PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Test: extrovertní crossover Citroën C3 Aircross

28. 7. 2018

Malá esúvéčka a crossovery jsou prostě „in“. Čerstvý přírůstek francouzského výrobce v podobě modelu Citroën C3 Aircross je líbivý vůz, vezoucí se na této nepolevující módní vlně. Jedná se rovněž o první model, který vznikl v době, kdy automobilka Opel již patřila pod křídla francouzského koncernu PSA. Přestože je nový Citroën C3 Aircross spřízněný s modelem Opel Crossland X, je to Francouz každým coulem.

20180401_163402

Díváme se

Srdce vyznavaček francouzského designu zaplesá. Okázalý exteriér modelu C3 Aircross musí padnout do oka každé řidičce, která chce být jen trochu vidět a vystoupit z řady. Křivky SUV jsou v kurzu a pro toho, kdo chce zaujmout, je to to pravé. Vzhledem pak přesně zapadá do současné modelové nabídky výrobce. Excentricky modelovaný zevnějšek je doplněn o nepřehlédnutelné tvary a detaily. Jejich bohatost v podobně výrazné stupňovité přídě, mohutného oplastování, detailu s polepem zadních bočních oken, odlišně lakované střechy, zpětných zrcátek nebo pohledných sedmnáctipalcových kol, nejen že probouzí emoce, ale zároveň navozují dojem výrazně většího auta, než ve skutečnosti je. Bezpochyby je to dobře, protože téměř každá automobilka má dnes své „kompaktní“ želízko v ohni. Znáte to, dámy, někdy je vzhled až na prvním místě ;).

20180401_163547

Nasedáme

Interiér modelu C3 Aircross je na hony vzdálený introvertní povaze. Je v podstatě totožný s menším modelem C3. To znamená přehledně rozložené přístroje, ale také kompletně dotykové centrální ovládání funkcí multimédií, navigace, nastavení funkcí vozu nebo klimatizace, prostřednictvím obrazovky. To může být kamenem úrazu. Určitě bychom pro ovládání klimatizace upřednostnili klasická tlačítka, dotykové nastavení bez zpětné vazby není příliš komfortní. Samotná rychlost infotainmentu místy rovněž pokulhává, zejména při inicializaci mapových podkladů. Naproti tomu pochvalu zasluhují nejen líbivé, ale především pohodné a příjemně tvarované sedačky. Zadní řadu pak lze jednoduše sklopit a za příplatek také celou posunovat v rozsahu 15 cm. Přes relativně větší rozměry nabídne zavazadlový prostor lehce nadprůměrných 410 litrů objemu, tedy zhruba dostatek prostoru pro  využití mladou rodinou s jedním nebo dvěma malými dětmi.

20180401_163916

Jedeme

Testovaný benzínový tříválec 1.2l s výkonem 110 koní Citroenu C3 Aircross postačuje. Ve spojení s šestistupňovým automatem je dobrým sluhou i společníkem nejen ve městě, ale i mimo něj. Všechny verze mají, jak bývá v této kategorii až na pár výjimek zvykem, poháněnou výhradně přední nápravu. Terénní schopnosti nečekejte, funguje zde pouze jakási náhrada v podobě funkce Grip Control. Jedná se o různé nastavení stabilizace za jízdy pro různé povrchy. Více nás potěšila přítomnost asistenta pro jízdu z prudkých svahů. Klidná jízda svědčí Aircrossu nejlépe, pro svižnější přesuny je třeba motor více točit a jinak jistý podvozek při rychlejších průjezdech nestíhá. Samotné řízení je více přeposilované, sice celkem přesné, ale jinak odtažité. Kombinovaná spotřeba se dá udržet pod rozumnými 7 litry benzinu na 100 kilometrů.

20180401_163619

Hodnotíme

Citroën C3 Aircross baví originálním a trendy designem. Body sbírá za pohodlnou a komfortní jízdu. K současnému charakteru značky se tento model skvěle hodí. Aircross vás bude bavit. Sportovněji založené řidičky se musí poohlédnout jinde, naproti tomu mladé mamince nebo městské rodině prokáže skvělou službu. Modelu C3 Aircross není moc co vytknout, jen to nebude mít v překypujícím segmentu malých SUV vůbec jednoduché. Cena základní verze Live startuje na částce 349 900 Kč, testované provedení Shine přijde na 512 900 Kč.

20180401_163529

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018