Test: Fiat Doblo

18. 8. 2010

Testovaly jsme osobní verzi nového Fiat Doblo, která se po 5 letech dočkala redesignu, a to jak v interiéru tak v exteriéru. „Údržbářské“, jak pronesla jedna z redaktorek, Doblo se díky novému designu proměnilo ve velmi zajímavě řešené prostorné rodinné auto, které je uživatelsky velmi přátelské a jasně čitelné.

Díváme se

Vzhled nového Dobla působí robustně a přesto přívětivě. Velké čelní sklo, zaoblené tvary karoserie ohraničené dvouparabolovými světlomety, ze předu téměř offroadový vzhled umocněný protáhlými střešními ližinami (dojem kazí malá 16´ kola), posuvné dveře s integrovanými kolejnicemi ve vozidle po stranách, díky nimž se do vozu snadno nastupuje a futuristicky pojatý vzhled pátých dveří s protáhlými světly na bocích dělají z Dobla nezaměnitelné auto.

palubní deska

Sedíme

Funkční design je vidět i uvnitř vozu. Ovládání je jednoduché a intuitivní. Dvoubarevná palubní deska připomíná interiér Fiat/“ title=“Žena v autě – Fiat“>Fiatu Bravo a obsahuje integrovaný bluetooth komunikační systém, který podporuje dvě nejnovější generace multimediálních systémů: Blue&Me™ a Blue&Me™ – TOM TOM®.

Jednou ze silných vlastností Fiatu Doblo je variabilnost, sedmimístný Fiat Doblo je velmi prostorným autem, který po sklopení třetí (druhé) řady sedadel vytváří velkorysý prostor pro objemnější náklad. Zavazadlový prostor má objem 790 litrů. Vedle toho Fiat nabízí v rámci originálního příslušenství šikovné nosiče na kola či lyže. Ženám cyklistkám, bych osobně doporučila spíše nosník za auto, je to rozhodně pohodlnější než zvedat kolo na střechu.:-)

sedmimístný fiat doblo

Jedeme

Testovaný model měl 2l motor se 135 koňmi pod kapotou. Jízda na dálnici (s tempomatem) byla komfortní. Ovšem když jsme překročily 120km rychlost, ve voze to bylo pořádně slyšet. Větší odhlučnění by Doblu neuškodilo.

Doblo se honosí systémem zavěšení Bi-link, který má tlumit vertikální i horizontální vibrace při jízdě a snižovat hluk. S Fiatem Doblo se můžete dopravit skutečně kamkoliv, vyzkoušely jsme i náročnější kamenitý terén, kde nás zastihl déšť, a i přesto Doblo krásně sedělo na silnici. Další ze silných vlastností nového Dobla je spotřeba, ta se pohybovala pod 6 litry na 100km.

Celkové dlouhodobé úspoře a snižování hladiny emisí napomáhá systém Start&Stop, který vypne motor jakmile zařadíte neutrál a dáte nohu z pedálu spojky. V městském provozu, kdy potřebujete rychle zařadit a stihnout ještě zelenou, to však může být spíš na obtíž.

vypínač systému start and stop u ruční páky

Hodnotíme

Prostorný interiér s velikými okny a s vyvýšeným posedem a s možnostmi variabilního rozdělení v autě patří opravdu k hlavním kladům nového Fiatu Doblo. Doblo patří do té skupiny aut, kam dětský kočárek složíte bez jakéhokoli náročnějšího nakládání. Pro velmi zaměstnanou ženu ideální vůz, který je úsporný a „nafukovací“. Testovaný model Fiatu Doblo byl v nejvyšší možné výbavě (akční cena 484 900 Kč). Nejlevnější verze Nového Fiatu Doblo s 1,4l motorem a devadesáti koňmi pod kapotou se prodává už za 289 900 Kč, což zní dobře. Nadšená však nebudete, když zjistíte, že ve výbavě není ani rádio.

fiat doblo

 

Sdílet článek:

Více na webu Fiat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018