Test holčičího Fordu Focus Kombi

19. 6. 2020

Legendární Ford Focus mám neodmyslitelně spjat s prvním dílem filmu o Bridget Jones. Městské auto, se kterým se můžete vydat s celou rodinou do zasněžené krajiny a nezapadnete… Čas plyne jako voda a Focus už je na trhu 22 let. O jeho nesporných kvalitách svědčí i fakt, že se loni stal českým Autem roku. K nám do redakce se nyní dostala jeho praktická prodloužená varianta Kombi s tříválcovým motorem 1.5 EcoBoost 110 kW.

IMG_3805

Díváme se

Aktuálně je na trhu už 4. generace Fordu Focus, která je ve verzi Kombi o 11 centimetrů delší než jeho předchůdce. Auta, do kterých se toho hodně vejde, máme my holky rády! Samozřejmě je pro nás důležitá nejen praktičnost ale také vzhled.

Ford Focus Kombi na první pohled zaujme svou přídí s dominantní šestiúhelníkovou maskou chladiče a také příplatkovými adaptivními LED světlomety s prediktivním svícením. Součástí tohoto „LED paketu“ jsou i zadní LED světla, tónovaná zadní skla a 17“ palcová kola, dohromady v hodnotě 39 000 Kč. Moderní a atraktivní look testovaného Fordu Focus Kombi s délkou téměř 4,7 metru dotváří metalická příplatková modrá barva Desert Island (+20 900 Kč).

IMG_3814

Nasedáme

Chaotická Bridget Jones by z Focusu měla radost. Maličkosti jako je bezklíčové otevírání a startování, díky kterému mohou klíče zůstat v útrobách hluboké kabelky, bezdotykové otevírání dveří kufru (+ 10 800 Kč) či ergonomická sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda (+18 000 Kč) dělají z Focusu prostě příjemné auto pro dennodenní cestování.

Řidičky se studenýma rukama jako jsem já ocení vyhřívaný volant, jež je součástí testované výbavy Titanium. A nejen maminky s dětmi uvítají plastové vyjíždějící chrániče dveří, které zabraňují „zářezům a škrábancům“ při vystupování z vozu. Ty jsou pro změnu součástí příplatkové sady City. V té nechybí parkovací asistent a zadní kamera s panoramatickým obrazem (+11 500 Kč).

Přiznám se, že interiér na mě zapůsobil svými jednoduchými liniemi a snadným ovládáním. Jen měkčených plastů bych si dokázala na dveřích a středovém tunelu představit ještě trochu více.

Uprostřed palubní desky se nachází 8“ palcová obrazovka infotainmentu s pěknou a hlavně přehlednou grafikou. Příplatkový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory hraje bezvadně (+8 300 Kč). Interiér doplňuje otočný volič automatické převodovky na středovém panelu.

Zavazadlový prostor testovaného Focusu Kombi je ideální a nabízí 608 litrů objemu, po sklopení zadní řady sedadel až 1 653 litrů.

IMG_3819

Jedeme

Specialitou testovaného Fordu Focus Kombi je benzinový tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru s výkonem 110 kW (150 koní).

Pokud ve Vás slovo „tříválec“ vzbuzuje rozpaky a nepříjemné vzpomínky na chvějící se auto například při čekání na zelenou, pak vás můžeme rovnou uklidnit. Tříválec je u Focusu naprosto komfortním motorem, skvěle odhlučněným a s velmi kultivovaným chodem. Díky němu je Focus rodinný univerzál s dostatečnou jízdní dynamikou (točivý moment 240 Nm při 1 600 ot./min.).

IMG_3815

Vedle příjemné agility tohoto rodinného kombíku musím pochválit také podvozek s odpružením, který krásně kryje nerovnosti vozovky. Ford Focus Kombi se svou vahou o hmotnosti 1,4 tuny velmi dobře sedí v zatáčkách. Od prvního okamžiku se mi auto velmi dobře řídilo. Focus je snadno ovladatelný a také předvídatelný.

Pohodovou jízdu zpříjemňuje osmistupňová automatická převodovka, která řadí hladce a plynule. Během dlouhých štacích se vyplatí adaptivní tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, který umí mimochodem snížit rychlost podle značky omezující rychlost. Součástí příplatkového paketu Assist 2 (+16 000 Kč) je také předkolizní asistent či asistent vyhýbacího manévru. Ford Focus Kombi je tak vybaven těmi nejchytřejšími bezpečnostními asistenty a umí předvídat.

Svou hospodárností řadím 1.5 EcoBoost spíše k průměru. Spotřeba benzinu se po týdenním testování ustálila na hodnotě 7,4 litrů na 100 kilometrů. Výrobce dokonce udává 7,5 litru.

IMG_3798

Hodnotíme

Ford Focus Kombi je povedené auto. Překvapivě agilní tříválec 1.5 EcoBoost 110 kW s optimálním naladěním podvozku potěší svým vyladěným a kultivovaným chodem. Umí zvednout náladu, stejně jako holčičí film s příběhem Bridget Jones.

Cenné body Focus Kombi sbírá také díky snadnému řízení, jednoduchému ovládání a příplatkovým vychytávkám v podobě chrániče dveří, bezdotykovému otevírání zadních dveří nebo vyhřívanému volantu. Jízda s adaptivním tempomatem s inteligentním asistentem rychlosti je na delších cestách k nezaplacení. Bezpečnostní asistenti ve Fordu Focus pracují skutečně na jedničku. Cena za nás odpovídá kvalitě.

Ford Focus Kombi (1.0 EcoBoost 100k) startuje na ceně 399 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.5 EcoBoost 110 kW ve výbavě Titanium stojí 605 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala na 810 400 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018