Test auta do města: Hyundai i10

26. 6. 2020

Jezdit s autem po městě není podle trendsetterů dostatečně cool. Pravdou ale je, že je to mnohem pohodlnější a příjemnější než jezdit MHD. S malým autem se snadno manévruje a kdekoliv s ním zaparkujete. My se projeli 3. generací modelu Hyundai i10 a víme, v čem je i10 dobrá a co ji naopak limituje.

IMG_2866

Díváme se

Hyundai i10 je pro mě „malé – velké“ auto. Na to, že je zástupcem v segmentu miniaut nevypadá totiž na první pohled nikterak nenápadně. Designová evoluce se povedla na jedničku.

Příď zaujme svou černou maskou s kulatými LEDkami v rozích. Hyundai i10 vypadá v kombinaci s černě lakovanou střechou (+8 000 Kč) a černými zadními sloupky s emblémem i10 a chromovými klikami velmi atraktivně. Oproti tomu záď je dost podobná předchozí generaci, včetně madla víka kufru, kde se nachází zadní kamera.

Hyundai i10 je v červené barvě s metalickým lakem (+12 900 Kč) a na 16“ kolech, jež jsou součástí paketu Premium, i přes své rozměry výrazné auto. Délka 3,6 metru a šířka 1,4 metru je do města naprosto optimální.

IMG_2883

Nasedáme

První dojem po nasednutí za volant spočívá v pocitu prostornosti a také v dobrém výhledu z vozu. Až překvapivá prostornost pro posádku sedící vepředu, ale i pro dva pasažéry vzadu, patří ke kvalitám „malé-velké“ i10. K tomu se musí přičíst také množství praktických úložných přihrádek.

Dveře jsou krásně doširoka otevírat. To uvítají maminky s dětmi, když budou zrovna manipulovat s dětskou autosedačkou. Standardem jsou v i10 také úchyty pro dětskou sedačku Isofix.

I malé auto jako je i10 dokáže řidičku během jízdy hýčkat: vyhřívaný volant a sedadla, automatická klimatizace, bezdrátová nabíječka, USB, AUX, DAB s funkcí Android Auto a Apple CarPlay, inteligentní klíč a startování tlačítkem – to vše testovaná verze výbavy Style s paketem Premium obsahuje.

Uprostřed palubní desky vévodí díky výbavě Premium 8“ dotykový displej s navigací v pěkné grafice. Uživatelsky mi jen při sledování navigace vadilo, že nešel náhled nastavit podle vlastního měřítka.

IMG_2861

Pravda, použití tvrdých plastů je v interiéru i10 dominantní. S ohledem na segment malých vozů a cenu, která startuje lehce nad 200 000 Kč, je to naprosto v pořádku.

Kufr nabízí objem 252 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1 050 litrů. Jen pozor, kryt zavazadlového prostoru není spojen s šňůrkou dveřmi. Můsí se na to myslet při zavírání kufru, aby pak kryt nebránil ve výhledu.

IMG_2867Jedeme

Jak se v novém Hyundai i10 jede? Stručně řečeno, přeposilované a lehké řízení bude každé řidičce ve městě vyhovovat. Jemné řízení, pohodový, tichý chod automatické 5stupňové převodovky (+30 000 Kč) i10 sluší. Pod kapotou nové i10 se ukrývá litrový benzinový motor s výkonem 49 kW (67 koní). Je to takové pohodové a pohodlné auto do města.

Od prvních kilometrů jsem si pochvalovala přítomné technologie a počet bezpečnostních asistentů, kteří se v i10 díky výbavě Style starají o pohodovou a bezpečnou jízdu. Tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, eCall, sledování únavy řidiče, autonomní nouzové brzdění včetně varování před čelním nárazem, asistent pro rozjíždění do kopce, upozornění na rozjezd vpředu stojícího vozidla nebo také dokonce zadní parkovací senzory s parkovací kamerou jsou prvky výbavy doslova k „nezaplacení“.

Slušně naladěný podvozek dobře kryje nerovnosti a do kabiny se nedostává téměř žádný hluk. Dle dokumentace dokáže témeř tunový drobeček zrychlit z 0 na 100 km/h za „dlouhých“ 14,6 vteřin. S i10 to tedy na žádné sprinty na křižovatce není!

Přesto jsem měla pocit, že je i10 v městských uličkách čipera. Ve městě se mi s ním jezdilo opravdu komfortně. Mimo město pak jízda s 67 koňmi pod kapotou ukáže limity testované i10. Jednožnačně chybí agilita například při předjíždění. Na druhou stranu si ale dokáži představit řidičku – maminku, pro kterou není výkon a schopnost akcelerace těmi nejdůležitějšími vlastnostmi nového vozu. V tomto ohledu to chce si prostě na i10 s 67 koňmi a její jízdní vlastnosti mimo město zvyknout a jet s klidnou nohou na pedálu.

Co je na Hyundai i10 potěšující je nízká spotřeba. Kombinovaná spotřeba se po týdenním pohybování po městě i dálnici ustálila na hodnotě 5,3 litrů. To je pěkně číslo.

IMG_2868

Hodnotíme

Hyundai i10 je parťákem do městských ulic. Nový look mu svědčí a vysoká úroveň výbavy ho posouvají o pořádný kus dopředu. Překvapivě nabízí i dostatečný prostor pro cestující. Po týdenním testování ve víru velkoměsta a následně na trase Praha – Jablonec jsem objevila jen pár detailů, které jeho kvality limitují. Použití tvrdých plastů, schopnost akcelerace a výkon 67 koní však s ohledem na segment malých vozů a cenu je vlastně na místě.

Nový Hyundai i10 (1.0i Start/49 kW) startuje na 219 900 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Premium je 299 990 Kč. Se všemi příplatky se ovšem cena vyšplhala na 370 890 Kč! Za takovou sumu by už bylo i větší auto než Hyundai i10. .-)

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018