Subaru WRX STI: autfit od Veroniky

17. 6. 2020

Může žena skutečně propadnout „závodnistickým“ autům? Může. Stejně jako když se zamiluje. Je to hned. Bloggerka a motoristická novinářka Veronika Petrů z Autokabelky.cz o tom něco ví. Řídí totiž modré Subaru WRX STI s 300 koňmi pod kapotou, kteří jí říkají „paní“.

GG5B3110Subaru Impreza STI, Subaru WRX STI – poslední evoluční verze druhé generace s motorem o objemu 2,5 litru – to je Veroničina láska od prvního svezení. Od té doby věděla, že STI bude mít jednou doma.

STI (Subaru Technica International) charakterizují totiž rallyové geny, modrá barva, křídlo velikosti domácí knihovny, turbo velikosti kola na Fabii a poctivý pohon všech kol. Pro někoho i zlatá kola, ovšem správně patří jen k první a druhé generaci (zjednodušme si to a řekněme, že doposud byly čtyři), na třetí a čtvrtou Subaru zlatá kola originálně nikdy nedělalo!

A tak si Veronika Subaru WRX STI jednou opravdu koupila a zde je její příběh:

Na začátku roku 2014 měl importér Subaru na skladě poslední dvě STI předchozí generace. V červnu se totiž očekával nový model. Připadalo mi to, jako když si někdo přijde vybrat štěně do chovné stanice, jedno se k němu přibatolí a je vymalováno. Stejně tak to u mě bylo s modrou “skladovkou” WRX STI 2.5 4D sedan. Ačkoli se to vůbec nehodilo, rekonstruovali jsme byt a byla to celkově turbulentní doba, musela jsem ho mít. Dodnes tomu s úsměvem říkám, že ho mám na hypotéku. 😂

GG5B3299

Že je STI pánské? Stejně jako oblek či klasická košile.

Ani jedno se nehodí k romantické princezně, a přesto to může ve spojení s ženskou energií tak fungovat a být tak sexy!  Úlovkem v podobě modrého kostýmku v odstínu, který snad Mango muselo konzultovat v lakovně Subaru, jsem prostě trefila hřebíček na hlavičku. Stříbrná kabelka a stříbrné vlasy – tahle generace je prostě laděná do modro-stříbrné. Flitrované boty hrající všemi barvami mají zase odkázat na mnoho tváří mého STI i jeho extravagantní osobnost. A tentokrát žádné podpatky, STI není barová víla. 😉👠 Podobné Martensky najdete například zde.

GG5B3171_ 2_tonemapped

Žena, co toho ví o autech skutečně mnoho.

Vím, že se to do “fashion story” moc nehodí, ale nemůžu jinak. 🙉 WRX STI si zaslouží, aby i tady zazněly všechny technické údaje.

Čtyřválcový boxer (motor s protiběžnými písty) o objemu 2457 cm3, turbo, výkon 300 koní při 6000 ot/min za minutu, točivý moment 407 Nm při 4000 ot/min. Šestistupňová manuální převodovka, stálý pohon všech kol s aktivním centrálním diferenciálem DCCD. Přední zavěšení McPherson, zadní víceprvkové. 18palcová kola, hmotnost 1515 kg. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5 sekund, maximální rychlost 255 km/h.

Spotřeba? K nezaplacení. 😂 Ne, vážně, reálně a dlouhodobě jezdím za 12 l/100 km, což mi nepřijde vůbec špatné.

GG5B3361

BeSTIe má najeto necelých 60 tisíc kilometrů, krmí se jen prémiovými palivy a v motoru jí koluje “modrá krev” v podobě kvalitního a pravidelně měněného oleje, protože jestli já osobně pracuju na tom, aby mě jen tak něco nevytočilo, tak ona zrychlený tep miluje a je to tak dobře.

Motor by neměl být rychlejší než podvozek, a to tady platí. Subaru podvozky umí a STI je chloubou Subaru. Těch 300 koní na silnici přenáší až gentlemansky. Žádné omezení, žádné okovy, žádné zastrašování, naopak svoboda, sebejistota, radost, ryzost, lehkost bytí, autenticita a harmonie celku. Splynutí duší člověka a stroje. To křídlo skutečně dává křídla!

GG5B3195

Co se těch podpatků týče, beSTIe mě poslouchá, i když mám na nohách jehly. Nebudu lhát, že jezdím jen v řidičských botkách, žijeme spolu každý den, prožíváme různé situace, vyrážíme za odlišnými cíli. Poloha a vzdálenost pedálů od sebe skvěle vyhovuje mé “třicetšestkové” noze a stejně tak pozici pro řízení jsem si našla perfektní, což v případě, že máte 164 cm, není u sportovních aut snadné ani běžné.

Sledujte blog Veroniky Petrů Autokabelky. Foto: Olivie Žižková

 

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018