Test kabrioletu Lexus LC 500

26. 4. 2021

Kabriolet je vysněné auto mnoha žen. Lexus LC 500 je doslova ztělesněním tohoto snu. Model LC 500 umí ženy zaujmout. Ženská odborná porota ankety Světového ženského auta roku ho nedávno zvolila vítězem kategorie luxusních vozů. Žena v autě.cz toto vlajkové kupé od Lexus s plátěnou střechou proto otestovala i na českých silnicích.

IMG_5183

Díváme se

Cesta od konceptu do uvedení sériové výroby bývá zpravidla procesem, ve kterém je nutné dělat mnoho kompromisů. Lexus LC 500 je výjimkou. Tento kabriolet je vrcholem elegance a jeho karoserie příkladem podmanivého stylu.

Široká příď s propracovanou maskou doplněnou o výrazně tvarované světlomety je oprávněně důvodem obdivu. Z profilu vynikají v kombinaci s příplatkovými 21“ palcovými koly dynamické křivky tohoto modelu. Záď je vyšperkovaná speciálním profilem LED světlometů a vytvářejí nezaměnitelný look.

V limitované verzi Regatta Edition s příplatkovou metalízou bere Lexus LC 500 dech. Ať už jako kupé nebo se staženou střechou jako kabriolet.

IMG_5186

Nasedáme

IMG_6037

Vzhled interiéru je dokladem nadstandardního dílenského zpracování a kvalitních materiálů. Už jen soulad béžové kůže a alcantary na palubní desce je ukázkou vytříbené práce. Stejně tak jako dekorativní výplně dveří. Sezení v měkoučkých, kožených sedadlech s perfektním bočním vedením si zaslouží velikou pochvalu.

IMG_6046

Uprostřed kožené palubní desky se nachází velká 10,3″palcová obrazovka s navigací, kterou jde ovládat hlasem nebo dotykově. Všechny důležité informace jsou co nejblíže zorného pole, aby se zamezilo odvádění pozornosti od řízení. Často používané ovládací prvky jsou na volantu. Specialitkou je palubní displej, který má pohyblivý otáčkoměr. Toto řešení je velmi nápadité a hlavně působivé. 🙂 Lexus LC je vybaven také prémiovým audiosystémem Mark Levinson s 13 reproduktory.

IMG_6045

Kdo říká, že kabriolet nemůžete používat i v zimě? Příjemné teploučko tady jde jak od nohou, a aby nedošlo k zablokování krční páteře, tak i okolo krku. Tohle auto je prostě dělané i do chladnějšího, českého počasí.

Lexus Climate Concierge je chytrý sluha a upravuje činnost klimatizace v závislosti na venkovní teplotě, aktuální rychlosti, otevřené/stažené střeše a počtu pasažérů. I díky windshotu je v kabině se staženou střechou velmi komfortně a odhlučnění opravdu příkladné.

Jak je možné, že se do kabiny nedostává hluk od ostatních aut. Může za to „šidítko“ jménem systém aktivního potlačení hluku. Ten pomocí mikrofonu umístěného u hlavy řidičky snímá nepříjemné akustické kmitočty a ruší je zvuky s opačnou fází. Že jste právě projela kolem tiráku, a přitom máte plátěnou střechu místo klasické, není v kabině vůbec poznat.

IMG_6036

Ovladač pro stahování střechy je tak umě zakomponován do středového tunelu, že jsem ho chvíli nemohla najít. Střecha se elegantně složí do prostoru kufru během 15 vteřin ( i v rychlosti do 50 km/h). Střecha má v kufru své přesně určené místo, takže jsou eliminovány obavy z toho, že by v kufru při stahování střechy něco vadilo.

Při jízdě na nákupy nebo na výlet je třeba se krotit v tom, co si do auta vezmete s sebou. Zavazadlový prostor totiž nabízí jen 149 litrů objemu. To je například na golfový bag opravdu málo.

IMG_5181

Jedeme

Lexus LC 500 je bezesporu jedním ze symbolů špičkového designu aut naší doby. Výkonnostně orientované řidičky budou z toho, co je pod kapotou, uchváceny na druhou. Pětilitrový osmiválec s výkonem 341 kW, odpovídající síle 464 koní a točivým momentem 530 N.m umí po nastartování příjemně zaburácet a dát o sobě vědět.

IMG_6047

K potěše řidičky umí po sešlápnutím pedálu na dálnici osmiválec naplno rozvinout svůj potenciál. Zaboří vás do sedačky a vytvoří úsměv na tváři. Z nuly na 100 km/h to umí za 5 bleskurychlých vteřin. Jede krásně!

Deset stupňů automatické převodovky řadí jako mávnutím proutku. Křižovat s ním po evropských letoviscích musí být paráda. Lexus LC 500 skvěle sedí v zatáčkách. V rámci testované výbavy Sport+ je standardně vybaven režimem různých jízdních režimů Drive Mode Select a dynamickým řízení kol zadní nápravy. To mu přidává na agilitě, a hlavně mrštnosti v zatáčkách. Sedí v nich jako přibitý a jeho jízdní projev je dechberoucí.

IMG_5191

K bezpečnému pocitu z jízdy připívá head-up displej, přednárazový bezpečnostní systém, adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel anebo také aktivní udržování vozu v jízdním pruhu.

Ryzí sporťák s legendárním motorem, na který za pár let budeme kvůli trendu elektrifikace zřejmě jen vzpomínat, není kupodivu příliš náruživý paliva. Průměrná spotřeba se během týdenního testování vyšplhala přesně na hodnotu deklarovanou výrobcem: 11,7 l/100 km. To se nám už dlouho nestalo.

IMG_5158

Hodnotíme

Lexus LC 500 je zhmotněný sen. S ostatními porotkyněmi WWCOTY můžu jen souhlasit. Je to dokonalé auto pro kratochvíle. Klidnou a zároveň burácivou sílu 464 koní (zejména v režimu Sport+) si zamilujete. Windshot a „šidítko“ rušící okolní hluk zaručí, že si v něm budete v klidu povídat s partnerem.

Navíc vám nerozcuchá vlasy, jako se to v retro kabrioletu stalo Bridget Jones. Díky chytrému-Concierge-sluhovi v podobě optimalizované klimatizace budete mít v Lexus LC 500 teplotní komfort klidně i během české zimy…

A teď zpátky pěkně na zem. Pochopitelně ne každý si tento „sen“ v ceně pražské garsonky může pořídit. To je tak asi jediné minus. 🙂

Lexus LC Convertible (5.0 V8 10AT/341 kW/Luxury) startuje na ceně 3 090 000 Kč. Cena testovaného modelu se po všech příplatcích (5.0 V8 10AT/341 kW/Sport+) vyšplhala na 3 528 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Lexus

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018