Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Test: hravá Toyota Yaris Cross

2. 5. 2022

Jak se jezdí s Nejlepším městským autem roku? Toyota Yaris Cross ovládla tuto kategorii v mezinárodní anketě Světového auta roku. Naše redakce nemůže s hodnocením zůstat pozadu, a proto uveřejňujeme test, čím udělala Toyota Yaris Cross dojem na nás. Kromě města byl Yaris Cross důkladně prověřen i v drsných sněhových podmínkách.

IMG_9099
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Svými kompaktními rozměry je Toyota Yaris Cross jako dělaná do víru města. Celkem 4,1 metru dlouhý a 1,7 metru široký crossover s přehledem manévruje v křivolakých uličkách i najde místo k zaparkování.

IMG_9101
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Design přídě navozuje pozitivní emoce. Usměvavá maska šperkovaná příplatkovými Bi-LED světlomety budí na první pohled sympatie mnoha žen. Roztomilý look kompaktního crossoveru se povedl.

V provedení s červenou barvou karoserie, černou střechou a na velkých 18palcových kolech s kontrastním lakováním nejde Yaris Cross přehlédnout, a to se přitom nejedná o nějaké obrovské „esúvéčko“. Sluší mu to ve městě, ale i na zasněžené silnici. Posuďte sami. 🙂

IMG_9131
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

Také interiér působí nápaditě a útulně. Může za to kombinace výborného výhledu na silnici, hezkého designu, příjemného ambientního osvětlení a logického upořádání palubní desky. Volit je možné ze čtyř druhů interiéru. Přiznám se, že se mi design interiéru velmi líbil, ale použité plasty byly na dotyk tvrdší.

IMG_9125
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Uprostřed palubky se nachází velký, 9“ dotykový displej s infotainmentem. Doménou nového Yarise Cross je bezchybně fungující online konektivita a spárování s chytrým telefonem!

Téměř neviditelný úložný prostor hned pod ústřední obrazovkou je praktickým místem pro odložení mobilu. Bezdrátové nabíjení se nachází ještě o patro níže.

Řidičky, které si rády zpívají na cestě nebo poslouchají hudbu, ocení prémiový audiosystém JBL s 8 reproduktory.

K sebevědomému pocitu za volantem přispívá také head-up displej za digitálním přístrojovým panelem v zorném poli řidičky.

IMG_9123
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Toyota Yaris Cross je ideální auto pro páry nebo jako druhé auto do rodiny. Posádka vepředu má mnoho místa kolem sebe, druhá řada sedadel se dvěma ISOFIXy je optimální především pro převážení dětí.

Prakticky řešený kufr nabízí objem 320 litrů, nehybridní verze pak ještě o 77 litrů víc.

IMG_9120
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Jedeme

Atraktivní Yaris Cross není crossoverem jen „na parádu“. Potvrzeno! Díky pohonu všech kol s ním můžete zvládnout i náročnější terén. Tento kompaktní crossover zasněžený kopec nebo blátivou cestu projede s grácií.

IMG_9129
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Do redakce se nám dostala z pohledu univerzálního užití vůbec nejzajímavější motorizace a automatickou převodovkou e-CVT s plynule měnitelným převodem.

Hybridní ústrojí se skládá z benzinového tříválce o objemu 1.5 (88 koní) s dvou elektromotorů (80 koní), které zajišťují pohon všech kol. Dohromady tak Toyota Yaris Cross nabízí výkon 116 koní.

Z nuly na 100 kilometrů v hodině to Yaris Cross umí lehce pod 12 vteřin.

Výkon 116 koní dělá z testovaného Yarise Cross velmi hbitý model. Dobře sedí v zatáčkách a překvapí velmi komfortními jízdními vlastnostmi. Objevila jsem jen pár maličkostí. Naladění podvozku je tvrdší a už tradičně je třeba počítat s hlučnějším projevem tříválce při přeřazování automatické převodovky.

IMG_9134
Toyota Yaris Cross: v režimu ECO přístrojovka zezelená

Ke kladům testovaného Yarise Cross bezesporu patří již zmíněná možnost pohonu všech kol. To nebývá v segmentu načančaných crossoverů běžné. Čtyřkolka nabízí zajímavou alternativu pro řidičky, které se chtějí s autem vydávat i na náročnější cesty nebo do zasněžených hor tak jako my. 🙂

Dalším důvodem, který Yaris Cross odlišuje od ostatních konkurentů v segmentu crossoverů, je bohatá základní výbava s bezpečnostními asistenty.

IMG_9133
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Standardem tak je adaptivní tempomat, nouzové brzdění, sledování jízdy v pruhu, čtení značek nebo automatické přepínání dálkových světel.

Zcela unikátní v tomto segmentu je přítomnost středového airbagu. Ten chrání cestující vpředu proti vzájemné srážce. Připlácí se za parkovacího asistenta nebo sledování mrtvého úhlu.

Celková spotřeba je závislá na jízdním stylu. To samozřejmě platí i pro testovaný Yaris Cross. Výrobce udává hodnotu těsně pod 5 l/100 km. Nám se u této čtyřkolky během týdenního, bezkompromisního testování „město-dálnice-horské okresky“ podařilo dosáhnout hodnoty 5,9 l/100 km. To je na čtyřkolku velmi slušná hodnota.

IMG_9093
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Hodnotíme

IMG_9096
Toyota Yaris Cross: foto Žena v autě.cz

Toyota Yaris Cross mě svým univerzálním pojetím a uživatelským komfortem moc bavila.

Je to pohledné auto, které je pohodlné a na crossover až překvapivě prostorné. Čiperné, bezpečné auto, které z každé řidičky udělá sebevědomou ženu za volantem. S pohonem všech kol hravě zvládne třeskuté plískanice i v horách.

Toyota Yaris Cross začíná na ceně pod půl milionem korun (455 000 Kč za 1.5 Dynamic Force 125 k 6st. man. převodovka FWD benzin). Žena v autě otestovala hybridní verzi s pohonem všech kol a vyšší výbavou Comfort v ceně 635 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018