Test auta budoucnosti: Honda e

1. 3. 2021

Hledáte auto, které se opravdu snadno řídí? Potom by se vám právě tento model mohl líbit. Tedy pokud holdujete moderním technologiím. Připravte se, že budete s tímto miniautem středem pozornosti! Elektromobil Honda e je výjimečné auto. Zvenku i zevnitř. Podle nás je to nejmodernější a zároveň nejsnazší malé auto k řízení.

IMG_5870

Díváme se

Z jeho vzhledu jsme PAF! Jako kdyby 3,9 metru dlouhé „éčko“ zrovna vyskočilo ze stránek japonského komixu nebo s ním jezdil Igráček. Automobilka Honda použila jako vzor první generaci modelu CIVIC (1972–1979) a jak žádají dnešní trendy, vytvořila ultramoderní retro auto s futuristickým designem. Milé dámy, tak nějak za nás vypadá auto budoucnosti.

Kromě výrazné žluté barvy vozu zaujmou „očíčka“: kulatá světla vepředu i vzaduSvětlomety, denní světla, blinkry jsou integrovaná v jedno. Každý prstenec světel je osazen 12 samostatnými LED diodami. Kliky předních dveří jsou vysouvací a zadní zapuštěné. Místo vnějších zpětných zrcátek jsou na „éčku“ kamery. Autíčko stojí v rámci druhého a nejvyššího stupně výbavy Advance na pohledných 17″palcových kolech.

20210203_084941

Nasedáme

Kdo je z vnějšího designu překvapen, tak po nasednutí do vozu prožije druhý šok. Jestli příjemný nebo naopak – to necháme na každém z vás. Můj první dojem byl takový, že jsem v obýváku. Sedadla polstrovaná jako sedací souprava, vzadu je dokonce sedák z jednoho kusu jako gauč.

20210206_093152

Palubní deska je složena z pěti LCD obrazovek, šestý displej je zpětné zrcátko. Přístrojová deska je z tvrdších plastů, což při této koncepci vůbec nevadí. Palubka je obložená imitací dřeva, stejně jako je tomu na středovém boxu, kde jsou ovladače jízdních režimů.

Svůj ultra moderní přístup demonstruje Honda e také intuitivním osobním asistentem. Stačí říct: „OK, Honda“  zadat pokyn a „éčko“dělá, vše co mu řeknete… .-)

Nastupující generace bude v „éčku“ jako ryba ve vodě. Spolujezdec se v tomto autě zabaví raz dva. Může si „hrát“ s aplikacemi na velkém displeji vpravo, aniž by rušil řidiče. Má dcera nelenila a hned propojila smartphone prostřednictvím aplikací Apple CarPlay (jde i pro Android Auto). Vše šlapalo jedna báseň. Honda e je prostě cool auto. Umožňuje sledovat sociální média, přehrávat hudbu a používat jiné internetové služby prostřednictvím dvojitých displejů.

Čtyřmístná Honda e nabízí opravdu pohodlné svezení díky příjemným sedačkám. Kufr nabízí objem 171 litrů, po skopení zadních sedadel až 861 litrů.

IMG_5864

Jedeme

Při převzetí klíčků mě baví okamžik, kdy se mě zástupce automobilky vždy zeptá, zda nechci něco vysvětlit. Většinou nabídku sebevědomě odmítnu. Přiznám se, že tentokrát jsem si tak jistá nebyla. Venku bylo mínus 10, trochu sněžilo, tak to vypadalo s Hondou e na malé dobrodružství.

20210206_093213

Po jednoduchém rozjetí ze mě všechny obavy opadly, protože auto fungovalo a dělalo vše, jak mělo. Přišlo mi, že pohled do displejů zpětných zrcátek je vyřešen lépe než u Audi e-tron.

Testovaný model Honda e ve verzi Advance nabídl výkon až 154 koní (113 kW) a točivý moment 315 Nm, díky kterému zrychlí z místa na 100 km/h za 8,3 sekundy.

Kromě technologie ovládání jedním pedálem nabízí model Honda e také dva jízdní režimy. Normální je určen pro tichou, kultivovanou jízdu po městě. Sportovní režim slouží ke zvýšení citlivosti a odezvy vozu. Jak to u elektroaut bývá, vůz je neuvěřitelně svižný, tichý a obratný. Poloměr otáčení je 4,3 metru. V Hondě vše fungovalo automaticky, tak byla jízda velice jednoduchá a uklidňující.

Pro toho, kdo by s tímto miniautem nedokázal ve rušném velkoměstě zaparkovat, staří na obrazovce zmáčnout ikonu parkovacího asistenta Honda Parking Pilot. Ten pomáhá při hledání vhodného prostoru a poté do něj vozidlo zaparkuje. K tomu slouží 4 kamery a 12 senzorů. Kamera s více pohledy detekuje bílou čáru parkovacího místa, zatímco senzory rozpoznávají skutečné parkovací místo.

Vše udělá „éčko“ samo, není třeba ovládat volant, plynový pedál, brzdu nebo řadit. Jak pronesla má dcera: „kdyby měla „éčko“, nemusí do autoškoly vůbec chodit.“ Vše je v modelu Honda e prostě easy.

Velkokapacitní baterie (35,5 kWh) poskytuje dojezd dle výrobce 210 km (WLTP). V reálných podmínkách, kdy panovaly mrazy kolem minus 10, se dojezd pohyboval kolem 130 kilometrů. Dobíjecí kabel se snadno napojí do skrytého otvoru pro nabíjení uprostřed kapoty. Dobíjení na 80 % baterie trvalo v rychlonabíječce 30 minut.

20210205_114846

Hodnotíme

Elektromobil Honda e je cool auto do města, které baví! Svým ultra moderním designem doslova ohromí. Technologiemi se řadí k naprosté špičce – parkovací asistent anebo hlasové ovládání s prvky umělé inteligence je toho dokladem. A to jsem nestihla do úplného detailu vyzkoušet všechny aplikace, nastavení, konektivitu, dálkové propojení s mobilem atd.

Jediné minus vidím (vedle nulové podpory elektromobility státem) stále v dojezdu a limitované infrastruktuře nabíjecích stanic. Výrobce udává dojezd až 210 km, ale při únorových mrazech je dojezd někdy i poloviční. Může za to topení, vyhřívání sedaček atd. Kufr není moc velký, navíc dva zmrzlé a neskladné kabely v kufru zabraly dost místa. I přesto si mě elektromobil Honda e získal. Cena testovaného exempláře je 976 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018