Zdroj: archiv webu

Světu vozů stále vládne bílá barva

20. 9. 2019

Automobilové odvětví zažívá revoluční vývoj, sahající od elektrické mobility až po digitalizaci. Zákazníky, kteří si kupují nový automobil, čeká však výběr barvy svého budoucího vozu. Na základě čeho se každý den rozhodují tisíce zákazníků na celém světě?

Bílá je nejžádanější

 Podle údajů společnosti, která je globálním dodavatelem tekutých a práškových nátěrových hmot, je bílá nejoblíbenější barvou na světě. Této barvě dává přednost 39 % majitelů osobních vozů. Bílá je tak již sedmým rokem v řadě na vrcholu žebříčku. Převaha bílé je však závislá na regionu. Například v Asii je tato barva mimořádně módní. Šest z deseti prodaných vozů v Číně je bílých. Na druhé straně v Evropě a v USA je její podíl cca 25 %.

Foto: archiv webu

Černá a šedá na dalších místech

Černá je druhá nejoblíbenější barva na světě s 16% podílem. Ale rozdíly mezi zeměmi jsou i v tomto případě velké. Celkem 22 % všech vozů v Japonsku je černých, zatímco v Indii černé vozidlo téměř nepotkáte, zčásti proto, že lidé vnímají černou jako barvu, která soustředí více tepla.

Foto: archiv webu

Šedou barvu si pro svůj vůz volí 11 % zákazníků na celém světě se těší stejné oblibě jako stříbrná. Stříbrná je mimořádně oblíbená v již zmíněné Indii, kde má 30% podíl, zatímco pouze 6 % čínských zákazníků má vůz v této barvě.

Středomořská červená

U méně oblíbených barev jsou specifika jednotlivých regionů ještě zřetelnější. Například v Evropě a USA má prominentní postavení s 10% podílem modrá barva, zatímco v Číně se s modrou prakticky nesetkáte. Středomořské země preferují zářivější barvy. Ve Španělsku je u zákazníků značky Seat třetí nejoblíbenější barvou červená, která je na čtvrtém místě v Itálii a šestá na trzích, jako je Švýcarsko.

Foto: archiv webu

Rozmanité osobní preference, ale jeden společný cíl: Řidiči si vybírají barvu, která jim nejlépe vyhovuje. Design je rozhodujícím faktorem při výběru modelu a v něm hrají zásadní roli barvy a materiály. Nesmíme zapomínat, že výběr barvy je velmi osobní záležitostí a vyjadřuje, jak chtějí být lidé vnímáni ostatními.Budoucnost bude charakterizována ještě větším výběrem pro individualizaci.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018