Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test fešáckého SUV Peugeot 2008

1. 6. 2020

Miliony tun pylu, mušek a další havěti. Žena v autě.cz druhou generaci modelu Peugeot 2008 během pylové sezóny střídající se s pořádnými lijáky nešetřila. Blyštivý lak karoserie dostal co proto. Přesto „dvatisíceosmička“ dokázala okouzlit. Tereza Tobiášová vyzkoušela verzi s nejsilnějším dieselovým motorem 1.5 BlueHDI v TOP výbavě GT Line.

Díváme se

„Peugeot bylo moje první auto, takže model 2008 je pro mě tak trochu srdcovka,“ konstatuje na úvod o modelu Peugeot 2008 moderátorka Tereza Tobiášová.

Design testovaného crossoveru je chic. Nové tvary, šmrncovní křivky a zajímavé lomy plechů vytvářejí nezaměnitelnou karoserii. Příď vozu s masivní maskou chladiče zaujme společně s LED světly, inspirovanými tvarem lvích drápů. Ne nadarmo má logo Peugeot lva ve svém znaku. Výbavu GT Line pak zdůrazňují nápisy na boku a zádi vozu. Vše pěkně podtrhují 17palcová kola v rámci výbavy GT Line.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Peugeot 2008 umí dobře mást svým tělem. Zvenku totiž rozměrově působí kompaktně, zkrátka tak akorát. Uvnitř však překvapivě nabízí opravdu mnoho prostoru všude kolem. Snadnější nastupování a vystupování a vyšší pozice spojená s lepším pocit bezpečí za volantem patří bezesporu uživatelským kvalitám testovaného SUV.

Interiéru dominuje palubní deska s 10″palcovým displejem infotaimentu, která je opticky zapuštěná dovnitř. Pod dotykovou obrazovkou, jež se velmi intuitivně ovládá, se nachází lišta ovladačů (po stranách lišty efektně doplněná o vyhřívání sedadel).

IMG_20200202_163115
Foto: Sabina Kvášová

Karbonový dekor, barevné prošívání a kůže – právě tyto detaily použitých materiálů nastavují pomyslnou laťku a vnímání z vozu o pořádný kus výš. Další významný prvek zaujímá nový a futuristicky vyhlížející 3D i-Cockpit. Jedná se o 10,25″palcový displej, kde se jízdní informace zobrazují „plasticky“ ve dvou úrovních.

„Vůbec ty nejdůležitější údaje se zobrazují nejblíž v rámci trojrozměrné grafiky v kapličce přístrojů,“ doplňuje Tereza.

Zobrazení vypadá opravdu impozantně, lze volit z několika režimů a tematických barev a vše dohromady přispívá k bezpečnému pocitu během jízdy.

Foto: Sabina Kvášová

Další významným prvkem je malý, do ruky padnoucí multifunkční volant. Peugeot 2008 se i díky němu velmi jemně a snadno řídí. Jedinou uživatelskou muškou na kráse je startování vozu, kdy je nutné tlačítko delší chvíli držet. Letmé stisknutí, aby se auto nastartovalo, v Peugeot 2008 nestačí.

Vedle zmíněné vzdušnosti a prostornosti interiéru potěší také řada odkládacích míst. Standardem je také ISOFIX i na sedadle spolujezdce. Zavazadlový prostor je v tomto segmentu velmi slušný, nabízí objem 434 litrů, respektive 1468 litrů po sklopení zadních sedadel.

IMG_20200202_162922
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Tereza otestovala nejsilnější variantu naftového motoru 1.5 BlueHDI s výkonem 130 koní. Řízení modelu Peugeot 2008 je velmi příjemné a snadné. Měkký posilovač v kombinaci s malým volantem si zamilujete především ve městě. Excelentní disciplínou 2008 je pak samotná jízda, na které má zásluhu dobře nastavený podvozek.

Na dálnici Peugeot 2008 nabízí velmi komfortní jízdu a na okresce v zatáčkách slušnou stabilitu. Auto je komfortní, výborně filtruje nerovnosti a při vyšší rychlosti v zatáčkách netrpí náklony karoserie. Peugeot 2008 má komfortní jízdní vlastnosti a nabízí řidičkám opravdu příjemné svezení – ideální i jako auto do rodiny.

Osmistupňová automatická převodovka řadí jistě a motor se v ekonomickém a normálním modu zbytečně nevytáčí. Hodí se tedy i na delší dálniční přesuny. Navíc je varianta 1.5 BlueHDI úsporná. Během testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Finální verdikt o modelu Peugeot 2008? Když přijde na řadu téma výběru nového auta, patří Peugeot 2008 rozhodně k horkým nápadníkům. Umí si získat srdce nejedné ženy. Na tom jsme se v redakci shodly. Učaruje svým designem, překvapí příkladnými jízdními vlastnostmi, moderním a kvalitně zpracovaným interiérem.

„Takový poměr výkon/cena jsem ještě nikde nezažila v tak dokonalý kombinaci. Je to skvělej kousek, kterej mě strašně baví,“ uzavírá Tereza

Kompaktní SUV Peugeot 2008 startuje na částce 378 000 Kč. Testovaná varianta v provedení GT Line stojí 602 000 Kč.

IMG_20200202_162312
Foto: Sabina Kvášová

 

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018