Test hybridní Škody Superb iV 1.4

15. 5. 2020

Manažerský kombík Superb je už od začátku tisíciletí vlajkovou lodí automobilky Škoda. Třetí generace velmi úspěšného modelu prošla loni redesignem. A protože naší éře vládne hon za nízkými emisemi, přijíždí úplně poprvé tento zkrášlený Superb také s označením iV jako jako plug-in hybrid. Žena v autě.cz testovala kvality prostorného kombíku s dojezdem až 60 kilometrů na elektřinu.

IMG_3727

Díváme se

Jaký je náš první dojem z hybridního Superba? Omlazený Superb Combi si zvenku ani přes „kosmetické“ úpravy s předchozími variantami na silnici nespletete. Červená barva karoserie Velvet Red navíc budí ty správné „vzrušující“ emoce. Zádi nově dominují vyskládaná písmena ŠKODA a full LED světlomety s elegantní chromovou lištou. Štítek iV dává tušit, že jde o 1. plug-in hybrid automobilky Škoda… Kde proboha ale je otvor na kabel? Marně jsem auto obcházela, civěla do dvířek u palivové nádrže a … Ano, škrabka na námrazu tam je, ale otvor na nabíjení nikoliv…

IMG_0567

Po dalších několika vteřinách mi konečně došlo, že nový plug-in hybridní Superb „zástrčku“ skrývá v přepracované masce s výklopnou částí. Heuréka!

Integrace nabíjecího konektoru Mennekes do plné přední masky se skutečně povedla na jedničku. Příď má také nový nárazník a je ohraničena LED světlomety s corner funkcí, které do zatáček s příplatkovými Martixy dokonale svítí.

IMG_3731

Nasedáme

Temnému interiéru výbavy Style dominuje 9,2“ široký displej palubního infotainmentu s 3D navigací a ovládáním gesty. Palubní deska je jednoduše a ergonomicky navržena. Každá řidička se s ní sžije raz dva. Zpracování materiálů a použití měkčených plastů odpovídá nejprestižnějšímu modelu automobilky. Za nás rozhodně palec nahoru.

Informace o tom, jaký je stav baterie, kdy jedete na benzinový motor a kdy naopak na elektřinu nebo ji rekuperujete, je možné sledovat, jak na velké obrazovce, tak na digitálním palubním počítači. Vítaným pomocníkem v rámci elektrojízdy jsou také on-line služby Škoda Connect, informující o aktuální situaci na silnicích, cenách benzinu, apod.

Po usednutí za multifunkční volant jsem vedle automatické převodovky na středovém panelu našla vedle voliče jízdních režimů také nová dvě tlačítka. Jedno aktivuje čistě elektrický režim jízdy, díky kterému jde elektřinu „schovávat“ například pro jízdu ve městě a druhé, které aktivuje režim sportovní. Po týdenním testování ale jedním dechem dodávám, že výrazné sportovní ambice Superb Combi iV postrádá. Na běžný provoz (s častými cestami po městě) a komfortní cestování na dlouhé služební trasy či cesty s rodinou je ale tato motorizace jako naprosto ideální. IMG_3718

Na prostornost pro skutečně všechny členy posádky jsme si už během těch let v Superbu zvykli. Plug hybridní model Superb iV není výjimkou. Vepředu i vzadu posádku zhýčká svou vzdušností a pohodlnými sedačkami. Vzhledem k přítomnosti baterie pod zadními sedadly a palivové nádrže pod kufrem je zavazadlový prostor menší než u Superbů na konvenční pohon (660 litrů). Kufr u Superbu Combi iV tak je 510 litrů. Výhodou je jeho automatické otevírání, když máte plné ruce zavazadel pomocí tzv. virtuálního pedálu.

IMG_3720

Jedeme

Že je Škoda Superb Combi iV plug-in hybridním vozem znamená, že kombinuje klasický benzinový motor (1.4 TSI) s výkonem 156 koní (115 kW) a elektromotor o výkonu 115 koní (85 kW). Testovaný Superb Combi iV doplňuje dále baterie o maximální kapacitě 13 kWh. Celkový výkon Superbu iV pak nabízí 160 kW a kroutící moment 400 Nm. Díky tomu Superb Combi iV disponuje skutečně příkladnou akcelerací. Starty na semaforu a rychlé rozjezdy jsou silnu stránkou tohoto manažerského vozu a rodinného kombíku v jednom.

