PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: BMW M240i Coupé – čistá radost

18. 3. 2018

Většina prodaných vozů BMW v Česku disponuje automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. Ten, kdo u mnichovského výrobce hledá vůz s pohonem zadních kol a manuální převodovkou, nemusí přijít zkrátka. Stále existuje především mezi menšími modely bohatý výběr. Je třeba si ho pouze nakonfigurovat. Jedním takovým je model M240i Coupé. Je to „bavorák“ ze staré školy, kdy pojmy jako autonomní řízení nebo hybridní pohon, byly dalekou vizí budoucnosti. Stejně tak, jako v případě testovaného kupé M240i Coupé, záleželo na emocích a zvýšeném tepu za volantem.

20171217_103651

Díváme se

Oranžovohnědé kupé z dílny BMW M Performance má po stránce vzhledu decentní vizáž. Svůj potenciál a výkon nedává prvoplánově najevo ani z jednoho pohledu. Je spíše nenápadné. Indicií, které by vedly pozorovatelku k odhadu stáda koní ukrytého pod kapotou, není mnoho. Krásná mnohopaprsková kol, modře lakované brzdové třmeny, M plaketky na bocích a prazích nebo dvě koncovky výfuku, jsou snad jedinými poznávacími znaky, které vedou k rukopisu sportovní divize M Performance.

20171217_103641

Nasedáme

Pohled do interiéru napoví, že se kokpit téměř neliší od trojkové řady. Kvalitu zpracování interiérů BMW chválíme při každém testu, ani zde tomu není jinak. Přehlednost ovládacích prvků a infotainmentu iDrive se nám vryla do paměti. Jízdní zážitky nezprostředkuje pouze motor nebo chování vozu. Je k tomu třeba také propočíst bezchybný pocit za volantem. Perfektní tříramenný „emkový“ volant a sportovní kožená sedadla s výrazným bočním vedením nás nenechala na pochybách, že by ergonomie byla slabou stránkou malého kupé. Z hlediska vnitřního místa poskytuje přední řada sedadel dostatek prostoru ve všech směrech, sedí se příjemně nízko. Zadní řada sedadel je s jistými omezeními použitelná, vyšší osoby budou trpět nedostatkem místa nad hlavou. Objem 390 litrů zavazadlového prostoru na prodloužený víkend ve dvou bude plně postačovat.

20171217_104025_001

Jedeme

Kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost ve spojení s výkonným motorem slibují povedený mix jízdních vlastností. Tím, co dělá M240i charakterním kupé je bezpochyby motor. Přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec BMW TwinPower disponuje výkonem 340 koní a 500 Nm. S šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h. za 4,8 sekundy (s automatem o 0,2 sekundy rychleji) a dosáhne (omezené) maximální rychlosti 250 km/h. Zvuk motoru a výfuku je při klidné jízdě příjemně chraplavý, s vyššími otáčkami se stává intenzivnější. Pocit ze sportovní jízdy to náležitě doplňuje. Podvozek je při městských rychlostech tuhý, ve vyšších se stává poddajnější a přes nerovnosti se začne přenášet ladněji, stále však s příkladnou jistotou. Řízení je tužší a přesné, mohlo by však poskytovat více zpětné vazby. I když jde o třílitrový šestiválec s vysokým výkonem, umí nabídnout relativně příznivou spotřebu paliva. Při běžné jízdě se dá jezdit mezi 8 a 9 l/100 km. Pokud dáte přednost sportovní jízdě, musíte počítat se spotřebou kolem 15 litrů benzínu.

20171217_103754

Hodnotíme

BMW M240i je v reálném provozu opravdu rychlé auto s dostatkem výkonu, které je však použitelné pro každý den a rozhodně se nestane, že by z vás chtělo vyklepat duši. V rukou zkušené řidičky se pak dokáže proměnit v dokonalý sportovní nástroj. BMW M240i je autem pro radost, s čímž souvisí i určitá nepraktičnost, která třídveřové vozy doprovází. Budoucí majitelka tuto skutečnost však lehce hodí za hlavu. Cena za BMW M240i začíná na 1 246 700 Kč, s pohonem všech čtyř kol xDrive je to 1 359 800 Kč.

20171217_103436

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018