test Ellenator: foto Žena v autě.cz

Test Ellenator: konec mamacar

29. 8. 2022

Hledáte bezpečné přibližovadlo pro svého teenegera? Hrozíte se ho posadit na motorku? Žena v autě.cz otestovala auto, které mohou s řidičákem na motorku (A1) řídit mladí už od 16let. Zdá se vám představa, že byste si o dva roky zkrátila svou taxi službu „mamacar“ lákavá? Seznamte se s 20koňovým modelem FIAT 500, pod názvem Ellenator.

IMG_0194
Test Ellenator: foto Žena v autě.cz

Díváme se

IMG_0188
Test Ellenator: foto Žena v autě.cz

Toto auto je do slova a do písmene „očkolap“. Staří, mladí, ženy, muži, děti i policisté všichni na něj hledí a koutky jim jdou nahoru.

Legendární a stylová karoserie oblíbeného mini auta do města Fiat 500 se už pár let v závodě západně od Mnichova přetransformovává do „tříkolky“ kategorie L, a to s unikátním logem značky Ellenator.

Zepředu má Ellenator dokonalý look zcela v duchu fiatu. Provedení s extra koncovkami výfuků nebo černou stahovací střechou, což je charakteristické pro verzi Beast stojící na vrcholu nabídky Ellenator v Česku, bere dech.

IMG_0184
Test Ellenator: foto Žena v autě.cz

Zboku a zezadu vypadá dost raritně. Při pohledu na záď budí kola s rozchodem jen 460 milimetrů rozpaky. Bavorský výrobce nahradil fiaťáckou zadní nápravu rámem s kyvnými rameny.

Jejich pohyb filtruje vinutá pružina a tlumič. Podběhy původních zadních kol jsou zakrytovány v barvě karoserie. Posuďte sami, jak zezadu působí Ellenator na vás…

Nasedáme

IMG_2523
interiér Ellenator: foto Žena v autě.cz

V interiéru předělané pětistovky je vše, jak se patří. Celý interiér působí velmi sympatickým a uklidňujícím dojmem. Multifunkční volant dokonale padne do ruky a potahy se musí líbit každému s citem pro design.

Vše je příjemně zakulacené a oválné. Přestože je přístrojová deska střižena v retro stylu, je vkusně zkombinovaná s moderními prvky, zejména pak s dotykovým displejem infotainmentu. A ten skvělý výhled ven!

IMG_0209
kufr Ellenatoru: foto Žena v autě.cz

Čtyřmístný Ellenator nabízí v první řadě sedadel dostatek prostoru, vzadu je místa méně. Ellenator má však rozhodně mnohem univerzálnější použití než konkurenční mopedauta, která nabízejí místo jen vepředu.

Zavazadlový prostor je, jak už to bývá u stylové pětistovky, omezený. Ubylo zde místa kvůli postavení zadních kol, která nejsou standardně umístěná na krajích zadní nápravy.

Jedeme

Pod kapotou se nachází nejmodernější motor od Fiatu 500, a sice litrový tříválcový mild-hybrid. Aby auto splnilo normu tříkolky, se kterou smíte s řidičákem A1 řídit, má Ellenator omezený výkon 20 koní (14,4 kW).

Ellenator je tím nejbezpečnějším autem pro teenegery. Všechny prvky pasivní a aktivní ochrany totiž převzal od Fiat. ABS, ESP, 7 airbagů a karoserie splňující bezpečnostní testy EURO NCAP.

IMG_0185
Test Ellenator: foto Žena v autě.cz

Charakter jízdy s Ellenatorem zásadně ovlivňují dva detaily. Výkon, respektive řazení šestistupňové manuální převodovky a umístění zadních kol.

Při řízení Ellenatoru je nutné přijmout, že schopnosti akcelerace jsou zde výrazně omezeny. Je třeba zcela zapomenout na předjíždění nebo prudké rozjezdy, když padne zelená.

Omezovač začne do chodu zasahovat kolem 2 100 otáček za minutu. V hodnotách do 2 500 otáček za minutu Ellenatoru dojde dech. Vzhledem k přiškrcenému výkonu je žádoucí naučit se rychle řadit na vyšší stupně. Při troše cviku ale učenlivý teeneger provoz brzdit nebude.

K dobru se Ellenatoru v provozu musí přičíst fakt, že i s omezeným výkonem dokáže jet rychlostí až 90 km/h! (Konkurenční Aixam s výkonem 4 kW jede jen 45 km/h.)

IMG_0197
Ellenator: foto Žena v autě.cz

Druhý významným aspektem specifických jízdních vlastností je umístění zadních kol. Na obhajobu musím říct, že je Ellenator velmi stabilní.

Troufale jsem se během řízení snažila Ellenator v zatáčkách trošku rozkolísat, a nepodařilo se mi. 🙂 Žádné obavy, v zatáčkách si je Ellenator jistý.

Jistý diskomfort nastává v případě nerovností vozovky. Vzhledem k rozestavění kol nelze při jízdě neminout kanál. Pokud ho minete předními koly, určitě na něj najedete těmi zadními. 🙂 Rázem při přejetí díry zadními koly Ellenator nepříjemně povyskočí.

Kombinovaná spotřeba se během našeho testovaní pohybovala kolem 7 litrů na 100 kilometrů. To je tedy na tak malé auto horší průměr.

IMG_2517
Žena v autě.cz otestovala také méně nápadnou variantu ELLENATORu

Hodnotíme

Ellenator je stylový vůz, který si umí i s malou kubaturou zřídit velkou pozornost na silnici. A nejde jen o líbivý design. Pravda, jízdu ovlivňuje umístění zadních kol a zásahy omezovače v otáčkách nad 2000.

Když řidič/ka tyto specifika pochopí, tak se dá s Ellenatorem svištět i relativně svižně. K pádným argumentům patří, že v rámci nabídky přibližovadel pro teenegery s řidičákem na motorku je Ellenator bezesporu nejbezpečnějším vozidlem na trhu.

Ellenator se zdá jako vhodné řešení pro maminky, které mají půl milionu nazbyt. Po patnácti letech chtějí seknout se službami mamacar a přitom zajistit bezpečnou mobilitu pro svého čerstvě šestnáctiletého teenegera.

Ten pak může směle vyrazit do školy nebo na kroužky v bezpečném autě. (Jen si pak za dva roky bude muset udělat opět řidičák, tentokráte na osobní auto, a odnaučit se řadit v nízkých otáčkách.) 😊

Více o Ellenator na www.ellenator.cz

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018