Test: Co slibuje nový Volkswagen Golf Variant

17. 5. 2021

Velký kombík je zhmotněný sen všech maminek s dětmi, kočárky a dalšími zavazadly. Osmá generace populárního modelu Volkswagen Golf v prodloužené verzi Variant umí splnit mnoho požadavků náročných žen. Žena v autě.cz podrobila Golf Variant testu na trase z Prahy k úrodným moravským vinicím a zpět.

IMG_5564

Díváme se

Ruku na srdce, ze vzhledu kombíků si většinou na zadek nesednete. Přednosti kombíků jsou jinde. Look modelu Golf Variant je konzervativní. Z dlouhodobého hlediska se ale střídmost cení. Neboť takový design stárne pomalu. Volkswageny jsou v tomto ohledu „maratonci“ na dlouhých štacích.

Volkswagen Golf Variant je postaven poměrně nízko a opticky tomu pomáhá i nízká příď s výraznou linkou přes masku a doširoka protaženými světlomety. Sportovní esprit Golfu Variant se šířkou 4,63 metru moc sluší. Na zádi koncová světla zasahují až do víka kufru a pod výrazným logem jsou vysázena písmena GOLF.

IMG_5603

Nasedáme

Interiér je příkladem stylu a praktičnosti. Nic zde není navíc a vše je kvalitní. Všichni pasažéři se doslova „topí“ v pohodlí a místě kolem sebe.

IMG_5598

Úžasná jsou příplatková sedadla ergoActive, která i po dlouhou dobu jízdy nabízejí potřebnou oporu a pohodlný posez. Stejně tak příplatkové panoramatické střešní okno. To interiér krásně prosvětluje a dělá ho vzdušnější.

Palubní desce dominuje digitální panel Cockpit Pro s úhlopříčkou 10 palců a navigací a přístrojový, 10,25palcový displej, který tvoří jeden celek. Palubní deska díky tomu vypadá velmi moderně a trendy.

Stejně tak jako v naposledy testovaném modelu Caddy je palubní deska doplněna dotykovými tlačítky – nalevo od volantu pro ovládání světel a napravo pod hlavním displejem pro zapnutí výstrahy nebo volby vhodného jízdního režimu.

IMG_5612

Interiér současných vozů koncernu Volkswagen prochází zásadní změnou. Grafika infotainmentu je inovativní a přehledná. Nový multimediální systém s nejnovějším verzí software připomíná významností své změny například přechod k chytrým mobilům před deseti lety.

Tehdy si na dotykový displej člověk musel také chvíli zvykat. 🙂 Pamatuji si, jak naše babička dokázala přiložením ucha k chytrému telefonu vytočit posledního volajícího.

V případě nejnovějšího Variantu je to „kam sahám“ také důležité. Při zadávání „Znojmo“ do navigace během řízení jsem se nevědomky dlaní opřela o neviditelnou lištu s dotykovým ovládáním klimatizace a hlasitosti. Místo potvrzení své destinace mi displej nabídl ovládání hlasitosti nebo teploty.

Možná to je záměr. Během jízdy se nemá řidič zabavovat tím, co je na obrazovce. Zadávat adresu do navigace se má přece před jízdou. 🙂 Když je auto v klidu, není třeba opřít dlaň o zmíněnou lištu.

IMG_5614

Co se mi na infotainmentu líbí je zobrazení ikon, které jde nastavit podle svého gusta a také možnost hlasového ovládání hudby nebo navigace.

K bezpečnému pocitu za volantem přispívá řada bezpečnostních asistentů, ale taky samotný palubní počítač. Na displeji je možné zobrazit asistenční systémy nebo kombinaci navigační mapy a hudby, a to v decentní grafice. Všechny důležité informace jsou přímo ve zorném poli řidičky díky příplatkovému head-up displeji. Ten zobrazuje rychlost, hlášení asistenčních systémů nebo pokyny navigace.

