Test hybridního SUV Peugeot 3008

22. 2. 2021

Žena v autě otestovala hybridní Peugeot 3008 ještě před jeho faceliftem. Jak jezdí Peugeot 3008 s pohonem všech kol, který nyní jezdí částečně na elektřinu? Komu může dávat tento plug-in hybrid smysl?

IMG_5754

Díváme se

Jak  poznat „starou“ 3008 od té „nové“ po faceliftu? Starší „třitisíceosmička“ má útlejší masku a výraznější a více tvarované světlomety. V rámci nejvyšší výbavy GT stojí  testovaný model na pěkných 19“palcových kolech.

Hybridní Peugeot 3008 od toho klasického (na konvenční motor) na první pohled prakticky nepoznáte. Skutečnost, že se jedná o hybrid, prozrazuje jen druhé víčko „nádrže“ a štítek HYBRID4 na zadních dveřích.

IMG_5364

Nasedáme

V interiéru umí Peugeot 3008 zhýčkat velkým pohodlím. Vyhřívaná sedadla s několika způsoby pulsní masáže jsou příjemná. Použité materiály jsou kvalitní a je radost se jich dotýkat. Interiér jde provoňet jednou ze 3 vůní.

Z vozu je velmi dobrý výhled na to, co se děje na silnici. Ani palubní deska i-Cockpit s 8palcovou dotykovou obrazovkou a ovladači na „klavírní“ liště neztratila v testovaném modelu nic ze svého sexappealu. Hybridní Peugeot 3008 má jen o tlačítko s bleskem navíc! Pod obrazovkou se totiž nachází ovladač elektrické jízdy.

Přístrojový počítač s 12“ palcovou obrazovkou je digitální a nabízí různé způsoby zobrazení údajů týkající se spotřeby, rychlosti, navigace, audia apod.

Peugeot 3008 je prostorný a ideální pro 4člennou rodinu. Dětské autosedačky se do něj krásně vejdou a děti kolem sebe mají dostatek prostoru a bezpečí. Kufr hybridního Peugeotu 3008 nabízí 520 litrů objemu. Místo rezervy je skrýš na dobíjecí kabely a také baterie samotná.

IMG_5764

Jedeme

K neodmyslitelným plusům hybridního Peugeotu 3008 patří (díky nízkým emisím CO2 s hodnotou 34 g/km) výhoda parkování zdarma ve velkých městech a nulová platba za dálnice. Plug-in hybrid Peugeot 3008 se velmi jemně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje.

K bezpečnému pocitu z jízdy přispívají také šikovní pomocníci v podobě asistenta sledujícího prostor před vozidlem se samočinným brzděním, aktivního vedení v jízdním pruhu, sledování slepých úhlů nebo adaptivního tempomatu.

Testovaný Peugeot 3008 GT Hybrid4 má rovnou 3 motory. Kombinuje výkon benzinového čtyřválce 1.6 PureTech o výkonu 147 kW/200 koní (točivý moment 300 Nm) s dvěma elektromotory (vpředu na nápravě s výkonem 81 kW/110 koní, a druhý pohání 83 kW /112 koňmi zadní kola). Dohromady pak 3008 nabídne výkon 300 koní (s max. točivým momentem 520 Nm).

Na tichoučký rozjezd na elektřinu jsem si v Peugeot 3008 velmi snadno zvykla, stejně tak jako na hladkou práci 8stupňové automatické převodovky. Na rozdíl od klasické verze je tu na převodovce ještě režim B, který se projevuje silnější rekuperací a rychlejším nabíjením baterie při vyšlápnutí plynu.

IMG_5748

Zejména ve městě s klidnou nohou na pedále jde jezdit ekologicky na elektřinu. Celkový reálný dojezd je 50 kilometrů. Plug-in hybridní Peugeot 3008 se, jak název napovídá, nabíjí ze zástrčky. V kufru auta je pod podlážkou nabíječka, kterou jde baterii o kapacitě 13,2 kWh na 100 % nabít z domácí zásuvky (230V, 3,7 kW) za 8 hodin. Z Wall boxu (7,4 kW) se nabije za 2 hodiny.

Výkon 300 koní je nabízí příkladnou agilitu. Z nuly na sto dosáhne Peugeot 3008 za 5,9 vteřiny. Navíc ze sebe dokáže Peugeot 3008 dostat ještě víc díky režimu Sport, kdy rázem volant ztuhne, nastavení odezvy plynu a zvuk motoru je agresivnější. Přitom se s ním můžete směle také vydat po polňačce nebo do hor. Nezklame.

IMG_5760

Pokud tedy máte doma nebo v práci kde nabíjet, můžete s hybridním Peugeotem 3008 vlastně jezdit jen na elektřinu. V té chvíli je spotřeba baliva kolem 1,5 l/100 km.

Plug-in hybridní Peugeot 3008 není auto, se kterým byste se měla bát vyjet na delší trasu. Díky benzinovému motoru je možné ujet v pohodě dalších 600 km na benzin, a to se spotřebou 5,5 l/100km.

IMG_5766

Hodnotíme

Hybridní SUV Peugeot 3008 s dojezdem 50 kilometrů dává smysl, když máte kde nabíjet baterii. To pak má bezemisní jízda po městě všechny své výhody – včetně tiché jízdy a možnosti pakování zdarma. Vzhledem k tomu, že v Česko ale není zrovna země zaslíbená pro elektromobily, je třeba počítat s vyšší pořizovací cenou. Testovaný Peugeot 3008 Hybrid4 ve verzi GT stojí 1 190 000 korun.

Díky výkonu 300 koní nabízí Peugeot 3008 Hybrid skutečně agilní svezení. Při cestách mimo město s dojezdem cca 600 kilometrů na benzin je Peugeot 3008 Hybrid4 s pohonem všech kol parádním a spolehlivým společníkem na cesty. Toto SUV má naše sympatie, jen nesmíte (jako když jdete do butiku) koukat na cenovku.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018