Test elektromobilu Peugeot e-2008

15. 1. 2021

Je to jako se šperkem, když už ho máte na ruce, prostě Vás okouzlí. Čert vem to, že je drahý. Stejně tak to je aktuálně s elektromobily. Tichá a zároveň agilní jízda umí podmanit smysly. Kvůli nulové podpoře státu však stojí v Česku taková auta o mnoho více než ta s běžným „čoudícím“ motorem. Pojďte s námi v novém roce ochutnat, jak se jezdí v jednom z „nejdostupnějších“ elektromobilů, v modelu Peugeot e-2008.

Díváme se

Pokud čtete pomalu, doporučujeme vám kliknout na video nahoře, které pro vás o Peugeotu e-2008 natočila motoristická novinářka Tereza Tobiášová. Design se Peugeotu v podobě modelu 2008 povedl a naše redakce se nad jeho vzhledem už několikrát doslova rozplývala. Elektrický Peugeot e-2008 se od toho klasického odlišuje jen několika detaily.

IMG_7575

Předně tu je futuristická přední maska s ledkami pro denní svícení s lvími drápy a s logem Peugeot s modrým odstínem. Z boku už tradičně Peugeot 2008 zaujme svými prolisy a křivkami. U zpětných zrcátek je tu plaketka e, odkazující na elektromobilitu a víčko pro nabíjení kabelem. Také zezadu vypadá Peugeot e-2008 naprosto famózně. Sexappeal e-2008 rozhodně nechybí.

IMG_7582

Nasedáme

„Peugeot e-2008 je hodně dobře udělaný auto“, hodnotí po víkendovém testování s nadšením a stručně Tereza. Speciální, vrcholná verze výbavy GT pack interiér vyšperkovává, co to jen jde. Palubní desce dominuje velká 10“ obrazovka infotainmentu s navigací, karbonový dekor palubky a pěkná sedadla s parádním bočním vedením. Kožený, multifukční volant krásně padne do ruky.

Tak jak už to bývá u aktuální generace pežotů, je třeba si před jízdou dobře seřídit sedadlo a malý volant. Jedině tak jde docílit správného zobrazení palubního počítače s 3D efektem, aby řidička měla ve svém zorném poli volant a nad ním právě 3D palubní počítač. Ten má předsazené sklo a díky němu je vzhled ikon, rychloměru a dalších informací o jízdě skutečně trojrozměrný.

IMG_7609

Terezina výtka během testování směřovala právě k nastavení volantu a výšky sedadel. Centimetrově nepříliš vysoká Tereza měla se správným nastavením sedadla, aby dobře viděla na displej, problém.

Kabina u e-2008 je prostorná a nabízí spoustu odkládacích míst. Zavazadlový prostor je stejný jako u klasické verze Peugeotu. Kufr nabízí objem 434 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1467 litrů. Kabely pro nabíjení jsou šikovně schovány v mezipodlaze.

IMG_7595

Jedeme

Jak Tereza trefně popsala: „dokud jsem Peugeot e-2008 neřídila, nevěděla jsem, jak moc si mě tento elektromobil dokáže získat.“ Peugeot e-2008 má své kouzlo! Elektromobil e-2008 se nabízí s jediným elektrickým motorem o výkonu 100 kW/136 koní a baterií s kapacitou 50 kWh (využitelných 45 kWh).

Peugeot e-2008 jezdí tiše, rychle a s nulovými emisemi, díky kterým je možné zadarmo parkovat na modrých zónách v centru města. Espézka s písmeny EL je toho dokladem. Rychlé sprinty testovaného elektomobilu opravdu baví. Ve sportovním módu motor reaguje rychleji na sešlápnutí plynového pedálu.

IMG_7611

Řízení krásně hladké, lehké a ideální do městského provozu. Pohodlný a povedený podvozek Terezu příjemně překvapil. V Peugeotu e-2008 to nedrcá. Dáme ruku do ohně, že děti budou v tomto autě spát jako růženky.

Prakticky orientované řidičky mohou namítnout, že elektromobily stále limituje krátký dojezd. Ano, řídit auto s tím, že někde s dětmi uvíznete tzv. bez „šťávy“, není úplně příjemné. Radou nad zlato u elektromobilů je příprava a předvídání. Auto je dostatečně chytré, aby vás informovalo o dojezdu a také dostupnosti dobíječek v okolí. Obecně ale platí, že pokud nemáte možnost nabíjení u sebe v garáži, pak si elektromobil nekupujte.

IMG_7579

Peugeot e-2008 reálně ujede 200 km na jedno nabití. Baterii nabijete v rychlo nabíječce (100 kW) za hodinu, z domácího wallboxu (11 kW) za 7 hodin. Automobilka udává dojezd 310 km (18,3 kWh/100 km). Během týdenního testování se spotřeba pohybovala kolem 20 kWh na 100 km. Energie se dá ušetřit přípaně díky zařazení stupně B, kterým auto více rekuperuje energii při sundání nohy z plynu.

„Co se týče bezpečnosti, máte v modelu Peugeot e-2008 pocit jistoty a bezpečí,“ doplňuje Tereza své hodnocení testovaného elektromobilu. Součástí vrcholné výbavy GT Pack je i skvěle fungující adaptivní tempomat a bezpečnostní, asistenční systém Drive Assist s aktivním systémem udržování vozu v jízdním pruhu.

Nechybí systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, který umí ve dne i v noci detekovat chodce a cyklisty, rozpoznávání dopravních značek s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost, systém sledování mrtvého úhlu nebo parkovací asistent.

IMG_7617

Hodnotíme

Radíme vyzkoušet si Peugeot e-2008 na vlastní kůži a zakusit kouzlo, kterým dokáže upoutat už po první jízdě. Peugeot e-2008 je parádně postavený a luxusně vybavený crossover, který zláká tichou a maximálně komfortní jízdou. Pohledný crossover na „baterky“ Peugeot e-2008 je ideální auto do města či jako druhé auto do rodiny, pro ty kteří holdují čisté mobilitě (a mají auto kde nabíjet).

Cena Peugeotu e-2008 startuje na akční ceně 875 000 Kč ve výbavě e-Allure. Testovaný model ve výbavě e-GT pack stojí 980 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018