Test Ford Focus Active – kombík s touhou po dobrodružství

1. 10. 2019

Nová generace modelu Ford Focus sklízí letošní rok téměř samou chválu. Ne nadarmo obdrželo titul Auto roku 2019 v České republice. Nový Focus přináší živější design a perfektní podvozek. S verzí Active se neztratíte ani v menším terénu.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Díváme se

Crossovery a malá kompaktní SUV zažívají svoji největší popularitu a v dohledné době to nevypadá, že by se na tom mělo něco změnit. Mnozí z nás však zapomínají na kategorii, která byla svého času velmi populární a dnes je neprávem opomíjena. Ano, jsou to oplastované zvednuté kombíky.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Nejnovějším přírůstkem do této rodiny je také Ford Focus ve výbavě Active. Oproti standardní verzi má snadno zapamatovatelné dva poznávací znaky. Vedle vyšší světlé výšky – v předu o 30 mm a vzadu o 34 mm jsou to plastové ochranné lemy kolem blatníků a podběhů karoserie. Tím výčet prvků exteriéru pro zdolávání terénu sice končí, ale kamení a štěrk si u Focusu Active jen tak neškrtne.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Design nového Focusu se může zdát oproti minulým generacím poněkud méně vyhraněný a originální. Tím však není myšleno, že by byl ošklivý. Právě naopak. Jeho moderní křivky, prodloužená kapota a táhlé full-LED přední světlomety jsou velmi atraktivní. Zadní partie Focusu nesdílí s minulou verzí kromě modrého oválu loga snad ani jeden z designových rysů. Světla jsou širší, níže posazená a označení modelu přes celé zadní víko kufru opticky auto rozšiřuje. Pohledná 18palcová kola vše pěkně podtrhují.

rhdr

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Nasedáme

Z hlediska interiéru se verze Active téměř do puntíku shoduje se standardní verzí Focusu. Výjimkou jsou snad jen praktické gumové koberečky.

V kabině nového Fordu Focus se sedí poměrně nízko, ale velmi pohodlně. Jednou z velkých devíz nového vozu je prostornost a vzdušnost celé kabiny. Pohodlná a dobře anatomicky tvarovaná sedadla poskytují jistou oporu v zatáčkách a svým vzhledem odkazují na verzi Active. Interiéru vévodí až minimalistická palubní deska s 8palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu Sync3. Ergonomie a komfort ovládání si zaslouží jedničku. Jen výhled přes masivní palubní desku může být u menších osob trochu problém.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Zmiňovaný systém je středobodem ovládání médií, navigace nebo funkcí vozu. Ovládat se dá také hlasově a slušně si poradí i s příkazy v češtině. O bezpečnost a pohodlí při zdolávání kratších nebo delších tras se stará nový adaptivní tempomat s udržováním jízdních pruhů a rozpoznáváním dopravní značek. Systém Stop & Go usnadňuje pohyb v koloně, kdy se dokáže rozjet sám z úplného zastavení. Příjemnými doplňky byly v případě testovaného vozu také příplatkový audiosystém Bang & Olufsen, který zní opravdu výtečně nebo HUD displej promítající informace o jízdě na čelní panýlek.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Novinkou v interiéru nového Fordu Focus je také volič automatické převodovky s otočným ovládačem, který výrobce ve svém modelu použil vůbec poprvé. Stranou teď necháme, zda někomu vyhovuje klasický volič převodovky. Je to víceméně o zvyku. Pozitivem však zůstává, že volič opravdu šetří místo mezi řidičem a spolujezdcem. I zásluhou toho je však dost odkládacího místa v přední části – včetně dobře dostupné velké přihrádky na dobíjení mobilu.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Prostor na zadních sedadlech je odpovídající nataženému velkému rozvoru na úrovni 2 700 milimetrů a je ho opravdu dost. Navíc na podlaze vlastně není žádný tunel – možná jen jakási vlnka, takže využitelné je i střední sedadlo a také pohyb v tomto prostoru je velmi pohodlný. Objem kufru činí 1 653 litrů – takže více než dostatek pro čtyřčlennou rodinu.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Jedeme

Ford dává k dispozici pro Focus Active dva motory – jednak dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW (150 koní) s točivým momentem 370 Nm a pak také benzinovou patnáctistovku EcoBoost s totožným výkonem. Testovaná naftová jednotka EcoBlue byla spárována s osmistupňovým automatem. Pokud byste u aktivního Focusu hledali pohon 4×4, budete zklamání. Ford u Focusu Active pohon všech kol nenabízí ani za příplatek.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Samotnou jízdu ovlivňuje především zvolený jízdní režim. Základní nastavení Normal vyhoví všem nárokům, Eco letargicky šetří palivo a Sport drží vyšší otáčky a ždímá z motoru všechny rezervy. Novinkou pro verzi Active jsou jízdní režimy: Slippery pro bahno, sníh a led (specifické nastavení ESC a trakční kontroly limituje protáčení kol, odezva motoru na povel akcelerace je rozvážnější) a Trail pro nezpevněné povrchy dovoluje větší prokluz kol a díky úpravě nastavení ABS i krátké blokování kol (což např. při sjezdu ze strmého kopce na nezpevněném povrchu umožňuje vytvořit si oporu pro brzdění).

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Řízení je přesné s pěknou zpětnou vazbou. Auto s řidičem příkladně komunikuje a podvozek nepouští do interiéru žádné lomození. Reliéf krajiny hezky tlumí. Ne nadarmo platí, že model Focus měl vždy skvělý podvozek. V nejnovější generaci je téměř geniální. Focus boduje také spotřebou. Kombinovaná spotřeba se hravě vleze pod šest litrů nafty na sto kilometrů a jeho dieselový motor je zároveň perfektně tichý – skoro o něm nevíte.

Ford Focus Active kombi 2,0 EcoBlue

Hodnotíme

Nový Ford Focus potvrdil své renomé. Je to skvělé auto. Ve verzi Active navíc s přidanou hodnotou v podobě možnosti vydat se na méně zpevněné povrchy. Dobrý podvozek ve spojení s užitečnými a komfortními vlastnostmi mě přesvědčil, že „aktivní kombíky“ jsou lepší volbou než městské crossovery, pokud již opravdu nepotřebujete obrovské SUV.

Marně hledám důvod, pro který bych upřednostnila klasický Focus před verzí Active. Většinu času sice strávíte s autem v městské džungli, ale pohodlnější nastupování, komfort a možnost jízdy po nezpevněných cestách z mého pohledu nedokáže dynamičtější verze ST Line překonat. Focus Active je autem určeným pro aktivní lidi. Pokud milujete turistiku nebo kolo, s verzí Active se dostanete na všechny začátky vašich zážitků bez toho, abyste museli dělat kompromisy.

Cena testovaného modelu vychází něco málo přes 800 tisíc korun, což není vůbec špatná nabídka.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018