Test Fiat 500X – šarmantní italský crossover

11. 5. 2019

Fiat 500X přišel na trh ve správném čase – při boomu malých SUV a crossoverů. Od začátku to to trefa do černého. Zásluhou toho tvoří model 500X do dnešní doby jeden z pilířů Fiatu a pravděpodobně to tak zůstane i do budoucna. V loňském roce se proto stylový kompaktní crossover dočkal omlazení. Povedený design exteriéru nebylo úplně potřeba měnit, tou hlavní a téměř revoluční novinkou je nástup nových motorizací Firefly se zajímavými parametry. Fiat 500X je stylovka, která míří především na mladou generaci, nás – ženy nebo mladé rodiny. Je to nejlépe jezdící Fiat současnosti!

Díváme se

Fiat nabízí dvě základní designové varianty – Cross Look (testovaná verze) a Urban Look. Ať už padne vaše volba na jakoukoli verzi, obě varianty designově odkazují na nejslavnější italský retro minivůz – Fiat 500. Není tedy divu, že vizáž pětistovky dostal také vůz, který svou filosofií s miniautem vůbec nesouvisí. A je to určitě od Fiatu dobrý tah, neboť i velká a „nafouklá“ 500X vypadá skvěle!

Samotný facelift přinesl decentně přepracovanou přední masku a líbivější grafiku předních Full – LED světlometů (za příplatek) s efektní vlnkou uvnitř světel. Směrovky a mlhovky se přestěhovaly do rohů nárazníku, koncové svítilny mají rovněž novou grafiku. Verze Cross Look disponuje navíc oplastováním coby ochranou spodní části vozu do lehkého terénu. Slušivá 17palcová kola to vše pěkně podtrhují. Na 500X je hodně znát, že sází na svůj styl a musíme konstatovat: „Je prostě sexy“. 😉

Nasedáme

Omlazení vneslo to interiéru příjemnější atmosféru a pocit větší hodnotnosti. Přístrojový štít se prezentuje trojicí tubusů s novou grafikou, přičemž ten prostřední je plně digitální a používá 3,5palcový displej pro zobrazování aktuálních informací o jízdě. K světu vypadá také skvěle padnoucí kožený volant. Ovládací prvky audia, telefonu nebo tempomatu jsou hezky po ruce. Na vrchní straně palubní desky, která je hezky oživena lesklým panelem v barvě karoserie, je umístěn 7palcový dotykový displej inovovaného palubního infotainmentu Uconnect. Panel dostal vyšší rozlišení a reaguje velmi svižně. Škoda jen stále nízkého rozlišení zadní kamery, která tak působí celkem zastarale.

Ve Fiatu 500X se sedí příjemně výše – jeden z atributů, pro která jsou malá SUV tak vyhledávána. Kvůli horšímu výhledu vzad však rozhodně doporučuji investovat do parkovacích senzorů s kamerou. Přední řada sedadel poskytuje dostatek místa ve všech směrech, v druhé řadě nejspíše nebudou mít dostatek místa nad hlavou vyšší osoby. Vzhledem k danému segmentu se to dá ale pochopit.

Fiatem udávaný objem zavazadlového prostoru 350 litrů patří k nejhorším mezi všemi kompaktními SUV. Nepotěší ani absence jakýchkoliv doplňků jako síťky nebo praktických háčků. Na obhajobu nutno podotknout, že dno kufru skrývá plnohodnotnou rezervu.

Jedeme

Největší překvapení a novinka se u nového Fiatu 500X skrývá pod kapotou. Tím jsou nové benzínové motory FireFly. Testovanou verzi poháněl FireFly v nejsilnější verzi – 1,3 DDCT s výkonem 111 kW. Ve spojení s 6stupňovým dvouspojkovým automatem sedí autu jako ulitý. Motor se vyznačuje tichým chodem v nižších otáčkách nejen po městě, ale i mimo něj. Pokud sešlápnete pedál až na podlahu má přeplňovaná jednotka ve vyšších otáčkách vcelku pěkný zvuk. To však neznamená, že se 500X cítí jako sportovec. Dobrý dojem ale na mě udělala jeho hbitost. I v městském provozu na mě SUV od Fiatu působilo čiperně, jako by tam nějaké DNA z malé pětistovky přece jen zůstalo.

Pokud budete chtít jezdit ještě rychleji, musíte se připravit na vyšší hlučnost a také spotřebu. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,4 litru benzinu na 100 km. V reálu počítejte s tím, že se může konzumace paliva vyšplhat i k 9 litrům benzinu v průměru. Běžně se dá jezdit za 7,5 – 8 litrů.

Hodnotíme

Fiat 500X zásluhou modernizace není jen o sexappealu, ale patří mezi jedno z nejpovedenějších malých SUV na trhu. Do karet mu hraje designová inspirace malou pětistovkou, ale také originální interiér nebo vcelku zábavné jízdní vlastnosti.  Fiat 500X zahájil další část svého životního cyklu, a tak věřím, že si i ve stále nabitějším segmentu malých SUV najde hodně zákazníků. Základní cena testované verze začíná na částce 532 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Fiat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018