Zdroj: archiv webu

Test: Hyundai Ioniq Hybrid – chytrá volba pro rodiny a individualisty

26. 8. 2018

Do redakce se nám dostal lehce futuristický model automobilky Hyundai, patřící do rodiny modelu Ioniq v hybridní verzi. Vyzkoušeli jsme, jak dnes často vyhledávané propojení klasického spalovacího motoru s elektrickým pohonem splní očekávání v běžném denním provozu.

Foto: archiv webu

Díváme se

První, co nás na modelu Ioniq zaujalo je profil karoserie, který lze označit za nadčasový a je na něm jasně patrný posun designu automobilky od fluidních tvarů k výrazně ostřejším, které obzvláště modelu Ioniq jednoznačně sluší. Protáhlá silueta karoserie ve stylu mezi liftbackem a kupé zaujme z boku svým nízkým dynamickým profilem a vyváženým designem, který je umocněn ostře rýsovanou přídí. Zezadu nás pak zaujaly protáhlá koncová světla a příčně rozdělené zadní sklo, které dává vozu šmrnc originality a sportovního ducha. Konstruktérům se vydařil mistrovský kousek, kdy i přes velmi nízkou karoserii najdete uvnitř překvapivě spoustu místa nad hlavou i u vyšších řidiček a řidičů. Solidní rozvor 2 700 mm pak zajišťuje spoustu prostoru na předních i zadních sedadlech. Už od pohledu je zřejmé, že Hyundai Ioniq Hybrid je postaven s cílem minimalizace aerodynamického odporu vzduchu, který u testované verze činí pouhých 0,24.

Foto: archiv webu

Nasedáme

Po usednutí za volant nás zaujme luxusní zpracování interiéru, které je umocněno výbavou Ultimate, která zahrnuje vše, co si lze dnes představit z hlediska komfortu i pokročilých technologií včetně bezpečnostních spolu s celokoženým interiérem, provětrávanými sedadly, konektivitou včetně podpory Android Auto a Apple CarPlay. Během velmi krátké chvíle není problém najít veškerá potřebná nastavení a funkce. Ovládací prvky jsou snadno při ruce a Ioniq netrpí častým neduhem moderních aut, kdy se většina komfortních funkcí musí ovládat pomocí dotykové obrazovky, ale spoléhá stále na klasické „čudlíky“ pro základní ovládání rádia, klimatizace a dalších systémů v kombinaci s rozměrným displejem ve středové části pro zobrazení informací a navigace. Intuitivní rozložení ovladačů pomáhá řidiči při ovládání vozu, aniž by musel spustit zrak ze silnice. Za zmínku stojí také přehledný přístrojový štít s jemnou grafikou a dobrou čitelností i na přímém slunci. Opomenout nesmíme ani solidně velký kufr, který má v testovaném provedení kapacitu 443 litrů.

Foto: archiv webu

Jedeme

Zmáčkneme tlačítko Start a…nestane se nic. Hybridní ústrojí umožňuje snadné rozjetí na elektrický pohon, o tom, že máte nastartováno se tak prakticky dozvíte jen rozsvícením přístrojové desky. Co ukrývá Ioniq pod kapotou. Vůz je vybaven standardním benzínovým motorem GDI o objemu 1.6 litru, který poskytuje výkon 77 kW spolu s elektromotorem o výkonu 32 kW a baterií pro uchování elektrické energie o výkonu 1,56 kWh. Celkový výkon tak šplhá až na 104 kW, tedy 141 koní. O řazení se stará dvouspojková šestistupňová automatická převodovka s hladkým chodem. Po rozjezdu nás čeká v interiéru naprosté ticho díky elektrickému pohonu. Vůz neslyšně vyrazí vpřed a překvapuje dynamickým zátahem. Připojení spalovacího motoru ani nezaznamenáte. Ioniq je příkladně odhlučněn a jediné co vás na cestě čeká, je jemné šumění vzduchu, který obtéká karoserii. Testovaný model Ioniq se cítí dobře na dálnici, rozbité okresce i ve městě a příkladně naladěný podvozek filtruje veškeré nerovnosti a řízení poskytuje dobrou vazbu řidiči.

Foto: archiv webu

Hodnotíme

Hyundai Ioniq v hybridním provedení v sobě spojuje vyváženou porci prostoru, komfortu i výkonu. Ekonomicky a ekologicky uvažující řidičky jistě také potěší fakt, že v průběhu testu jsme v kombinovaném provozu dosáhli spotřeby 4,5 litrů na 100 kilometrů, což potvrzuje výhody spojení spalovacího a elektrického motoru. I přes svůj sportovní vzhled je Hyundai Ioniq velmi univerzálním počinem, který bude ideálně pasovat jak do rodiny tak i pro individualisty, kteří se chtějí odlišit od masy. Ať už auto využíváte pro běžné cestování do práce, za nákupy nebo na dovolenou, Ioniq stojí za zvážení při rozhodování při výběru nového vozu. Cena testovaného vozu činí 879 990 Kč.

 

 

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018