IMG_5601

Testovaný kombík není jen o velkém kufru. „Království“ totiž Golf Variant nabízí také pro celou posádku. Díky prodlouženému rozvoru je prostor ve Variantu skutečně velkolepý. Sedadlo předního spolujezdce, stejně jako obě vnější místa zadního sedadla jsou vybavena úchyty ISOFIX a upevňovacími pásy top tether a umožňují ukotvení dětských sedaček po směru jízdy. I nejmenší pasažéři tak mohou cestovat bezpečně a pohodlně. V zadní části předních sedaček jsou navíc praktické kapsičky pro uložení tabletů, her nebo plyšáků.

Kufr je ódou praktičnosti. Je libo převézt kočárek, kolo nebo zavazadla na delší dovolenou? Variant to zvládne s přehledem. Zavazadlový prostor s nízkou hranou pro nakládání je čistě geometricky řešen a nabízí objem 611 litrů. Po sklopení zadních sedadel jde docílit až 1 642 litrů objemu. Díky příplatkové funkci Easy Open pro otevření víka kufru postačí pouze malý pohyb nohou pod zadním nárazníkem.

IMG_5594

Jedeme

Týden řízení v městském provozu a pak cesta do Znojma mě usvědčila o tom, že je Volkswagen Golf Variant rodinný pohodář. Stopadesát koní umí z nuly na 100 dostáhnout za 8,9 vteřiny. Jeho podvozek je nastaven do komfortu a krásně kryje nerovnosti vozovky. V zatáčkách je stabilní a velmi dobře se řídí.

IMG_5605

Pod ruku se nám dostala verze ideální pro opravdu aktivní, cestovatelské rodiny, a to konkrétně vylepšený naftový čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 110 kW a 7stupňovou automatickou převodovkou DSG.

Jízda s adaptivním tempomatem ACC je velmi pohodlná a komfortní. S oblibou jsem využila asistent hlídající mrtvý úhel vozu nebo při jízdě po dálnici Travel Assist. Ten udržoval vůz v jízdním pruhu, s nastavenou rychlostí a zároveň udržoval odstup od vpředu jedoucích vozidel.

IMG_5613

Parkování je s tímto kombíkem hračka. Příplatkový parkovací asistent Park Assist a ParkPilot umí najít v rychlosti do 40 km/h dostatečné místo k zaparkování a dál se o to postará sám. Při podélném parkování k tomu potřebuje jen o 80 cm více než je délka samotného auta a u příčného 35 cm po obou stranách. Stačí jen dle jeho rad ovládat pedály plynu a brzdy.

Tohle auta možná neumí vzít za srdce svým designem, ale cenné body získává racionálními argumenty. Prostornost. Variabilita. Snadnost řízení. A také Úspornost opravdu s velkým Ú. Během týdenního testování se hodnota spotřeby ustálila na 6 litrech, a to jsem Golf Variant na dálnici, na okreskách ani při popojíždění v městských kolonách nešetřila. Nemám jediný důvod nevěřit tomu, že si ho většina maminek s dětmi oblíbí.

IMG_5562

Hodnotíme

V neustále se měnící světě, poznamenaném pandemií, je jistot čím dál méně. Osmá generace Volkswagenu Golf Variant ale takovou pevnou kotvou je. Golf Variant je rodinnou lodí na dlouhé cesty. Golf Variant umně pluje s dobu. Nabízí sofistikovanou paletu bezpečnostních pomocníků na cestě. Vejde se do něj opravdu mnoho a navíc je skutečně úsporný. Pro tu která, dokáže ocenit konzervativní vzhled a zároveň si potrpí na moderní technologie a samozřejmě pohodlí, bude Variant velmi zajímavé auto.

Kombík Volkswagen Golf (1,0 TSI 81 kW) je o 30 000 Kč dražší než krátký Golf, stojí tedy 548 900 Kč. Testovaný Golf Variant (2.0 TDI Evo 110 kW 7DSG) ve výbavě Style začíná bez příplatkové výbavy na částce 806 900 Kč.

IMG_5557

Tip na výlet: objevte krásy moravského vinařství

Zastavte se na cestě po znojemské vinařské podoblasti nejen v krásném Znojmě ale také ve vinařství LAHOFER. Od loňska zde za humny Znojma stojí v mírném svahu u vinice U Hájku výstavní, moderní, jedinečná budova od architektonické kanceláře Chybík+Krištof. Místní vína je možné zde i nakoupit. A do takového kombíku se vejde lahví na celý rok… 🙂

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018