Reálně to vypadá s elektrojízdou tak, že při plně nabité baterii dojedete cca 55 km na elektřinu. Emise CO2 u Škoda Superb Combi klesají na hodnotu 37 g/km. Právě tato hodnota je důvodem, proč můžete se Superbem parkovat zdarma v modrých zónách v centru měst. To je pro mnohé z nás vítaný benefit. O absensi silniční daně či dálničních poplatků nemluvě.

Mě reálně baterie stačila na popojíždění ve městě na jeden den. V čistě elektrickém režimu se spotřeba pohybovala kolem 18 kWh/100 km. Pak už jsem měla na výběr dobít auto kabelem anebo využít benzinového motoru. Využila jsem tedy nabíjení auta během pracovní doby. Z obyčejné „domácí“ zástrčky (výkon 2,3 kW) se Superb iV nabil za 5 hodin. Když jsem si nabíjení takto pěkně naplánovala během práce, nijak mě doba nabíjení neomezovala.

IMG_0556

Jízda v Superbu Combi iV je krásně tichoučká a komfortní. Šestistupňová automatická převodovka DSG řadí hladce a plynule. Novinkou je zde režim převodovky B. Ano, spouští se přesně tak, jako kdybyste si u automatu chtěli řadit podle svého. Jakmile přeřadíte to režimu B, Superb iV více rekuperuje a zarantněji brzdí.

Když byla baterie téměř vybitá, jezdila jsem „neekologicky“ na benzin. Ruku na srdce, Škoda Superb 1.4 TSI není na dálnici žádný sporťák, ani řezač zatáček. Jeho kvality jsou jinde. Nabízí rozvážný styl jízdy. To myslím řidičkám bude vyhovovat. Tak jako já budou jistě spokojeny s prací adaptivního podvozku DCC s Driving Mode Select a především režimem „obláčku“. Komfortní „houpavý“ režim Superbu si mě získal už dávno. Kombinovaná spotřeba se při jízdě na benzin pohybovala kolem 8 litrů na 100 kilometrů.

IMG_3735

Škoda Superb iV je moderní, ekologické a také maximálné chytré auto. S téměř pětimetrovým kombíkem (4,7 m) jde velmi snadno parkovat. Důvodem jsou dynamické naváděcí linie v zadní kameře promítané na obrazovku a také parkovací asistent, který umí sám zaprakovat příčně i podélně. V případě, že hrozí „ťuknutí“, dokáže sám zasáhnout do řízení a zabrzdit.

Velmi praktický je také prediktivní tempomat, který umí automaticky upravovat rychlost podle omezení rychlosti na dopravním značení. Asistent jízdy v koloně dokáže auto v zácpě řídit takřka sám. Nechybí ani front assist zabraňující čelní srážce, asistent změny jízdního pruhu sledující mrtvý úhel vozu nebo asistent pro jízdu v pruzích. Ten dokáže v rychlostech vyšších než 60 kilometrů v hodině upozornit, pokud dochází k přejetí pruhu bez zapnutých směrovek.

IMG_3716

Hodnotíme

Pro manažerky a manažery, často se pohybující s autem ve městě, nebo rodiny s dětmi, které ve velkoměstě bydlí, je nová Škoda Superb iV zajímavá alternativa. Nulové náklady za parkování ve městě a rovněž nižší provozní náklady mohou být při finálním rozhodnutí o ideálním autě důležitým jazýčkem na vahách. Spolehnout se můžete na širokou paletu bezpečnostních pomocníků, logičnost ovládání a pohodlné cestování vůbec.

Škoda Superb je optimální adept na reprezentativní manažerský vůz s plug-in hybridním pohonem v poměru cena/výkon. Pravda, šedesáti kilometrový dojezd a výkon by mohl klidně být ještě trochu delší ale na vůbec první mladoboleslavský hybrid, je to skvělý výsledek. Vlajková loď automobilky Škoda model Superb iV startuje na ceně 921 900 Kč, s testovanou výbavou Style bez příplatků za 968 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018