Test elektrického MINI Cooper SE

7. 5. 2020

Vzzzzzzz. A byly jsme fuč… Právě tak nějak vypadalo naše redakční testování tichoučkého elektromobilu. Profesionální „ženy v autě“ Tereza Tobiášová a Sabina Kvášová otestovaly model MINI Cooper SE, který je díky nulovým emisím ohleduplný k životnímu prostředí. Jak se s ním skutečně jezdí a co od něj přesně očekávat – to najdete v našem testu.

Díváme se

„Hezčí elektrické malé auto nenajdete,“ konstatuje na úvod o modelu Cooper SE moderátorka Tereza Tobiášová. Značka MINI patří ke opravdovým stylovkám prémiového segmentu.

„MINI to je pro mě vyvážená kombinace anglické tradice, německých technologií a šmrncu, za který jsou majitelky a majitelé těchto vozů zvyklí zaplatit. Elektrický model Cooper SE není výjimkou,“ dodává jedním dechem šéfredaktorka našeho magazínu Sabina.

Ikonický tvar třídveřového MINI, jakým jezdil Mr. Bean, se snoubí se sympatickými, kulaťoučkými LED světly vepředu a grafikou britské vlajky Union Jack na zadních světlometech. Model s nulovou uhlíkovou stopou se odlišuje novým doprovodným logem MINI Eletric, maskou chladiče, zadním nárazníkem a novým vzhledem kol. Pro elektromobil od MINI jsou také od teď charakteristické detaily ve žluté barvě Energetic Yellow jako je tomu například na zrcátkách nebo právě přední masce.

2020-mini-cooper-hardtop_100729025_h

Nasedáme

Po nasednutí vypadá vše jako v klasickém MINI. Tedy až na barvu startovacího tlačítka a matný, digitální přístrojový panel s 5,5palcovým barevným displejem za volantem. Palubní desce pak dominuje lesklý, dotykový displej infotainmentu ve velikém kruhu, který se probarvuje v závislosti na stylu jízdy. O slušný akustický zážitek v dokonale tichém MINI se stará hifi systém Harman Kardon.

Konektivita je dnes v autonovinkách alfou a omegou. Proto právě zde jsou všechny aplikace a služby včetně té propojující auto s mobilem (kdy je možné na dálku zapnout klimatizaci nebo auto otevřít a zavřít) nebo informující o aktuálním dojezdu, stavu nabití baterie a míst, kde se nachází nejbližší nabíjecí stanice.

Ano, při jízdě s elektromobilem je třeba myslet dopředu a plánovat, aby auto dojelo tam, kam si řidička přeje. Dobrým rádcem při jízdě proto je také funkce, která aktivně navrhuje, jak zvýšit dojezd optimálním stylem jízdy a navrhuje ideální trasu zvolené cesty.

MINI umí navodit atmosféru. Kvalitní materiály, pohodlné sedačky a velmi dobrý výhled z vozu mají za následek, že se člověk cítí v tomto malém autě velmi jistě, příjemně a bezpečně. MINI je prostě stylovka. Velký kufr v tomto autě pochopitelně nehledejte. Musí stačit zavazadlový prostor o objemu 211 litrů. Když sklopíte v toto třídvéřku sedadla dostanete 731 litrů objemu.

IMG_9806

Jedeme

Jestli je jízda s elektrickým MINI něčím příznačná, pak je to setsakramentská akcelerace a zároveň výrazné brzdění po vyšlápnutí pedálu plynu. Dynamika vás až zarazí do pohodlných sedaček. Zrychlit umí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. MINI Cooper SE je opravdový čipera, který se toho ve chvílích, kdy je třeba zrychlit, rozhodně nebojí. Na křižovatkách je to opravdu zábava. Jakmile vyšlápnete plyn, MINI Cooper SE vás naopak pošle tělem dopředu. Ano, až tak prudké umí díky dvoustupňové rekuperaci být.

IMG_0052

Pod kapotou testovaného MINI Cooper SE se ukrývá elektromotor o výkonu 135 kW. Pod podlahou pak vysokonapěťová baterie s 96 články a kapacitou 32,6 kWh. Na dálnici Cooper SE nabízí komfortní jízdu a na okresce v zatáčkách slušnou stabilitu díky nízkému těžišti. Na výběr je několik jízdních režimů: sportovní mód si nezadá s opravdu rychlými auty na silnici a ekonomický režim naopak rekuperuje, promptně brzdí při vyšlápnutí plynu a prodlužuje dojezd. Podvozek je příjemně tuhý a řazení převodovky plynulé.

IMG_0180

Podle výrobce umožňuje lithium-iontová baterie dojezd 232 km. To se nám v reálných podmínkách se zapnutou klimatizací nebo topením, mimo město, ale rozhodně nepodařilo.

„Ať jsem nabíjela, jak jsem mohla, dojezd činil cca 180 kilometrů. Pokud jsem ale jezdila ve městě (50 km/h), byl dojezd přes 200 kilometrů při 100% nabité baterii,“ komentuje Sabina své testování v reálném provozu. A doplňuje, jak vypadalo nabíjení elektromobilu: „Vlastně velmi jednoduše, nabíjení jsem si naplánovala tak, abych během té doby v pohodě nakoupila na víkend. .-) Zastavila jsem u obchodního centra, přiložila nabíjecí kartu k rychlonabíječce, zapojila kabel CCS (50 KW). Za 35 minut nakupování se MINI Cooper SE nabil z 10 % na 80 %, s dojezdem 150 km, což mi v pohodě vystačilo na další cestu po městě.

IMG_1436

Hodnotíme

Že je MINI jedním z nejstylovějších malých aut do města není pochyb. Ostatně nikoliv náhodou se tento model dostal do pětice nejlepších aut oceněných porotkyněmi v anketě AUTO MÉHO SRDCE 2020. Model Cooper SE ve městě ale i mimo něj nabízí pořádný zážitek z jízdy, který si nezadá s ostatními výkonnými modely MINI a k tomu přidává – a to je důležité – dobrý pocit z ekologické jízdy.

„Zrychlení jedna báseň, skvělá jízda a absolutní ticho! Jen s místem je to – v této kategorii malých aut – horší“, uzavírá Tereza.

MINI Cooper SE je za nás super designovka! Je sice třeba sáhnout hlouběji do kapsy, ale na to, že se jedná o příslušníka značky MINI a elektromobil v jednom, není cena 885 300 Kč až tak překvapivá.

 

Sdílet článek:

Více na webu MINI

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018