Test královského BMW 520d

20. 7. 2020

Od doby, kdy se Madonna proháněla v BMW řady 5 uběhlo více než 10 let. Za tu dobu se svět aut významně proměnil. Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala 7. generaci BMW 520d xDrive s novým mild hybridním motorem, která slibuje nižší emise a ještě lepší svezení.

Díváme se

Jsem si jistá, že Madonně by se tento kousek líbil. Světle šedý lak Alvin Grey s metalízou v rámci příplatkové výbavy BMW Individual (+62 322 Kč) působí velice reprezentativně.

Charakteristická příď s mohutnými podsvícenými ledvinkami a adaptivními LED světlomety s neoslňující funkcí Selective Beam (+40 638 Kč) je velmi výrazná.

Testovaný model měl také navíc paket Luxury (+102 700 Kč), který BMW 5 navíc vyšperkoval chromy a efektně osvětlil madla dveří. Elegantní (čtyři celých devadesát šest metru dlouhá) limuzína vypadá skutečně snově a na úrovni a za svůj vzhled si na 18palcových kolech zaslouží palec nahoru.

IMG_3885

Nasedáme

Ohlala… Ten útulný interiér s koženými sedadly s možností maximálního přizpůsobení sedáku i bočnic ve světlé kůži (+ 30 056 Kč), ambientní osvětlení a moderní palubní deska v kombinaci s dekorem dřeva vytvářejí opravdu příjemný pocit na palubě. Díky tomu jsem se od prvního okamžiku v „pětce“ cítila komfortně a v bezpečí.

IMG_3895

Ústřední 10,25“ dotyková obrazovka s multimediálním systémem potěší pěknou grafikou a logickým uspořádáním. Obrazovku jde s mobilem snadno propojit bezdrátově přes aplikaci. Šikovnou funkcí jsou také online informace o aktuální dopravní situaci nebo počasí. Systém lze také snadno ovládat přes otočný ovladač iDrive na středovém tunelu.

IMG_3899

K maxiální pozornosti během řízení přispívá 12,3“ digitální přístrojový štít BMW Live Cockpit Professional (+31 174 Kč). Ať už jako řidička nebo jako spolujezdec vedle či v druhé řade sedadel umí „pětka“ obklopit prostorem a ani dospělí vzadu nebudou mít problém se pohodlně usadit a strávit v modelu 520d delší cestu. Zazavadla se v pohodě vejdou do prostorného kufru o objemu 530 litrů.

Jedeme

Nové BMW řady 5 je z mnohem ušlechtilejších materiálů než předchozí generace, karoserie je ještě pevnější, a přitom se podařilo dosáhnout nižší hmotnosti. „Hubnoucí kůra o 100 kg dolů“ je znát a svědčí společně s dokonalým podvozkem s kvalitními tlumiči ke svižné jízdě. Tato limuzína s pohonem všech kol xDrive skvěle drží v zatáčkách a příkladně kryje nerovnosti.

IMG_3860

Konkrétně jsme limuzínu otestovali se silnějším dvoulitrovým turbodieselem 520d, a to s výkonem 140 kW/190 koní (točivý moment: 400 Nm při 1750 – 2500 ot./min).

Inovovaná 7. generace BMW 5 doplňuje mild-hybridní technologie se 48V startér-generátorem, která usnadňuje chod motoru a zlepšuje akceleraci.

Umí si totiž v režimu overboost říci o vyšší výkon, který je při pořádném sešlápnutí plynu u BMW žádoucí. Potřebnou energii generátor získává z druhé baterie a díky rekuperaci během brzdění.

Reálné svezení v BMW 520d je kouzelné. Jak jinak nazvat to, když jedete spokojeně po dálnici a najednou nemůžete věřit rychlosti na tachometru? Myslela jsem si, že jedu 130 km/h a ručička na tachometru se užuž blížila 200kilometrové hranici…

Naprosto tiché a komfortní svezení s dostatkem agility umí BMW 520d řidičkám s přehledem poskytnout. Osmistupňová automatická převodovka Steptronic pracuje hladce. Komu by se to zdálo málo, stačí naladit sportovní režim v „přepínači jízdních zážitků“ a BMW nastaví vyšší otáčky pro zběsilejší jízdu.

IMG_3896

Díky mildhybridnímu pohonu je BMW 5 ekologičtější a také má nižší spotřebu. K úspoře paliva pomáhá také systém Start Stop, který ale v testovaném BMW 520d ani není slyšet. Zrychlení 0-100 km/h BMW 520d zvládne za 7,3 vteřiny. Hodnota emisí CO2 přesto dosahuje 126-124 g/km.

Kombinovaná spotřeba se během testování ustálila a 6 litrech/100 km. Vzhledem k tomu, že se jedná o reprezentativní limuzínu a čtyřkolku s automatem zároveň, je testované BMW 5 520d se 190 koňmi pod kapotou opravdu velmi úsporné.

IMG_3869

Hodnotíme

Nějaké zjištěné vady na kráse? Tak to Vás musím zklamat. I královna popu by nad novým BMW 5 jistě zaplesala. BMW 520d jede jako po másle a pokud je třeba umí parádně zrychlit a jízdu přiostřit. Punc luxusu dotváří špičkově zpracovaný a technikou nabitý interiér. Sedmá generace „pětky“ je prostě královsky skvělá. Tečka.

Jediné klišé, které BMW 520d potvrzuje, zní: „Krása něco stojí.“ BMW řady 5 (518d/110 kW) startuje na ceně 1 301 300 Kč. Testovaný model (520d s pohonem xDrive/140 kW) stojí 1 485 900 Kč, se všemi příplatky se suma vyšplhala na závratných 1 909 830 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018