Test hybridní Hyundai Kona

29. 6. 2020

Crossovery jsou cool! Ne náhodou se jejich nabídka čím dál více rozšiřuje. Hyundai modelu Kona věří. Před třemi lety tento městský crossover uvedl a nyní v něm rozvíjí ty nejmodernější pohony a technologie. Redakce magazínu Žena v autě.cz právě teď otestovala model Hyundai Kona s hybridním pohonem. Čím dokáže nás ženy skutečně oslovit?

IMG_2797

Díváme se

Vzhled crossoveru Hyundai Kona se spalovacím motorem se nám líbil už před 2 lety a kupodivu look jeho nové hybridní varianty opět vzbudil naši pozornost. A to se vizuálně jednotlivé verze téměř v ničem neliší! Kona je výrazný, neokoukaný městský crossover s velkou dávkou individualizace.

Specifická příď s dvojitými LED světlomety Konu maximálně odlišuje. Při pohledu zboku vynikne 4,1 metru dlouhá Kona díky svému oplastování a 18“ kolům. Krásná modrá barva laku Koně dokonale padne. V kombinaci s kontrastní černou střechou vypadá Kona jako velká parádnice.

IMG_2787

Nasedáme

V interiéru Kona nabízí přehlednost, dobrý výhled a praktičnost. Ke kvalitám hybridní Kony patří jednoduché ovládání všech funkcí infotainmentu. Použité materiály a kvalita použitých plastů rozhodně není špatná.

Za multifunkčním volantem se nachází příplatkový 4,2“ palcový displej s budíkem rychlosti a budíkem ekojízdy (namísto otáčkoměru). Právě zde je zobrazen tok energie, stav systémů aktivní bezpečnosti, zbývající dojezd, aktuální a průměrná spotřeba, navigační pokyny nebo venkovní teplota.

ddd

Uprostřed palubní desky se nachází audio systém se 10,2“ dotykovým displejem. Díky Screen Mirroring s funkcí Android Auto a Apple CarPlay jde „zrcadlit“ oblíbenou muziku. Mobil jde v Koně dobíjet bezdrátově. A volant padne do ruky a je dokonce vyhřívnaný. Další příznivou službou je LIVE Services na pět let zdarma, která nabízí v navigaci aktualizované informace o cenách benzinu, čerpacích stanicích a parkovacích místech.

Prostorná je Kona tak akorát. Dokáži se Konu představit jako naprosto ideální auto pro singles nebo jako druhé auto do rodiny. Zavazadlový prostor nabízí dostatečných 544 litrů objemu.

MG_2779

Jedeme

Stačí zmáčknout tlačítko startování (klíče mohou zůstat po celou dobu v kabelce) a palubní počítače se probudí. Kona startuje tiše a v prvních kilometrech jede, jako když fouká jarní vánek. Motor není u testovaného hybridu pochopitelně vůbec slyšet.

Testovaná Kona Hybrid s benzinovým motorem 1.6 (výkon 105 koní) v kombinaci s elektromotorem (výkon 43,5 k) dohromady nabízí výkon 104 kW, odpovídající síle 141 koní a točivý moment 256 Nm.

Lehká baterie o napětí 240 V zajištuje chod elektromotoru v nízkých rychlostech a pomáhá při akceleraci. V nízkých rychlostech Kona jezdí na elektřinu a brzděním – rekuperací se dobíjí. Při jízdě v nízkých rychlostech po městě je to velmi sympatická jízda. Podle aktuální řidičské nálady je možné volit z několika jízdních režimů jako je režim Sport nebo Eco.

aa

Výkon je ideální na běžné ježdění. Zběsilou jízdu od ní však rozhodně nečekejte. Ostatně zrychlení z nuly na sto za 11,6 sekundy je toho dokladem. Pochválit si zaslouží 6stupňová dvouspojková automatická převodovka kvůli svému plynulému řazení.

K významným pomocníkům přispívajícím k bezpečné jízdě patří hlídání jízdního pruhu, parkovací asistent nebo hlídání mrtvého úhlu. Velmi šikovný je adaptivní tempomat, který ve městě nabízí navíc upozornění na rozjíždějící se kolonu. Když zrovna stojíte v zácpě a věnujete se například dětem (nebo mobilu), Kona upozorní na před vámi se rozjíždějící se auto. Takový asistent mi přijde velice praktický.

S lehkou nohou na pedálu se dá s Konou jezdit skutečně velmi ekonomicky. Ve městě vychází spotřeba klidně pod 5 litrů, ovšem na dálnici se pohybuje kolem 7 litrů na 100 kilometrů.

P2070285

Hodnotíme

Design a technologie. To jsou 2 oblasti, které nás na nové hybridní Koně opravdu baví. Vzhled se povedl a budí sympatie. Každé ženě pak bude imponovat její technologická vyspělost, která je uživatelsky velmi příjemná.

Palubní počítač informuje o aktuálním toku energie nebo stavu systémů aktivní bezpečnosti. Automatická převodovka hladce řadí. Ve městě sbírá Kona body svou tichou a ekonomickou jízdou. Navíc nemusíte trávit čas u nabíječky jako u elektromobilů nebo plug-in hybridů, auto se dobíjí samo. Jako druhé auto do rodiny nebo jako reprezentativní auto pro ženu do práce je Kona velmi zajímavý kousek.

Jen mimo město si Kona řekne o více paliva. Hyundai Kona Hybrid startuje na ceně 539 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018