Test tajemného modelu CUPRA Formentor

3. 5. 2021

Jméno mu daly serpentiny v severní části slunné Mallorky. Sportovní značka aut CUPRA po třech letech své samostatné existence uvádí model Formentor a Žena v autě.cz ho exkluzivně otestovala. Za nás je Formentor luxusní kabelka se sportovním espritem. Crossover pro dámy milující rychlou jízdu. Odhalte ho s námi i vy.

IMG_6093

Díváme se

Tím, že se CUPRA teprve nedávno oddělila od značky Seat, je tato značka na českých silnicích trošku tajemná. Tato tajemnost může být pomyslným jazýčkem na vahách. Žádná žena ve společnosti přece nechce mít stejné šaty nebo kabelku jako jiná dáma. Formentor v tomto ohledu působí výlučně.

Celkem 4,45 metru dlouhá CUPRA Formentor ve speciálním šedém metalické provedení Graphene vypadá impozantně. Speciální nárazníky a výfuky model posouvají hodně do sportovna. Pětimístný crossover tak svým designem budí emoce. Příď s výraznou maskou, měděným logem a full LED světlomety dokáže zaujmout. A to se vždy počítá! Navíc byl v našem případě Formentor obutý do slušivých, a nutno podotknout příplatkových, 19″ kol Performance Coppervýkonnými brzdami Brembo v měděném odstínu. CUPRA Formentor je cool auto!

IMG_6110

Nasedáme

Tmavý interiér se sportovními skořepinovými sedadly CUPRA Sharp, hliníkovými pedály a koženým multifunkčním volantem, který skvěle padne do ruky, umí udělat dojem. Formentor se startováním přímo na volantu si mě získal svou orientací přímo na toho, kdo právě řídí.

IMG_6111

Digitální přístrojový štít nabízí nejrůznější údaje, které každá řidička-závodnice chce znát. Stopky, otáčkoměr, měřič zatížení síly G,… Na výběr je z několika šablon zobrazení a volit podle svého gusta jde také zobrazení tří částí dipleje.

Palubní desku zkrášluje prémiové obložení a dotyková 12“obrazovka s navigací, která je v rámci celého koncernu velmi logicky uspořádaná a snadno se ovládá. Propojení infotainementu s chytrým mobilem je samozřejmostí a funguje ve Formentoru na výbornou.

Prostorný je Formentor tak akorát. I v druhé řadě sedadel se pohodlně uvelebí dospělí nebo děti v autosedačkách. Ve výbavě jsou standardem úchyty ISOFIX + TopTether pro tři dětské sedačky. Za příplatek se dveře kufru otevírají bezdotykově. Objem zavazadlového prostoru je 420 litrů.

IMG_6125

Jedeme

Na Formentoru se mi od prvního momentu líbilo, že není nijak afektovaný. Po nastartování o sobě nedává demonstrativně vědět, jak sportovního ducha má. Přitom sebevědomí má díky svému výkonu vysoké.

Pod ruku se nám konkrétně dostal čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 228 kW/310 koní a s točivým momentem 400 Nm. Ten přes skvěle naladěnou 7stupňovou převodovku DSG pohání všechny kola. Formentor se sportovním podvozkem CUPRA je v této motorizaci je to nejlepší, co můžete dostat. Jede jako blesk. Je ostrý. Stabilní v zatáčkách. Řízení je s ním velký zážitek.

IMG_6112

Speciálně pokud na volantu zvolíte tlačítko s logem CUPRA. Režim různých jízdních režimů CUPRA Drive Profile nabízí v komfortu velmi příjemné svezení. Jakmile přepnete do sportovního či CUPRA režimu, řízení výrazně ztuhne. Podvozek je rázem tvrdší a odezvy plynu ostřejší. Navíc výfuk otevře své klapky a interirérem se začne šířit sportovní zvuk motoru. Z nuly na 100 km/h dosáhne za 4,9 vteřiny. WOW!

Vedle sofistikovaných jízdních vlastností nesmíme zapomenout na bezpečnost. V tomhle ohledu je Formentor královsky vybaven. Pro bezpečnou jízdu je tu asistent pro jízdu v pruzích, prediktivní adaptivní tempomat anebo asistent hlídající mrtvý úhel a okolí vozu při vystupování. Nechybí ani parkovací asistent naznačující ideální dráhu při zajíždění na parkovací místo.

U sportovního crossoveru s výkonem 310 koní podvědomě čekáte vyšší spotřebu. Ta je v rámci této motorizace průměrně kolem 10 litrů. Formentor tak není žádný šetřílek, a to ani z pohledu emisí CO2. Ty jsou deklarovány na hodnotě 175 g/km.

IMG_6121

Hodnotíme

Ultra rychlý crossover umí být velice komfortní. Formentor je pohodové auto na běžné ježdění. Přitom v něm dřímá neutuchající agilita a radost, když šlápnete na pedál.

Exkluzivní vzhled. Příkladná agilita a sportovnost. Přesnost řízení a stabilita v zatáčkách. Kouzlo tohoto modelu spočívá právě v této kombinaci.

Slabší stránkou Formentoru je v „naší době“, která hodluje všemu s označením „eco“, hodnota spotřeby a emisí. Společně s cenou to jsou asi jediné argumenty, které je třeba zvážit. Jinak dávám Formentoru rozhodně palec nahoru! Cupra Formentor startuje (1.5 TSI s manuální převodovkou) na ceně 774 900 Kč. Cena testovaného modelu se (2.0 TSI 310 koní, 4×4, automat) se všemi příplatky vyšphala na 1 486 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Cupra

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018