Test Kia Stonic 1.0 T-GDI – parťák na pohodu

12. 12. 2019

Po dvou letech k nám do redakčního testu znovu zavítal model Kia Stonic. Minule si od nás odnesl velmi dobré hodnocení, a tak jsme ho s radostí otestovali, tentokrát s nejnovější motorizací. Ke kombinaci moderního designu a ověřené techniky nově přidává přeplňovaný tříválcový benzinový motor 1.0 T-GDI a sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DCT.

dav

Kia Stonic 1.0 T-GDI

Díváme se

Kia Stonic se po stránce vnějšího ani vnitřního designu za dva roky nezměnil. Nutno přiznat, že to v zásadě ani nebylo třeba. Pravidelný omlazovací proces podstupují vozy většinou až po čtyřletém cyklu.  Kia Stonic stále sází na svoji univerzálnost. To znamená, že dokáže zaujmout nejen dámskou část publika, ale osloví i rodiny s dětmi. Po stránce designu nemáme co vytknout, nejvíce se nám však líbí tvary šikmo se svažující zadní části. Jeho velké LED světlomety, výrazné prolisy a důkladné zpracované oplastování podtrhují sportovně-užitkový charakter vozidla.

rhdr

Kia Stonic 1.0 T-GDI

Nasedáme

Po nastoupení zcela jistě zaujme moderní, byť trochu šedivý interiér. Pro řidičky, které mají rády různé kombinace barev, nabízí Kia příplatkové balíčky, které změní zbarvení palubní desky či prošívání na volantu a sedadlech. Drobná výtka směřuje ke kvalitě použitých materiálů, které přeci jen nemusí vyhovovat náročnějším zákaznicím. Palubní deska sestává z tvrdých plastů, což výrazně kazí celkový dojem.

Povedený je ale například kožený volant, který je ze spodní strany zkosený a perfektně padne do ruky. Mladá rodina určitě ocení přiměřenou prostorovou nabídku a úchyty ISOFIX. Kufr má dvojité dno i rezervu. Pochválit musíme úroveň vybavení, která je ve vrcholné verzi opravdu bohatá a nechybí snad nic ze současných bezpečnostních asistentů.

Plusové body dostává také infotainment, který může svojí nabídkou sice působit jednoduše, ale má dobrou grafiku a líbila se nám možnost ovládání fyzickými tlačítky.

Další nespornou předností je vnitřní prostor. Kia Stonic zvládne přepravu čtyř dospělých pasažérů v pohodlí. Po započítání přihrádek pod podlahou nabízí kufr objem 332 litrů, respektive 1135 litrů po jejich sklopení.

rhdr

Kia Stonic 1.0 T-GDI

Jedeme

Hlavní novinkou u Kia Stonic v letošním roce je litrový tříválec s přeplňováním turbodmychadlem a s označením 1.0 T-GDI. Jedná se zároveň o nejsilnější motorizaci v nabídce s výkonem 120 koní. Zájemci o dieselovou variantu mají smůlu. Motor 1.6 l CRDi zmizel z nabídky výrobce.

Výkon motoru je slušný a autu uděluje pro běžné ježdění dostatečnou dynamiku. Papírových 120 koní zní pro zvednutý hatchback jako slušná hodnota, přesto však od něj nelze čekat sportovnější ambice. Je to především zásluhou celkového naladění podvozku. To je primárně orientováno na pohodlí a měkké nastavení.

Při klidné jízdě funguje spojení motoru a převodovky na výbornou.

Při razantnější jízdě však převodovka volí váhavější tón. Manuální převodovka by zde byla sázkou na jistotu, ale věřím, že většina zákaznic raději upřednostní pohodlí bez nutnosti řadit. To, co se mi líbí u posledních modelů Kia, je naladění řízení. Je příjemně tuhé, strmé a komunikativní. Kombinovaná spotřeba lehce přes 6 litrů benzínu na 100 km je pro Stonic dobrou vizitkou.

dav

Kia Stonic 1.0 T-GDI

Hodnotíme

Kia Stonic je povedené univerzální auto, které splní požadavky nejen samostatným řidičkám, ale také rodinám s dětmi. Nabízí bohatou výbavu, kupu bezpečnostních asistentů nebo povedený infotainment. S novou motorizací a automatickou převodovkou ho nejvíce ocení řidičky, které vyznávají klidnou a bezpečnou jízdu. Nezklame však vyloženě nikoho, kdo se na něj bude chtít spolehnout. Cena modelu Stonic startuje za částce 344 000 Kč, testovaná konfigurace ve vrcholném provedení překročí hranici půl milionu korun.

 

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018