Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Test Honda Civic 4D 1.6 i-DTEC – bude vás bavit

28. 2. 2019

Poslední generaci Hondy Civic hatchback s naftovým motorem jsme již testovali. Na Civicu jsme ocenili nejen její skvělé jízdní vlastnosti, ale také praktičnost a celkovou univerzálnost, které ji staví na vrchol svého segmentu. Jak model Honda Civic v provedení sedan praktický?

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Díváme se

Desátá generace Civicu vzbudila svým svébytným vzhledem mnoho kontroverzí. Netradiční tvary prostě nesednou každému. Celým vozem se táhnou netypické linie, které vrcholí v zadní části. Nelze jim ale upřít originalitu a sportovní nádech. Na první pohled je jasné, že pod tento design se evropský výrobce nepodepsal. Verze sedan se svými vnějšími tvary dosti podobá hatchbacku. Zadní část vozu je samozřejmě delší a elegantně klesá.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Nasedáme

Před „pracovištěm“ řidiče se rozprostírá digitální přístrojový štít, který sdružuje otáčkoměr a rychloměr do jednoho celku. Hlavní funkce vozidla a ovládání médií je řešeno prostřednictvím dotykového displeje. Přestože na něm výrobce v nejnovější generaci zapracoval, na evropskou konkurenci ztrácí svou zastaralou grafikou a krkolomným ovládáním.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Na tyto výtky lze ale po usednutí za volant snadno zapomenout. Interiér příjemně obklopí a pojme. Honda Civic je především řidičské auto. Všechny ovládací prvky jsou po ruce, řadící páka je příjemně krátká s přesnými dráhami. Cítila jsem se být součástí vozu. Vnitřního prostoru je dostatek, stejně tak i pro cestující a zadních sedadlech ve všech směrech.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Verze sedan je v porovnání s hatchbackem možná elegantnější, ve výsledku však o něco méně praktická. Zavazadlový prostor není malý – vejde se do něj 519 litrů nákladu. Limitujícím faktorem je však velikost pátých dveří. Pokud se rozhodnete převážet větší předměty, tak se dovnitř nevejdou. Zadní sedadla lze sice sklopit zatažením úchytů v zavazadlovém prostoru, takže delší předměty se dovnitř vejdou, ale rozměry dveří zůstanou handicapem.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jedeme

Testovaný sedan měl pod kapotou stejný agregát jako testovaný hatchback. Nový čtyřválec 1.6 i-DTEC s nepříliš oslnivým výkonem 88 kW a točivým moment 300 Nm. Plně však postačuje i na tak velké auto. Naftová 1.6 je jediným vznětovým motorem v nabídce Civicu a není to rozhodně jeho slabinou.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Pokud se chcete z nějakého důvodu vyhnout vynikajícímu a přeplňovanému benzinu 1.5 l, odměnou vám bude především skvělá kombinovaná spotřeba kolem 5 litrů nafty na 100 kilometrů. Motor je kultivovaný a dobře odhlučněný, ale zvukový komfort je přesto nižší než v benzinových verzích.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jízdní vlastnosti? Parádní disciplína Civicu. Honda miluje zatáčky. Jinak tomu není ani v případě naftové verze. Podvozek je vynikající a dokáže hltat zatáčky obdivuhodným tempem. Řízení je komunikativní, chování vozu je jisté a jasně čitelné. Podvozek navíc velmi dobře filtruje nerovnosti.

Hodnotíme

Honda Civic je jedním z nejlépe jezdících sedanů nižší střední třídy na trhu. Čtyřdveřová verze s naftovým motorem jen potvrdila naši dřívější chválu. Desátá generace Civicu je dospělé auto, které exceluje svými jízdními vlastnostmi. Pro spořivé pak naftový motor znamená skvělé provozní náklady. Tedy, pokud jste ochotni přistoupit na cenovou politiku Hondy. Na naftový Civic potřebujete nejméně 569 900 Kč. Testovaný model v provedení Elegance pak stojí 629 900 Kč. Je to za hatchback nižší střední třídy moc? Za takhle dobrý rozhodně ne.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018