o nichž se hned zmíním.

korandoBezklíčové startování vyzdvihuji, je to velmi praktické, obzvláště se zkušenostmi s „tajemstvím dámské kabelky“ 😊, která vždy skrývá samé poklady. 😊

Korando krásně akceleruje a není hlučné. Automatická převodovka poskytuje plynulou jízdu, funkce stop-start šetří palivo a auto okamžitě reaguje na další rozjezd bez problémů. I tak se ale kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 9 litrů. 🙁 V zatáčkách Korando dobře drží stopu a obecně při cestování potěší svým komfortním nastavením. Příplatkový adaptivní tempomat funguje skvěle a napomáhá ke komfortní jízdě i na dlouhých trasách.

korandoKorando má celou řadu asistentů jako je například asistent autonomního nouzového brždění, včetně varování před čelním nárazem, systém rozpoznání dopravních značek, upozornění na rozjezd vozu před vámi nebo například upozornění na bezpečnou vzdálenost. Nadstandardně je také Korando vybaveno bezpečnostní paketem s asistentem, který hlídá mrtvý úhel nebo asistentem pro bezpečné vystoupení z vozu a výstrahou zadního příčného provozu při couvání.

Funkce Lane Assist – hlídání jízdního pruhu – byla při každém nastartování automaticky zapnutá. Chápu její smysl, ale v některých momentech mi nepřišla moc relevantní – přejíždění do jiných pruhů či jízda po okrskách s užšími silnicemi. Spíše jsem tedy hned po nastartování tento systém vypínala. 🙂 Zadní parkovací kamera skvěle pracovala. Ideální pro nás ženy s obavami z parkování.

test Ssangyong Korando

HODNOTÍME

SUV Ssangyong Korando je pro nás v redakci příjemným překvapením. Pravda, tak jako s každým autem to chvíli trvá, než se sžijete… To se nám v redakci podařilo relativně rychle. Ssangyong se nám po měsíci testování zdá jako bezpečné SUV s dostatečným prostorem, vhodné i do terénu a díky příznivé pořizovací ceně pro mnoho žen – řidiček. Pohodové nastavení podvozku a automatická převodovka napomáhá ve vnímaném komfortu.

Těšíme se s ním na další kilometry… Další hodnocení Koranda přinese Tereza Tobiášová už brzy…

Sdílet článek:

Více na webu Ssangyong

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018