Zdroj: Žena v autě.cz

Test hybridního Jeepu Wrangler 4xe

7. 2. 2022

Americký off-road v evropském balení. Jak jinak nazvat legendární Jeep Wrangler, který je už v Evropě dostupný jen jako plug-in hybrid. O jeho popularitě svědčí aktuální nominace v anketě Světového ženského auta roku. Naše redakce právě teď přináší hodnocení tohoto modelu, jak jinak než ženským úhlem pohledu. 

IMG_8911
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Díváme se

Kulaté světlomety a sedm otvorů v masce (značící 7 světadílů, které Jeep dokáže zdolat) jsou pro tuto ikonickou značku jasným poznávacím znamením. Testovaný Wrangler neztratil nic ze svého dobrodružného espritu, jakým dokáže už od roku 1941 vysekat nejednoho řidiče z ledajaké blátivé bryndy.

IMG_8914
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Na Jeepu Wrangler se mi líbí jeho univerzálnost. Ve městě mu to sluší. Ať už si o logice ježdění se čtyřkolkami ve městě myslím cokoli.

Jeho doménou je samozřejmě terén. I aktuální 4. generace Wrangleru se dokáže brodit deklarovanými 76 centimetry vody a díky vysoké světlé výšce (24 cm) umí projet kdejakým terénem.

A ještě jedna věc. O nás ženách je známo, že milujeme kabriolety. Při troše zručnosti jím Wrangler může být… Všechny dveře včetně střechy totiž jdou odmontovat a využít open-air varianty vozu.

IMG_8941
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Nasedáme

Přiznám se, že mi dělá vyloženou radost občas praštit dveřmi. Mému (zejména mužskému) okolí už méně. Zvláštní kolik mužů je na to prásknutí dveří auta tak háklivé. Přitom to fakt nedělám záměrně. U Wrangleru je prásknutí dveří dokonce žádoucí. 🙂 Stejně jako například u „géčka“ od Mercedesu.

IMG_8946
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Interiér odkazuje na předchozí generace a člověk má tendenci se v něm cítit jako v kokpitu menšího letadla. Všude samé čudlíky a dvě řadicí páky: levá k ovládání diferenciálu a nastavení pohonu 4×4 a pravá k nastavení automatické 8stupňové převodovky.

Z auta je skvělý výhled, což napomáhá bezpečnému pocitu během jízdy.

O tom, že jede testovaný Wrangler s dobou svědčí „výstřelky“ naší doby v podobě navigace, klimatizace nebo například nastavení jízdy na elektřinu.

Podle situace a aktuální řidičské nálady je možné volit z několika jízdních režimů. Čistě elektrický, hybridní, režim E-Save (kdy se baterie šetří, až to bude třeba) a E-Charge, kdy se akumulátory dobíjí spalovacím motorem.

Pro celou posádku je ve Wrangleru poměrně dost místa, a to i na zadních sedadlech, kde jsou ukryté baterie. Kufr se otevírá praktickými dveřmi s možností spodního nebo horního nandávání zavazadel. Zavazadlový prostor je veliký a nabízí 548 litrů objemu.

IMG_8932-1
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Jedeme

Aby Jeep splnil emisní kvótu ukrývá se pod jeho ikonickou kapotou benzinový motor kombinovaný s elektromotorem.

Konkrétně se jedná o přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr (200 kW při 5250 ot./min a točivý moment: 400 Nm při 3000 ot./min) s dvěma elektromotory. První elektromotor (výkon 45 kW a 53 Nm) se stará o startování motoru a dobíjení baterie motorem. Druhý elektromotor (výkon 107 kW a 245 Nm) pohání během jízdy na elektřinu. Systémový výkon Wrangler uvádí 280 kW.

IMG_8944
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Je až k neuvěření u tohoto téměř 2,4 tuny vážícího „drobečka“ s jakou nenuceností se tento obr dokáže uvést v pohyb. Rozjezdy jsou tiché a plynulé. Zrychlení z 0 na 100 km/h Wrangler dosáhne za 6,5 vteřiny.

Jak je na tom Wrangler s dojezdem na elektřinu a nabíjením? Na jedno nabití ujede 40-45 kilometrů. Akumulátor má kapacitu 17,3 kWh. Nabíjení například ve wallboxu Wrangler zvládá do 3 hodin.

Na nízkoemisní espézetky hybridní Wrangler bohužel nedosáhne. Výrobcem deklarované emise činí 79 až 94 gramů na kilometr.

IMG_8939
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Testovaný Wrangler 4xe je nefalšovaná čtyřkolka s pohonem všech kol, s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukční převodovkou a vzadu se samosvorným diferenciál pro lepší trakci. V terénu elektromotor zajišťuje okamžitý přísun točivého momentu.

Naopak během jízdy po dálnici ve vyšších rychlostech jsou znát horší aerodynamické vlastnosti auta. Wrangler je autem do nepohody a náročného terénu.

Při průjezdu zatáčkou ve vyšších rychlostech jsem trochu bojovala s přetáčivostí kol. Univerzální, celoroční pneumatiky při jízdě po zledovatělém sněhu také nebyly zrovna ideální.

IMG_8936
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Hodnotíme

IMG_8923
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Nový Wrangler dělá čest svému jménu. Je to plnohodnotná čtyřkolka. Dokáže plnit vysoké řidičské nároky ve velmi náročném terénu. Vzhledem ke své bohaté historii a ikonickému designu je ozdobou i ve městě. Díky plug-in hybridnímu pohonu a nižším emisím mu město rozhodně není zapovězeno.

Jak už to u těchto obrovských offroadů bývá, je třeba počítat s adekvátní spotřebou. Wrangler si řekne při vybité baterii v průměru o 10 litrů. V kombinovaném režimu s naplno využívaným elektrickým pohonem se pak spotřeba pohybuje kolem 3,5 litru.

Wrangler je stylovka a té odpovídá i cenovka. 🙁 Cena testovaného modelu Jeep Wrangler s plug-in hybridním motorem 2.0 4xe PHEV s výbavou 80th Anniversary se vyšplhala na 1 807 900 Kč.

IMG_8911-1
Sdílet článek:

Více na webu Jeep

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018